نسبت طلایی در طراحی داخلی
نقش نسبت طلایی در طراحی داخلی چیست؟
می 6, 2019
طراحی رستوران
طراحی رستوران های الهام‌بخش
می 12, 2019

طراحی کافه یا رستوران باید تجربه مشتری را ارتقا دهد

طراحی کافه یا رستوران

طراحی کافه یا رستوران

چطور رستوران یا کافه‌ای طراحی کنیم که تجربه مشتریان را ارتقا دهد؟

اینجا در بلاگ ملل دیزاین ما به طور مشخص علاقه‌مندیم که نگاه عمیق‌تری به معماری و طراحی داخلی خانه‌ها یا فضاهای کاری بیندازیم و ببنیم که چه چیز باعث می‌شود این طراحی‌ها فضا را پذیراتر، گرم‌تر و بهتر کنند. چه چیزی  طراحی رستوران یا کافه را عالی می‌کند؟

چطور مطمئن شویم که مشتری‌ها در رستوران ما تجربه‌ای عالی به دست می‌آورند؟ تا چه اندازه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باعث می‌شود مشتریان دوباره به آن بازگردند و چطور طراحی داخلی رستوران می‌‌تواند ما را به یک هدف مشخص مالی برساند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که ما می‌خواهیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

برای این کار لازم نیست که ترندها را دنبال کنید. تحقیق درباره کانسپت طراحی داخلی رستوران یا کافه بر اساس چیزی نیست که در بیرون موجود است. ما به ترندها نگاه می‌کنیم و سعی می‌کنیم یک قدم فراتر رویم. چیزی که طراحی می‌کنیم تنها برای همان زمان نیست و باید ماندگاری طولانی داشته باشد.

دسترسی‌ها در رستوران و کافه مهم است. فضای نشستن و بار و سایر فضاهای کاربردی باید در ارتباط با هم قرار گیرند. نوشیدنی و غذا باید در مرکز دسترسی قرار گیرد. اگر اینطور نباشد آن فضا کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهد و آن کسب و کار را به سوی شکست می‌برد.

پس به غیر از طراحی زیبا، کاربرد فضاها هم در جای خود بااهمیت هستند. اتمسفر، نورپردازی، موزیک و… شاید چیزهایی نیستند که در یک کافه یا رستوران تمرکز اصلی مشتریان روی آن‌ها باشد. همه آن‌ها احساس کلی او را راجع به آن  رستوران می‌سازند، بدون اینکه خودش آگاه باشد. مردم باید احساس راحتی و آرامش کنند.

مقاله مرتبط:  طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی

به محلی که قرار است طراحی کافه یا رستوران در آن اتفاق افتد توجه کنید!

قبل از شروع یک پروژه رستوران یا کافه، باید به خوبی درباره مکانی  که در آن قرار گرفته تحقیق کرد. باید مطمئن شویم که طراحی دکوراسیون آن رستوران با انتظاری که مردم آن منطقه دارند و خصوصیات دموگرافیک آن محل مطابق باشد.

مردم باید فضای رستوران و کافه‌ای که به آن پا می‌گذارند را مهمان‌نوازانه و پذیرا بیابند و با آن حس جدایی و بیگانگی نکنند.

ایجاد این حس در مشتری به کمی روانشناسی و جامعه‌شناسی احتیاج دارد. چه ابزارها و استراتژی‌هایی در یک رستوران حس مهمان‌نوازی ایجاد می‌کنند؟ نمی‌توان یک قانون کلی را برای همه رستوران‌ها و کافه‌ها وضع کرد. همه چیز به ترجیح و انتخاب افراد بسته است. گاهی به قصد اینکه معاشری بیابیم به یک کافه یا رستوران می‌رویم و گاهی به دنبال یک محیط آرام برای یک شام دونفره هستیم.

سه عامل اساسی برای تعیین مدت زمانی که فرد در یک کافه یا رستوران می‌ماند و وقت صرف می‌کند، تعیین کننده هستند؛ کیفیت غذا، راحتی فضا، سرویس خوب.

سرویس‌دهی بخش مهمی است که گاهی نادیده گرفته می‌شود. ورود فرد باید از طرف سرویس‌دهنده‌ها خواستنی و خوش‌آمدگویانه باشد. فضای رستوران هم باید به شما حس راحتی، آرامش و لذت بدهد.

مهم‌ترین چیزی که باید هنگام طراحی یک بار، رستوران یا کافه به آن توجه کنیم مشتری است! چطور نظر مشتری را به خود جلب کنیم؟ چطور به او یک تجربه بی‌نظیر بدهیم؟ چطور کاری کنیم که دوباره به آن رستوران بازگردد؟

شما هم تجربه خود را با ما در میان بگذارید. چه چیز باعث می‌شود که شما دوباره به یک رستوران برگردید؟ چه رستورانی محبوب شماست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟