اهمیت غرفه سازی در کنگره های پزشکی
اهمیت غرفه سازی در کنگره های پزشکی
آوریل 16, 2019
دکور فست فود
چگونه دکور فست فود خود را جذاب‌تر کنیم؟
آوریل 22, 2019

غرفه سازی در کنگره های پزشکی

غرفه سازی در کنگره های پزشکی

غرفه سازی در کنگره های پزشکی

در حوزه پزشکی هم مثل هر حوزه تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی دیگری، نمایشگاه‌ها، سمینارها و کنگره‌هایی به صورت متناوب برگزار و در آن‌ها دستاوردهای جدید تحقیقاتی و صنعت پزشکی ارائه می‌شود. غرفه سازی در کنگره های پزشکی و نمایشگاه‌ها و سمینارهای این حوزه برای شرکت‌ها و موسسات مرتبط با این حوزه برای اهمیت ویژه‌ای دارد.

کنگره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و… برگزار می‌شوند و سخنرانی‌ها و مقالات این حوزه در آن‌ها ارائه و یافته‌های علمی تازه به اشتراک گذاشته می‌شوند. در کنار این کنگره‌ها معمولاً بخشی به غرفه‌های شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات پزشکی، دارو و خدماتی که مربوط به آن حوزه تخصصی پزشکی است اختصاص داده می‌شود.

این حوزه خاص در شرکت‌های طراحی معماری و غرفه‌سازی عرصه تخصصی است که توانایی، مهارت و خلاقیت آن‌ها را به چالش می‌کشد.

مخاطبان شرکت‌هایی که به غرفه سازی در کنگره‌های پزشکی و پیراپزشکی دست می‌زنند، یعنی ارائه دهندگان محصولات و خدمات این صنف، پزشکان، متخصصان  و تحصیلگردگان رشته‌های پزشکی هستند.

غرفه‌سازی در کنگره های پزشکی هم مثل غرفه‌سازی نمایشگاهی در حوزه‌ها و صنایع دیگر، استانداردهایی عمومی و ویژگی‌هایی خاص این حوزه دارد.

مخاطبان خاص این نمایشگاه‌ها پزشکان و متخصصان پزشکی هستند. محصولات و خدماتی هم که ارائه می‌شوند آخرین تکنولوژی‌های روز پزشکی و یا تازه‌ترین محصولات این حوزه از علم هستند.

پس به‌روز بودن و تکنولوژیک بودن امکانات غرفه نمایشگاهی در کنگره‌های پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. ساختار مخصوص برای قرار گرفتن تجهیزات پزشکی ارائه شده در غرفه نیز دلیل دیگری است که کار غرفه سازی در حوزه نمایشگاه‌ها و کنگره‌های پزشکی را از دیگر حوزه‌ها متمایز می‌کند.

در هر حوزه از غرفه‌سازی نمایشگاهی توجه به ماهیت آن شغل و حرفه و همچنین ویژگی‌های خاص آن حوزه مهم است. در غرفه‌سازی برای کنگره های پزشکی هم توجه به طراحی ویژه که با ماهیت محصولات و خدمات پزشکی  همراهی داشته باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

مقاله مرتبط:  یک طراح داخلی برای طراحی دکوراسیون استخدام کنید

طیف رنگ‌ها و المان‌هایی که با پزشکی یا آن محصول یا خدمت ویژه پزشکی مرتبط است در طراحی غرفه مورد توجه قرار می‌گیرد. نکته دیگری که در طراحی غرفه برای شرکت در کنگره‌های پزشکی اهمیت دارد تعداد شرکت‌کنندگان آن کنگره و تعداد بازدیدکنندگان احتمالی از غرفه است. باید توجه شود که فضای کافی برای رفت و آمد بازدیدکنندگان، قرارد دادن محصولات و تجهیزات ارائه شده در غرفه نمایشگاهی و فضای کافی برای ارائه دادن توضیحات به بازدیدکنندگان توسط مسئولان غرفه در طراحی در نظر گرفته شود.

محلی برای قرار دادن یا ارائه دادن بروشورها و کاتالوگ‌های معرفی شرکت یا معرفی محصولات و خدمات در هر غرفه نمایشگاهی ضروری به نظر می‌رسد.

بازآفرینی فضاهای پزشکی و رنگ‌های کلینیکی اولین ایده‌ای است که ممکن است در طراحی غرفه برای کنگره های پزشکی به ذهن طراح برسد. شاید کمی نوآوری و خلاقیت و جدا شدن از طراحی‌های تکراری برای بازدیدکنندگان جذابیت بیشتری داشته باشد و توجه بیشتری به خود جلب کند.

خوب است در غرفه سازی در کنگره های پزشکی به مواردی که گفته شد توجه شود. موارد دیگری که می‌توان در این نوشته کوتاه به صورت تیتروار به آن‌ها اشاره کرد در نظر گرفتن جایگاه پذیرایی، توجه به نورپردازی، انعطاف‌پذیری فضاها، توجه به سایز تجهیزاتی که قرار است نمایش داده شوند و نکاتی از این دست است.

برای دریافت مشاوره و خدمات غرفه سازی در کنگره های پزشکی با همکاران ما در شرکت ملل دیزاین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟