طراحی رستوران
طراحی رستوران های الهام‌بخش
می 12, 2019
قبل و بعد بازسازی خانه
با ایده‌هایی ساده و ارزان تفاوت قبل و بعد بازسازی خانه را احساس کنید
می 21, 2019

معرفی پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی یک دفتر حقوقی

افرادی که قصد ساختن یک ساختمان مسکونی یا اداری دارند، یا صرفاً به دنبال طراحی داخلی اداری یا طراحی داخلی منزل هستند، اغلب در سایت‌ها و مجله‌های معماری و طراحی داخلی به دنبال یک الگویی از بین پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری یا مسکونی می‌گردند تا کارشان را شبیه به آن بسازند یا در بخش‌هایی از طراحی یا طراحی دکوراسیون اداری و خانگی از کارهای دیگر ایده بگیرند.

اینجا در بلاگ سایت ملل دیزاین گاه به گاه پروژه‌های طراحی بزرگ و مشهور یا پروژه‌های موفق طراحی و طراحی داخلی را معرفی می‌کنیم. در مطلب پیش رو به سراغ یک پروژه طراحی داخلی اداری رفته‌ایم.

دفتر حقوقی موروگلو آرسون در یک ساختمان هشت طبقه در محله نیسانتاسی شهر استانبول واقع شده است. این ساختمان در ابتدا به منظور یک پارکینگ چند طبقه طراحی و ساخته شده است. کارکرد این ساختمان پس از مدتی تغییر کرده و به یک دفتر حقوقی تبدیل شده است.

در طول فرایند بازسازی ساختمان، به اسکلت ساختمان قبلی به عنوان نقطه شروع نگاه می‌شد و نه به عنوان مانعی بر سر راه. ساختاری که نمی‌توانیم المان‌های آن را تغییر دهیم، به عنوان یک ساختار و الگو پیش روی ما قرار می‌گیرد که ما باید کاربرد‌های تازه‌ای برای آن تعریف کنیم.

طراحی اخلی اداری

نمای داخلی یکی از طبقات

 

کانسپت طراحی داخلی

در بسیاری از پروژه‌های طراحی داخلی اداری که ساختمان از ابتدا برای این کاربری ساخته می‌شود، عناصر هویت برند آن در فضاهای مختلف بنا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار می‌روند.

در این پروژه، از طرف کارفرما چنین درخواستی وجود نداشته است. تیم پروژه به طور مشخص تلاش کرده که از کلیشه‌های بصری و استعاره‌های دیداری دوری کند.

مقاله مرتبط:  چند دکور اداری غبطه‌برانگیز

به جای این‌ها از اصول جهانشمول حقوقی مثل برابری، سادگی، صداقت، قدرت و… استفاده شد و این‌ها راهنمای مفهومی گروه در این کار بودند. از ساختار ساختمان که از قبل وجود داشت به عنوان قالبی که یادآور قدرت طبیعت سخت و محکم قانون است، استفاده شد.

از ابتدا طراحان قصد نداشتند که کف، ستون‌ها و لوله‌ها را بپوشانند. پوشش دادن به همه جزئیات بنا آن را از سبک طبیعی خود دور می‌کرد و این با کانسپت طراحی تناقض داشت.

از همه زیرساخت‌های ضروری مثل کانال‌های کولر، تهویه، برق‌کشی و نورپردازی به شیوه‌ای ساده و رو بدون نیاز به هیچ پوششی استفاده شد.

دفتر حقوقی موروگلو آرسوند به صورت شش طبقه عمودی طراحی شده است که شامل سه طبقه اصلی و سه نیم‌طبقه است.

پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

کتابخانه و محل جلسات

سفری در طبقات مختلف

این پروژه طوری طراحی شده است که حسی مثل یک سفر را به مراجع منتقل کند. سفری که در هر طبقه کیفیت متفاوتی دارد و از طبقه همکف شروع می‌شود و بالا می‌رود.

قسمت کتابخانه و فضایی که برای جلسات در نظر گرفته شده است به قسمت پذیرش مرتبط هستند که اصلی‌ترین قسمت طبقه همکف است.

مهم‌ترین ساختار موجود در ساختمان اصلی گردش عمودی است که در آن وجود دارد و اصلی‌ترین لینک ارتباطی طبقات را به وجود می‌آورد.

پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

طبقات ساختمان

هدف طراحان این ساختمان که یکی از پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری و یک دفتر حقوقی است، به وجود آوردن فضای کاری است که کارکنان بتوانند به راحتی در آن بر کارشان تمرکز کنند و در همان زمان، در جمع هم حضور داشته باشند و معاشرت اجتماعی‌شان را از دست ندهند.

این فضا با کمک استفاده از طراحی داخلی اصولی، رنگ‌ و مبلمان مناسب و ساده به وجود آمده است.

پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری

فضای جلسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟