اهمیت طراحی داخلی رستوران
اهمیت طراحی داخلی رستوران را نادیده نگیرید (قسمت دوم)
نوامبر 19, 2018
دکوراسیون آپارتمان کوچک
ده توصیه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک
دسامبر 2, 2018

ایده‌های ساده برای نمای داخلی دکوراسیون رستوران

نمای داخلی دکوراسیون

نمای داخلی دکوراسیون

ایده‌های ساده برای نمای داخلی دکوراسیون رستوران که همین امروز می‌توانید امتحان کنید!

غذا، سرویس و محیط، این‌ها عوامل کلیدی هستند که مشتری را به یک رستوران جذب می‌کنند. ساختن نمای داخلی دکوراسیون رستوران حتماً گران‌قیمت و پیچیده نیست. تغییرات ساده در دکوراسیون رستوران می‌تواند تفاوت بزرگی در اتمسفر آن ایجاد کند.

این ۶ نکته ساده را درباره نمای داخلی دکوراسیون رستوران بخوانید.

۱. در نمای داخلی دکوراسیون رستوران جای نور کجاست؟

نوری که شما برای فضای رستوران در نظر می‌گیرید، تعیین می‌کند که سایز فضای داخلی رستوران شما چطور به نظر خواهد رسید. نور طبیعی همیشه ارزش این را دارد که روی نصب پنجره‌های بلند و بزرگ یا سقف شیشه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

به طور کلی عاقلانه است که همه موانع و پرده‌هایی که نور را عبور نمی‌دهند و سر راه رسیدن نور طبیعی به رستوران شما قرار دارند، از بین ببرید. از سایه‌بان استفاده کنید. از نورپردازی در گوشه گوشه فضا استفاده کنید. لامپ‌های ادیسونی که در این سال‌ها در نورپردازی استفاده می‌شوند، لامپ‌های ال‌ای‌دی کوچک، شمع و جاشمعی، شیدهای لامپ و کاور‌های نور در کمک کردن به زیبایی نورپردازی فضای داخلی رستوران بسیار کمک‌کننده است.

۲. استفاده از عناصر باارزش بومی و تاریخی در نمای داخلی دکوراسیون رستوران

شاید گاهی ساختمانی که شما برای رستوران در اختیار دارید، ساختمانی قدیمی باشد که حسی از تاریخ در خود داشته باشد. در تاریخ ساختمان یا محله بگردید و ببینید آیا شخص مشهوری آنجا رفت و آمد داشته؟ هیچ عکس یا گزارشی از مکان در رسانه‌ای بازتاب یافته؟ این مدارک‌ را پیدا کنید و دکور ساختمان را با آیتم‌های نمادین شهر و محله و اتفاقات مهمی که آنجا افتاده، پوسترهای کنسرت و تئاترهای محلی، تیم‌های ورزشی و… بیارایید.

مقاله مرتبط:  هفت المان الهام‌بخش در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

۳. رنگ‌ها

مطالعات نشان می‌دهند که رنگ‌های به کار رفته در نمای داخلی دکوراسیون رستوران، فقط بر حال و هوای هنگام غذا خوردن اثر نمی‌گذارد، بلکه بر میزان اشتها و حتی بر تمایل به بیشتر ماندن در رستوران، اثر دارد.

استفاده از رنگ قرمز در نمای داخلی دکوراسیون رستوران باعث افزایش اشتهای افراد می‌شود. زرد کمک می‌کند که افراد زودتر فضا را ترک کنند. آبی حس طراوت و تازگی را منتقل می‌کند. سبز حس راحتی می‌دهد. آرامش محیط افراد را تشویق می‌کند که در محیط بمانند و بیشتر سفارش دهند.

قهوه‌ای می‌تواند یک رنگ مکمل در فضا باشد که آن هم اشتها را افزایش می‌دهد و سفید که محیطی راحت همراه با آرامش و فراغت از همه چیز را فراهم می‌کند.

۴. کاربرد آینه در نمای داخلی دکوراسیون رستوران

بازتاب نور از آینه فضا را پرنورتر و بازتر می‌کند و همچنین باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر رسد. یک آینه مناسب و به اندازه، روی یک دیوار مناسب نصب کنید. با این کار، یک فضای فشرده را به فضایی باز تبدیل می‌کنید. این ایده هم که چند قاب آینه در سایزهای مختلف روی یک دیوار یا چند دیوار نصب کنید تا فضا را چند برابر کنید، ایده‌ای محبوب در این روزهاست.

۵. هنر برای هنر

روی هنر بومی سرمایه‌گذاری کنید. دیوار را پر از نقاشی‌های دیواری یا تابلوی‌های هنری کنید که گاهی هم در طول زمان جابه‌جا می‌شوند و تغییر می‌کنند. اصلاً می‌توانید رستوران خود را به نمایشگاه آثار هنرمندان بومی تبدیل کنید و با قرار دادن آثار هنری روی دیوارها نقاط کانونی رستوران را بسازید و به مکالمات جهت دهید.

۶. سبز شوید

گیاهان همیشه فضا را متحول می‌کنند. غیر از اینکه در فضای بسته شما اکسیژن تولید می‌کنند و هوا را تصفیه می‌کنند، فضا را دوست‌داشتنی و خواستنی می‌کنند. روی دیوار، روی زمین و همه جا می‌توانید از گیاهان استفاده کنید. این یک راه ارزان ولی عالی برای عوض کردن نمای داخلی دکوراسیون رستوران شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟