غرفه سازی در کنگره های پزشکی
غرفه سازی در کنگره های پزشکی
آوریل 17, 2019
دکور رستوران
چند راه ساده برای به‌روزکردن دکور رستوران
آوریل 23, 2019

چگونه دکور فست فود خود را جذاب‌تر کنیم؟

دکور فست فود

چگونه دکور فست فود خود را جذاب‌تر کنیم؟

ایده‌های بسیاری درباره طراحی دکوراسیون داخلی و دکور فست فود وجود دارد که اساس و پایه همه‌ آن‌ها جذاب‌کردن مغازه یا رستوران فست فود تا حد ممکن است. فلسفه پشت این جذابیت هم افزایش اشتها و گرسنه‌کردن مشتری است! بیایید به این ایده‌های دکور فست فود نگاهی بیندازیم.

روان‌شناسی رنگ‌ها در دکور فست فود

تا به حال درباره «پدیده کچاپ_خردل» چیزی شنیده‌اید؟ نه؟ این پدیده یک فلسفه طراحی است که در انتخاب رنگ طراحی دکور فست فود استفاده می‌شود. ایده این است که رنگ‌های قرمز و زرد و ترکیب آن‌ها می‌تواند به‌صورت فعالانه‌ای اشتها را برانگیزد و باعث شود افراد احساس گرسنگی کنند.

حتماً حالا دیگر می‌دانید چرا بیشتر فست فودی‌ها از یکی از این دو رنگ یا ترکیب آن‌ها در طراحی لوگو و دکور خود استفاده می‌کنند. اگر رنگ‌های قرمز و زرد را دوست ندارید، حتماً سعی کنید دکور فست فودتان تا جای ممکن شامل رنگ‌های گرم و نیز از جنس چوب باشد تا اشتهای افراد را تحریک کند.

حس آشنایی و راحتی

مردم در تمام این سال‌ها با گونه‌ای مشخص از طراحی و دکور به‌عنوان دکور فست فود احساس راحتی می‌کرده‌اند. در واقع دکور فست فود بخشی از هویت مشترک همه فست فودی‌هاست. به همین دلیل است که شما حتی وقتی در کشور دیگری هستید، با محیط فست فودی‌ها حس غریبگی نمی‌کنید.

بنابراین اگر رستوران‌های فست فودی دارید سعی کنید دکور مشابه با بقیه داشته باشید و از تم‌های سلیقه‌ای و خاص خودتان استفاده نکنید.

برندینگ

با وجود فضا و دکور مشابه، برندینگ و شعار متمایز همچنان مهم و کلیدی است. پس ساختن برندینگ متمایز و جذاب را فراموش نکنید. بعد از آن هم نکته مهم محل قرارگیری لوگو در دکور فست فود، چه نمای بیرونی و چه داخل رستوران است.

مقاله مرتبط:  نکاتی درباره دکوراسیون رستوران کوچک شما

کاربردی ‌بودن دکور

تعداد فراوانی فاکتور کاربردی برای طراحی دکور فست فود هست که در اینجا به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم. اولین نکته در دکور فست فود استفاده بهینه و بیشینه از فضای موجود رستوران است.

بنابراین لازم است از میزها و صندلی‌هایی استفاده شود که جای کمتری می‌گیرند و بنابراین استفاده از تعداد بیشتری میز و صندلی در رستوران امکانپذیر است.

میزها معمولاً کوچک و حداکثر چهارنفری هستند، هرچند باید تعدادی میز برای استفاده خانوادگی تدارک ببینید.

همچنین خوب است از میزهای گرد استفاده کنید تا وقتی چند غریبه‌ دور آن می‌نشینند امکان تعامل بین آن‌ها فراهم شود.

نکته بعدی درنظرگرفتن امکاناتی برای خانواده‌های بچه‌دار است؛ از قبیل صندلی‌های کودک و همچنین جذابیت‌های تصویری برای کودکان که برای آن‌ها خاطره‌انگیز باشد و بتواند آن‌ها را بار دیگر به رستوران شما برگرداند.

در عین حال بیشینه ‌کردن کارایی رستوران در طراحی داخلی و دکور فست فود همچنان مهم و نکته کلیدی است. در واقع باید سعی کنید بین راحتی و کارایی تعادل برقرار کنید.

میدان دید مشتری

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی دکور فست فود، بالابردن میدان دید مشتری است. شاید بپرسید یعنی چه و چرا.

درواقع مهم نیست مشتری کجای رستوران شما نشسته باشد، او باید به خوبی کانتر و رفت و آمد و سفارش‌‌دادن‌ها و همچنین شلوغی آشپزخانه را ببینید.

این کمک می‌کند احساس امنیت خاطر کند که رستوران شما شلوغ است و ضمناً سریع سفارش دهد و رستوران را ترک کند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟