طراحی کافه یا رستوران
طراحی کافه یا رستوران باید تجربه مشتری را ارتقا دهد
می 7, 2019
پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری
معرفی پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری
می 19, 2019

طراحی رستوران های الهام‌بخش

طراحی رستوران

طراحی رستوران

طراحی رستوران اودسا در کیف

طراحی رستوران

طراحی رستوران

 

با رستوران اودسا در مرکز شهر کیف آشنا شوید. این رستوران در سال ۱۹۶۲ ساخته شده ولی اخیراً برای هماهنگی با عصر مدرن یک بازسازی اساسی انجام داده است. این رستوران بعضی از خصیصه‌های اورجینال خود مثل دنج بودن را حفظ کرده ولی فضای آن درخشان‌تر و سرزنده‌تر شده است. در ادامه به چگونگی طراحی رستوران اودسا می‌پردازیم.

ببینیم که اصلاً نام این رستوران از کجا آمده است؟ استودیوی معماری که پروژه بازسازی این رستوران را انجام داده درباره نام رستوران توضیح داده‌اند: ادوسا نام یک شهر اصلی و قدیمی در جنوب اوکراین و در ساخل دریای سیاه است. شهری که حتی اگر یک بار از آن دیدن کرده باشید عاشقش می‌شوید.

طراحی رستوران

طراحی رستوران

به همین دلیل طراحان داخلی به راحتی نمی‌توانستند بازآفرینی روح این شهر زیبا را هدف بگیرند. در عوض تلاش شده است که عناصر بصری که هویت آن شهر را تداعی می‌کنند در طراحی رستوران اودسا استفاده شوند.

کل فضای رستوران با طناب دکور شده است. سیستم ویژه نورپردازی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری فضا بازی کرده است. این نورپردازی خالق دنج شدن فضا، بخصوص در شب‌ها است.

نور، طناب‌ها، مبلمان چوبی، پنل‌های شیشه‌ای از کف تا سقف، این‌ها جزئیاتی هستند که فضای تازه بازسازی‌شده این رستوران را تعریف می‌کنند و رهگذران را به داخل جذب می‌کنند.

رستوران پیشرفته و وسوسه‌انگیز گیاهی در مرکز لندن؛ اتوس(Ethos)

طراحی رستوران

طراحی رستوران

اتوس فودز یک رستوران سطح بالا و سلف سرویس گیاهخواری است. این رستوران در نزدیکی میدان آکسفورد در مرکز شهر لندن و به غذاهای خوشمزه و سالمش شهرت دارد. کانسپت نام این رستوران مفهوم زندگی را با طراحی داخلی و توسعه دادن برندش معنا می‌کند.

مقاله مرتبط:  نمونه‌هایی از طراحی دکوراسیون کافه مدرن در سراسر دنیا

در ساختن این طراحی دکوراسیون رستوران که در دل مشتری جا باز می‌کند، تلاش شده تا از متریالی استفاده شود که به مشتری حس سبکی منتقل و محیط پویایی برای غذا خوردن فراهم کند.

در کنار این، سرو کردن غذا در قالب یک بوفه سلف سرویس استاندارد، ظروف عالی و بی‌نقص و ارايه آن‌ها در شکلی زیبا و وسوسه‌انگیز، مشتریان را وسوسه می‌کند که همه آن‌ها امتحان کنند.

طراحی رستوران

بوفه سلف سرویس رستوران

در برابر پالت طبیعی و استفاده از عناصر طبیعت در دکوراسیون داخلی این رستوران، هایلایت‌هایی از آبی، طلایی و نقره‌ای حس لوکس‌ بودن را منتقل می‌کنند.

رنگ‌ آبی خودش را در روکش صندلی‌ها و نیمکت‌ها نشان می‌دهد. این رنگ در ترکیب با مشکی و مبلمان بدون پایه با رنگ‌های خنثی است. تنه‌های درخت یک ویژگی قابل توجه در این طراحی هستند. درختانی با بیش از ۴ متر ارتفاع که با شکوه در مرکز فضای اصلی ایستاده‌اند و یک المان طبیعی و ارگانیک هستند.

مواد ساختمانی اصلی که در این طراحی استفاده شده‌اند سرامیک، آجر و کاشی‌های آجری هستند که با ترکیبی از برنج، استیل و فولاد طلایی رنگ و کفپوش‌های خاکستری یک کل را تشکیل می‌دهند.

طراحی رستوران

طراحی مبلمان رستوران

 

برای کانتر و میزهای سرو غذا از مرمر سیاه  و سفید استفاده شده در حالیکه فضای نشستن مشتریان میزهایی از ترکیب چوب و مرمر دارند.

نمای خارجی ترکیبی از پنل‌های عمودی چوبی و شیشه و بسیار باشکوه است. رنگ نمای بیرونی چوب طلایی رنگ در ترکیب با رنگ طلایی، خاکستری تیره و آبی پررنگ  است که ترکیب رنگ شیکی را ساخته است.

در اینجا تصاویر طراحی دو رستوران موفق را با هم مرور کردیم. رستوران مورد علاقه شما کدامیک از خصوصیات یک طراحی موفق  را دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟