طراحی داخلی رستوران
اهمیت طراحی داخلی رستوران را نادیده نگیرید
اکتبر 31, 2018
نمای داخلی دکوراسیون
ایده‌های ساده برای نمای داخلی دکوراسیون رستوران
نوامبر 19, 2018

اهمیت طراحی داخلی رستوران را نادیده نگیرید (قسمت دوم)

اهمیت طراحی داخلی رستوران

اهمیت طراحی داخلی رستوران

اهمیت طراحی داخلی رستوران را نادیده نگیرید (قسمت دوم)

رنگ نقش اساسی ایفا می کند

رنگ می تواند تم رستوران شما را بازتاب کند. رنگ سازمانی و برند خود را از تبلیغات آنلاین تا طراحی دکوراسیون داخلی به همراه داشته باشید.

رضایت مشتریان زمانی بازتاب داده می شود که شما به رنگ سازمانی خود اهمیت دهید. زیرا درک از رنگ مستقیما به احساسات مرتبط می شود، بنابراین رنگ در شادی مشتریان شما موثر است.

رستورانهای فست فود عموما زرد و قرمز هستند زیرا تحقیقات نشان می دهد که این رنگ ها اشتها برانگیز هستند.

در حالی که آبی ممکن است رنگ بی اشتها کننده باشد، بسیاری از رستورانهای شیک از رنگ آبی استفاده می کنند. چون رنگ آبی اثر آرام بخش دارد که منجر به احساس راحتی و رضایت می شود. رنگ آبی همچنین توانایی این را دارد که مردم احساس کنند زمان به سرعت در حال سپری شدن است لذا از مدت زمان طولانی آماده شدن غذا که در رستورانهای شیک رواج دارد عصبانی و خسته نمی شوند.

نورپردازی تاثیر بسزایی دارد

بسته به اینکه بر اساس تم رستوران خود بخواهید مشتریان شما چه احساسی داشته باشند نورپردازی بسیار موثر خواهد بود.

نور طبیعی غالبا متحرک است. رستوران با پنجره های قدی بزرگ اصولا احساس رهایی می دهد. (سایه ها را در روشن ترین زمان روز به یاد بیاورید.)

علاوه بر زیبایی بصری، نور خورشید بر روح آدم ها و بر سلامتی تاثیر گذار است. نور طبیعی خورشید نه تنها روشنایی ایجاد می کند، اما مزایای روحی و جسمی زیادی دارد، بنابراین مردم احساس بهتری در زمان غذا خوردن در رستوران شما خواهند داشت.

مقاله مرتبط:  اهمیت طراحی داخلی رستوران را نادیده نگیرید

نورپردازی به محیط رستوران کمک شایانی می کند. شما می توانید از نورپردازی زرد یا طلایی، شومینه و یا شمع برای ایجاد احساس گرما استفاده نمایید.

نورپردازی همچنین در فضاهای کوچک احساس صمیمیت ایجاد می کند. از آنجایی که مشتریان شما زمان زیادی در رستوران شما صرف می کنند، شما می بایست اسباب راحتی آنها را فراهم کنید.

اگر رستوران شما میز دارد خیلی آنها را نزدیک به هم نچینید. از حداکثر فضای خود استفاده نمایید، اما اطمینان حاصل کنید که مشتریان با چیدمان شما احساس راحتی می کنند. برخی از رستورانها از سبک رستورانهای پر از میز فاصله گرفته، و طراحی متفاوتی برای نشستن مشتریان خود در نظر گرفته اند.

شما و طراح دکوراسیونتان باید فضا و چیدمان خود را قبل از آنکه ساختی صورت گیرد نهایی نمایید.

مبلمان و اکسسوری

فضا و شکل رستوران خود را زمانی که در حال برنامه ریزی مبلمان رستوران خود هستید در نظر بگیرید. شما همچنین می خواهید با دقت برای نقاشی های روی دیوار تا میزهای مرکزی برنامه ریزی کنید. همراه با این اکسسوری ها باید در خصوص ظرف ها، دستمال سفره ها و … برای انطباق با تم و دکوراسیون رستوران خود برنامه ریزی نمایید.

جمع بندی

حتی اگر بخواهید خودتان تصمیم بگیرید حتما از یک مشاور متخصص در زمینه طراحی داخلی رستوران خود استفاده کنید یا یک طراح داخلی حرفه ای استخدام کنید. شما می خواهید نقش مهمی در برنامه ریزی طراحی داخلی رستوران خود ایفا نمایید.

این وظیفه شماست که آنها را در طول این مسیر راهنمایی کنید بنابراین طراحی داخلی علاوه بر همسویی در تبلیغات، مشتریانی وفادار و راضی برای شما تولید می کنید که با رضایت از غذا و سرویس و صمیمیت رستوران شما را ترک خواهند کرد.

با بلاگ ملل دیزاین همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟