دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی
هفت المان الهام‌بخش در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی
مارس 22, 2019
مزایای طراحی داخلی
مزایای طراحی داخلی و خانه تمیز و مرتب
آوریل 10, 2019

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی

دکوراسیون رستوران ایرانی

دکوراسیون از جمله نکات مهم در هر رستورانی است. این موضوع در کنار سرو غذاهای خوش‌طعم و امکانات رستوران و همچنین برخورد حرفه‌ای کارکنان و خدمه می‌تواند موجب محبوبیت رستوران شود. دکوراسیون هر رستوران باید هماهنگ با نوع غذاهایی باشد که در آن رستوران برای مشتریان سرو می‌شود. در یک رستوران ایرانی با غذاهای ایرانی بهتر است که دکوراسیونی ایرانی طراحی شود. طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی باید متمایز از سایر رستوران‌ها باشد و افرادی که در این رستوران غذا می‌خورند باید کاملاً سبک ایرانی آن را درک کنند.

برای اینکه بتوانید یک طراحی خلاقانه و زیبا انجام دهید بهتر است ابتدا با کارشناسان باسابقه و حرفه‌ای در این رابطه مشورت کنید.

طراحی نمای بیرونی رستوران ایرانی

طراحی نمای بیرونی رستوران جزء دکوراسیون رستوران ایرانی محسوب می‌شود و اولین چیزی است که نظر گردشگران و مشتریان رستوران را به خود جلب می‌کند. در نتیجه، باید به آن توجه خاصی داشته باشید.

استفاده از مواد و مصالح طبیعی و الهام گرفتن از معماری ایرانی بهترین ایده برای طراحی نمای بیرونی یک رستوران ایرانی است.

علاوه بر این، ویترین رستوران را هم می‌توان جزء نمای بیرونی رستوران دانست؛ زیرا اولین چیزی است که پس از معماری بیرونی، نگاه مشتریان را به خود معطوف می‌سازد. ویترین رستوران باید متناسب و هماهنگ با دکوراسیون رستوران ایرانی باشد.

دکوراسیون رستوران ایرانی؛ بازتاب فرهنگ و هنر ایرانی

هر کشوری فرهنگ و آداب و رسوم مختص به خود را دارد. در کشور ما نیز فرهنگی غنی متشکل از فرهنگ قوم‌ها و قبیله‌های مختلفی وجود دارد. دکوراسیون رستوران ایرانی باید به نحوی طراحی شود که این فرهنگ غنی را به خوبی به نمایش درآورد.

مقاله مرتبط:  نکات کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون رستوران

استفاده از معماری و سبک‌های خاص ایرانی در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی بسیار مهم است؛ چرا که معماری سنتی ایرانی بازتاب فرهنگ و هنر مردم ایران است و یکی از اولین نکاتی است که مورد توجه گردشگران و مشتریان خاص رستوران قرار می‌گیرد.

البته ناگفته نماند که از معماری نوین نیز می‌توان در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی استفاده کرد، اما این مسئله ممکن است موجب کاهش به کارگیری سبک سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران شده و آن را از سبک ایرانی سنتی دور سازد.

چاره این کار این است که در جزئیات طراحی دقت کنید و به طراحی مدرن رستوران خود رگه‌هایی از طراحی ایرانی بدهید.

این امر مستلزم آن است که طراحی مدرن شما هماهنگ با طراحی سنتی باشد. طراحی مدرنی که نشأت‌گرفته از هنر و معماری ایرانی باشد، رستوران شما را به یک محیط دنج و دلنشین برای مشتریان تبدیل خواهد کرد.

استفاده از گل‌ها و گیاهان در دکوراسیون رستوران ایرانی

در تمام رستوران‌ها ممکن است باغچه‌ها و یا فضایی مختص نگهداری گل‌ها و گیاهان وجود داشته باشد، اما این موضوع در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی نقش مهم‌تری دارد؛ چرا که ایرانیان از دیرباز با طبیعت پیوند خاصی داشته‌اند و آداب و رسوم آن‌ها با طبیعت گره خورده است.

ایرانیان اغلب زمان‌های خاص خود را در طبیعت سپری می‌کنند. بنابراین، استفاده از گل‌ها و گیاهان در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی، آن را به فرهنگ ایرانی نزدیک‌تر کرده و برای مشتریان رستوران یک تجربه دلنشین به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟