طراحی دکور کافی شاپ

18e11bd1c9b431b5ac95831deca609f3_featured_v2
larc-paris-restaurant-and-nightclub-6
Folding-Cafe-Club-Wood-A-Frame-Sidewalk-Signage-Chalkboard
Coffee-Shop-Ideas-for-Designing-Marketing-Your-Business
334627038a86de8fa30508c1a6607cc6
Nature-inspired-Modern-Decor-_-Restaurant-Interior-Design-(1)
Modern-Restaurant-by-Cult-of-Design-01
5a8ba7aa41920551bc22e22736e6d6f3
نردبان-در-رستوران

امروزه در جهان درحال‌توسعه، آن‌قدر اهمیت ندارد که شما در چه مکان و یا شهری کافی‌ شاپ خود را راه‌اندازی می‌کنید، بلکه تنها تدارک یک فضای منحصربه‌فرد که بتواند حس صمیمیت و البته تجربه‌های خارق‌العاده را با حفظ خط‌مشی سبکی خاص در مخاطب ایجاد کند، کافی است.شما برای راه‌اندازی کافی‌ شاپی بی‌نظیر، تنها به قهوه و چند میزو صندلی احتیاج ندارید بلکه در واقع برای آنکه مخاطبان شما همیشگی و پابرجا باشند باید المان دیگری ازجمله طراحی کافی‌ شاپ خود را نیز جدی بگیرید.

آنچه در طراحی یک کافی‌ شاپ اهمیت دارد انتخاب سبک طراحی بوده، چراکه تمامی المان‌های مربوط به  دکوراسیون و شروع به کار شما را سمت‌وسویی دیگر می‌بخشد.

اینکه مرز میان سبک‌ها مشخص باشد در واقع یکی از کمک‌کننده‌های شما در انتخاب و جذب مخاطب است. نمی‌توان با یک طراحی نامشخص به‌طور ثابت در ذهن مخاطب تأثیر گذاشت و توقع داشت که در محیط احساس آرامش و البته تعلق‌خاطر کند.

منطقه انتخابی برای راه‌اندازی کافی‌ شاپ را به‌خوبی جست‌وجو کنید، تا هنگام انتخاب سبک، شما سبکی تکراری را اجرا نکنید. هرچه قدر هم سعی کنید ایده پردازی کنید اما بازهم یک کافی‌ شاپ با خط‌مشی، کافی‌ شاپ موجود راه‌اندازی کرده‌اید و این می‌تواند یک نکته منفی باشد.

عموم همواره سعی به تجربه جدید دارند پس با طراحی کافی‌ شاپ خود به سبکی متفاوت و البته تعلق‌خاطر به حفظ اصالت آن، مخاطبان را به تجربه‌ای نو و شگرف دعوت کنید.

سبک‌های طراحی کافی‌ شاپ

1-طراحی کافی شاپ به سبک کلاسیک

2-طراحی کافی شاپ به سبک صنعتی

3-طراحی کافی شاپ به سبک مدرن

4-طراحی کافی شاپ به سبک سنتی

5-طراحی کافی شاپ به سبک ملل

هرکدام از این سبک‌ها با درون‌مایه‌ای از ایده و خلاقیت می‌توانند کافی‌ شاپ شما را تبدیل به یک برند منحصربه‌فرد کنند.

انتخاب سبک‌های طراحی بدون در نظرگیری آنکه در چه منطقه و یا فضایی و همچنین با توجه به  اینکه چه افرادی سمت‌وسوی جهت شما برای مخاطبان هدف هستند همگی در کنار یکدیگر معنا پیدا خواهند نمود.

طراحان امروزه قبل از شروع به فعالیت خود تمامی موارد بالا را از شما سؤال می‌کنند، تا آنچه اجرایی می‌شود متناسب با نیاز و همچنین خواست شما و فضا انجام گیرد.

طبق آمار به‌دست‌آمده کافی‌ شاپ‌هایی که در اجرایی نمودن طرح‌های فوق‌الذکر به‌صورت مشخص تأکید داشته‌اند، بیشتر در یادها مانده و توانسته‌اند مخاطبان همیشگی پیدا کنند.

طراحی  به سبک کلاسیک

در طراحی کلاسیک آنچه اهمیت دارد حفظ نوع خطوط و مرزبندی میان فضا است.در واقع طراحان برای آنکه بتوانند طراحی به سبک کلاسیک را در یک کافی‌ شاپ اجرایی کنند، حدومرزهای مشخصی میان کانتر-اجزای دیگر کافی‌ شاپ مانند بار و غیره اجرا می‌کنند.

طراحی به سبک صنعتی

طراحی صنعتی بیشتر بر روی المان‌های رنگ و استفاده از تجهیزات مانور می‌دهد، به‌عنوان‌مثال شما در یک کافی‌ شاپ صنعتی با ترکیب رنگ‌های خنثی و میزو صندلی‌هایی فلزی می‌توانید سبک طراحی را به‌خوبی درک کنید.

طراحی کافی شاپ به سبک مدرن

طراحی مدرن یا همان طراحی به سبک ایده پردازی بی‌قیدوشرط، جزء طراحی‌هایی محسوب می‌شود که در این هزاره رونق بسیار دارد.

طراحی کافی شاپ به سبک سنتی

در طراحی سنتی کافی‌ شاپ که همواره مخاطبان خاص و البته ثابت‌قدم خود را دارد. شما با ترکیب ایده‌های نوستالژیک به همراه المان‌های اصیل طراحی کافی‌ شاپ، می‌توانید این طرح را به‌خوبی اجرا کنید.

نکته‌ای که در طراحی سنتی اهمیت دارد آن است که با یک تحقیق میدانی در محل راه‌اندازی کافی‌ شاپ، شما باید اطلاعاتی در مورد مکان و آنچه جزء سوابق موردتوجه عموم است جمع‌آوری کنید به‌عنوان‌مثال اگر شخص و یا مکانی در آن منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده باید به‌عنوان نمادین حتماً در طراحی خود از آن استفاده کنید.

طراحی کافی شاپ به سبک ملل

همواره دیده‌شده که یک کافی‌ شاپ به سبک فرانسوی، مکزیکی، ایتالیایی بسیار سریع در بین عموم شهرت پیدا می‌کند و در چند هفته اول راه‌اندازی می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

این ایده در طراحی اگرچه نیاز دارد تا طراحان آشنا با سبک‌های ملل اجرایی نمودن آن را بر عهده گیرند اما در معرفی و برند سازی شما در مدت‌زمان چشم‌گیری بسیار کمک می‌کند.

در میان سبک‌های نام‌برده، طراحی مدرن و سبک‌های ملل امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند که می‌توانید با ایده پردازی و البته توجه به اصالت اولیه طرح کافی‌ شاپ خود را منحصربه‌فرد کنید.

شما می‌توانید هرکدام از سبک‌های نام‌برده را انتخاب کنید،ابتدا بهتر است تا با یک طراح خبره صحبت کرده تا برای اجرای ایده‌ها، همراهی‌تان کنند.

گاه ممکن است تلفیقی از سبک‌های نام‌برده را در طراحی یک کافی‌ شاپ اجرا کنید که باید خاطرنشان شود، هرکدام از سبک‌ها توسط المان‌های مخصوص به خود باید به‌گونه‌ای مجزا مشخص باشند.

شرکت طرح و ایده ملل با کمک طرحان باتجربه و متخصص در نظر دارد تا با معرفی سبک‌های متفاوت در طراحی‌های خود و همچنین عملی نمودن ایده‌های شگرف،  برای طراحی کافی‌ شاپ شما را همراهی نماید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

به مشاوره نیاز دارید؟