هزینه بازسازی خانه
نکاتی برای کاهش هزینه بازسازی خانه
مارس 3, 2019
آموزش طراحی غرفه‌ های نمایشگاهی
در آموزش طراحی غرفه ‌های نمایشگاهی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
مارس 5, 2019

نکاتی درباره دکوراسیون رستوران کوچک شما

دکوراسیون رستوران کوچک

نکاتی درباره دکوراسیون رستوران کوچک

وقتی قرار است رستوران یا سالن ورزشی خود را باز کنید، با چالش‌های مختلفی در طراحی داخلی آن روبه‌رو هستید. اما وقتی محدودیت فضا داشته باشید، این چالش بزرگ‌تر است. با این حال نگران نباشید. در اینجا چند ایده خوب را برای دکوراسیون رستوران کوچک با شما در میان می‌گذاریم که حتماً کمکتان می‌کند.

نقشه رستوران را تعیین کنید

قبل از اینکه به فکر چیدمان و تزئینات رستوران باشید، نقشه ساختمان خود را مشخص کنید. نقشه رستوران کوچک باید تناسب بین آشپرخانه و غذاخوری را رعایت کند. بیشتر کارشناسان می‌گویند باید ۶۰درصد کل فضای خود را به غذاخوری و ۴۰درصد را به آشپزخانه و دیگر جاها اختصاص دهید.

مطمئن شوید میزها و صندلی‌ها را در غذاخوری به صورت مناسبی چیده‌اید. معمولاً پیشنهاد می‌شود بین صندلی‌ها فاصله ۴۵ سانتی‌متری و بین میزها فاصله ۱۰۰تا ۱۵۰ سانتی‌متری حفظ شود. همچنین برای بهتر کردن دکوراسیون رستوران کوچک خود سعی کنید با استفاده کردن از انواع نیمکت و میزهای چهار نفره و دو نفره، فضا را متنوع کنید.

ورودی رستوران خود را جذاب کنید

طراحی جذاب ورودی برای رستوران یکی از مهم‌ترین نکات برای جذب کردن مشتری است. در رستوران‌های کوچک شاید جای زیادی برای مانور روی ورودی نباشد، اما همیشه ترفندهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ ورودی را به بهترین حالت ممکن درآورید.

مثلاً اگر رستوران شما فضای جداگانه‌ای پیش از غذاخوری دارد، حتماً چند صندلی و مبل کوچک در آن قرار دهید تا مشتری‌ها بتوانند موقع انتظار برای خالی‌ شدن میزشان از آن‌ها استفاده کنند.

مقاله مرتبط:  چگونه دکور فست فود خود را جذاب‌تر کنیم؟

بار را نقطه کانونی رستوران خود قرار دهید

برخلاف رستوران‌های بزرگ که می‌توان در آن فضای بار و اتاق غذاخوری را جدا کرد، فضاهای کوچک چنین اجازه‌ای به شما نمی‌دهد. بنابراین در دکوراسیون رستوران کوچک سعی کنید بار را نقطه کانونی قرار دهید. در فضاهای عریض‌تر بار می‌تواند در قسمت عقبی رستوران باشد تا چشم مشتری‌ها موقع ورود به آن جلب شود. اما اگر فضایتان باریک است، بار را در قسمت راست یا چپ غذاخوری قرار دهید. از استفاده از نور خاص برای بار رستوران خود نیز غافل نشوید تا آن را از فضای غذاخوری رستوران مجزا کند.

دکوراسیون رستوران کوچک خود را متناسب با جو آن تنظیم کنید

دکور یکی از اصول طراحی است، اما هر تزئینی که برای دیوارها و سقف و کف در نظر می‌گیرید باید متناسب با تم رستوران شما باشد. مثلاً یک بار اسپورت باید پر از پوسترها و وسائل تزئینی اسپورت باشد، درحالی که برای فضاهای رسمی‌تر باید نقاشی و هنرهای دیواری و گیاه در نظر بگیرید.

اما در طراحی دکوراسیون رستوران کوچک چیزی بیش از تزئینات روی دیوارها وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در واقع تم‌های خاصی هست که می‌تواند رستوران شما را جمع و جور و دنج یا بزرگ و دلباز نشان می‌دهد. رنگ یکی از این موارد است. قرمز و بژ و دیگر رنگ‌های تیره می‌تواند فضای رستوران شما را دنج نشان دهد، در حالی که رنگ‌های روشنی مثل سبز و آبی و سفید فضای رستوران شما را بازتر نشان می‌دهد. ضمناً به یاد داشته باشید استفاده از آینه هم می‌تواند این تصور را ایجاد کند که فضای رستوران شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟