اصول نورپردازی در غرفه سازی چه چیزهایی است؟!
دسامبر 18, 2019
طراحی کافی شاپ مدرن
راهنمای گام به گام طراحی کافی شاپ مدرن
دسامبر 22, 2019

اصول طراحی رستوران با تلفیق سبک مدرن و سنتی

رستوران سنتی مدرن

در نظرگیری یک طراحی مناسب برای رستوران به‌گونه‌ای که هم برای مخاطب جذاب و نو باشد و هم بتواند پاسخگوی سلایق سطح وسیعی از مخاطبان قرار گیرد، بسیار کار پیچیده و درعین‌حال جذابی است.قبل از اینکه با طراحی رستوران سنتی مدرن آشنا شویم بهتر است تا با  انواع طراحی‌های رستوران آشنا شویم:

1-طراحی رستوران سنتی

2-طراحی رستوران مدرن

3-طراحی رستوران مینی مال

4-طراحی رستوران صنعتی

5-طراحی رستوران ملل

6-طراحی رستوران با تلفیق سبک‌ها

 

امروزه طراحان به نام، درصدد هستند تا با تلفیق سبک‌های نام‌برده، سبکی از طراحی رستوران را پدیدآورند تا هم به نفع سرمایه‌گذار و هم مفید فایده برای مخاطبان باشد. سبکی که چندین سال است طراحان رستوران‌ها توانسته‌اند از آن نتیجه‌ای مطلوب به سبب استقبال بی‌شمار مخاطبان دریافت کنند سبک طراحی رستوران سنتی مدرن است.

اگرچه در ابتدا با توجه به این سبک شاید در شما این سؤال پیش آید که آیا این دو سبک دقیقاً متضاد یکدیگر هستند؟

جواب این است که در دنیایی که همه‌چیز در کنار هم اتفاق میافتد چرا ما با تلفیق سبک‌ها جسارت و قدرت انتخابمان را بالا نبریم؟

اما به‌کارگیری این سبک از طراحی در رستوران‌ها دارای ویژگی‌های متفاوت و حائز اهمیتی است که اگر در به‌کارگیری آنان دقت نشود ممکن است نتیجه‌ای عکس را در برداشته باشد.

 

طراحی رستوران به سبک سنتی درواقع می‌تواند این پیام را به مخاطب برساند که شما در پی طراحی و راه‌اندازی یک رستوران با ایده‌های اصیل هستید، پس مطمعنا با به‌کارگیری المان‌های اصلی برای این طراحی می‌توانید مخاطبان پیرو این طرح را جذب نمایید.

طراحی به سبک مدرن، درواقع همان طراحی‌هایی هستند که فضای کافی برای ایده پردازی شمارا در اختیارتان قرار می‌دهد و زمینه‌ای برای به ظهور نشاندن افکار خارق‌العاده شمارا مهیا می‌کنند.

تلفیق این دو سبک با حرکت بر روی یک مرز مشخص می‌تواند طبق نتایج به‌دست‌آمده بسیار برای مخاطب خوشایند باشد.

فضا در طراحی رستوران سنتی مدرنرستوران مدرن

فضا ازجمله عواملی است که می‌تواند به شما در این‌گونه طراحی‌ها آزادی خاطر دهد، چراکه شما در طراحی به سبک مدرن نیاز به آن دارید که طراحی به سمت تمایز میان خطوط و تأثیرپذیری حدومرز دار کشیده شود.

اگر بخواهید طراحی سنتی را وارد کنید باید فضایی برای مشخص نمودن تلفیق این دو سبک داشته باشید.

ابتدا اینکه جدا نمودن طراحی سنتی و مدرن کاری اشتباه است و باید به‌گونه‌ای المان‌های طراحی را بچینید که همزیستی آنان مشهود باشد.

میدانید که در طراحی‌های مدرن اشکال هندسی یکی از المان‌های مهم محسوب می‌شود پس با انحنا بخشیدن به سقف و یا کنج‌های فضا اصالت طراحی مدرن حفظ می‌شود و با تزیین آنان توسط مصالح سنتی مانند چوب و یا پوشش گیاهی رعایت تعادل در این دو سبک به‌خوبی حس خواهد شد.

 

رنگ‌بندی در طراحی رستوران سنتی مدرن

دنیا قدیم و سنتی یک دنیای شاد و پرانرژی به‌وسیله رنگ‌ها بوده است درصورتی‌که ما هرچه به سمت هزاره سوم می‌رویم انتخاب رنگ‌ها وابسته به رنگ‌های خنثی و البته تیره می‌شود به همین علت می‌توان یک ترکیب رنگی مناسب با هردو حالت پیدا کرد به‌عنوان‌مثال ترکیب رنگ خنثی کرم بارنگ نارنجی

ترکیب رنگی خاکستری و یا آبی روشن بارنگ سبز

همگی کمک می‌کنند تا شما در طراحی‌تان به مخاطب بفهمانید که رستوران شما تلفیقی از دو سبک سنتی و مدرن است.

مقاله مرتبط:  چگونه دکور فست فود خود را جذاب‌تر کنیم؟

میزو و صندلی در طراحی رستوران سنتی مدرنرستوران سنتی

عموماً در رستوران‌های سنتی شما میزو صندلی‌هایی به شکل مربع، مستطیل و یا تخت‌های چوبی خواهید دید این درصورتی‌که است که الزامات طراحی میزو و صندلی در رستوران‌های مدرن اصرار بر به‌کارگیری طرح‌هایی مانند دایره و لوزی و یا دیگر اشکال هندسی دارند.

و اما ادغام باید به‌گونه‌ای باشد که سبب سردرگمی مخاطب نگردد به‌عنوان‌مثال می‌توانیم از میزو صندلی‌هایی به سبک سنتی استفاده کنیم که علاوه بر رنگ‌های مدرن، تزئیناتی مانند گلدان‌های دایره‌ای شکل و یا با طرح‌های جسورانه داشته باشند.

طراحی فضای بیرون رستوران سنتی مدرن

زمانی که شما انتخاب می‌کنید تا طراحی رستورانتان به سبک سنتی مدرن باشد درنتیجه باید در فضای بیرون نیز همین طراحی را به منصه ظهور بنشانید.

میزو صندلی‌هایی که برای طراحی فضای بیرون انتخاب می‌کنید دو حالت دارند:

1-طراحی، همانند میز و صندلی‌های داخل رستوران

2-طراحی متفاوت از میز و صندلی‌های داخل رستوران

در طراحی متفاوت از میز و صندلی‌های داخل رستوران، باید دقت داشته باشید اگرچه قرار است فضای بیرون متفاوت نسبت به طراحی فضای داخل باشد اما بازهم باید هماهنگی‌هایی میان آن‌ها مشاهده گردد.

به‌عنوان‌مثال تغییر در رنگ اما یکسان بودن نوع میزو صندلی و یا بالعکس

درواقع شما با این کار تنها دست مخاطب را برای فضای انتخابی باز می‌گذارید و محدودیت را از وی صلب می‌کنید اما نگرش اصلی خود را برای طراحی رستوران حفظ خواهید نمود.

 

 

استفاده از گیاهان در طراحی رستوران سنتی مدرن

برای آنکه حس زندگی و زیبایی طبیعی را در طراحی خود اضافه کنید استفاده از گیاهان می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

اما حتی می‌توانید انتخاب نوع گیاه را نیز تلفیقی از سنتی و مدرن داشته باشید، گیاهانی که رونده‌اند و همچنین گیاهانی مانند کاکتوس حس مدرنیته بودن را در مخاطب ایجاد می‌کنند.

گیاهان رونده را برای طراحی سقف و دیوار استفاده کنید و از گیاهانی هم‌خانواده کاکتوس برای تزیین میزها کمک بگیرید.

آنچه اصالت یک طراحی را حفظ می‌کند حتی با در نظرگیری تلفیق دو سبک متفاوت، استفاده به‌جا از هرکدام است اما با حدومرزی مساوی است.

ظروف و وسایل جانبی

زمانی که شما سبک طراحی را انتخاب می‌کنید باید به فکر انتخاب نوع ظروف مصرفی و طراحی وسایل جانبی نیز باشید، چراکه هرکدام از آن‌ها به‌تنهایی به‌عنوان تکمیل‌کننده طراحی رستوران شما محسوب می‌شوند.

طراحی منو

امروزه گستره استفاده از وسایل مختلف در رستوران‌ها برای ارائه منو بسیار وسیع است.

در رستوران‌های مدرن از تب لپ و یا نمایشگرهای کارشده در میز استفاده می‌شود درصورتی‌که در رستوران‌های سنتی از منوهای پارچه‌ای و یا تخته‌سیاه

حال انتخاب با شما است که آیا برای ایجاد تعادل، شرایط برای کدام‌یک از موارد یادشده مناسب است به‌عنوان‌مثال می‌توانید غذاهای سرآشپز را بر روی منویی متفاوت مثلاً تخته‌سیاه بنویسید که در دسترس عموم باشند

و پیش‌غذا، نوشیدنی، و دیگر المان‌ها را با وسایل مدرن سفارش بگیرید.

زمانی که یک سبک را با سبکی دیگر در دنیای طراحی آن‌هم طراحی رستوران‌ها تلفیق می‌کنید، جایگاه ویژه‌ای برای خلاقیت و ایده پردازی خواهید داشت که با به‌کارگیری و انجام هرکدام از سبک‌ها در کنار یکدیگر می‌توانید از انتخاب خود لذت ببرید.

اما توجه داشته باشید که طراحی یک رستوران به سبک سنتی مدرن باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب به‌راحتی متوجه نوع طراحی گردد، در به‌کارگیری المان‌ها شجاع باشید.

 

 

شرکت طرح و ایده ملل با همکاری گروهی از طراحان باتجربه و متخصص سعی دارد تا شمارا برای عملی ساختن ایده‌هایتان در طراحی‌هایی با سبک‌های مختلف همراهی کند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟