بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی
بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی
مارس 22, 2019
طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی
طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی
مارس 22, 2019

هفت المان الهام‌بخش در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

هفت عنصر الهام‌بخش در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

ایران تاریخی کهن و فرهنگ و هنری غنی دارد و ایرانیان علاقه خاصی دارند که در طراحی داخلی خود از این موضوعات ایده بگیرند. این قضیه در مورد دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی نیز صدق می‌کند. از دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی می‌توان ایده‌های الهام‌بخشی گرفت.

استفاده از ظروف مسی در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

مس در ایران به وفور وجود دارد و بازارهای شهرهایی همچون یزد و کرمان به دلیل فروش ظروف مسی شهرتی جهانی دارند. در این بازارها می‌توانید بسیاری از کارگران و سازندگان ظروف مسی را در حال کوبیدن مس و ساخت ظروف مختلف مشاهده کنید.

در رستوران‌های ایرانی از این فلز در پخت و پز غذاها و سرو آن‌ها و همچنین در دکوراسیون داخلی استفاده‌های بسیاری می‌شود. برای اینکه بخواهید رستورانی با سبک دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی داشته باشید، می‌توانید از ظروف و تزیینات مختلف مسی استفاده کنید.

قرار دادن سبدهای حصیری در رستوران

ایده دیگری که برای دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی می‌توان پیشنهاد کرد، استفاده از سبدهای حصیری است. این سبدها هم محل مناسبی برای ذخیره مواد غذایی هستند و هم اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران می‌توان از آنها به خوبی استفاده کرد؛ چرا که یکی از صنایع دستی اصلی به ویژه در جنوب ایران همین سبدهاست.

پارچه‌های دست‌ساز؛ بخشی از دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

انواع و اقسام پارچه‌های دست‌ساز در سراسر ایران ساخته و عرضه می‌شود. به عنوان مثال، شهر کرمان به پته‌دوزی مشهور است یا شهرت پارچه‌های قلمکاری شده اصفهانی در سراسر جهان پیچیده است.

مقاله مرتبط:  طراحی رستوران های الهام‌بخش

از انواع و اقسام این پارچه‌ها می‌توان در دکوراسیون داخلی، رومیزی‌ها یا پرده‌ها استفاده کرد.

استفاده از سرامیک و سفال در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

از ایران باستان تاکنون، سفالگری نقشی مهم در تاریخ ایرانی ایفا کرده است. در گذشته با استفاده از کوزه‌های کوچک و بزرگ سفالی آب خنک نگهداری می‌کردند.

امروزه در شهرهایی مانند لالجین، یزد و نطنز این روش‌های سنتی کماکان ادامه دارد و این شهرها به دلیل سرامیک‌های زیبایشان مشهور هستند. از این سرامیک و سفال‌ها نیز می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی استفاده کرد  یا آن‌ها را در آشپزخانه رستوران برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.

تکیه بر پشتی‌های ایرانی در رستورانی ایرانی

نشستن روی زمین همواره محبوب‌ترین راه برای غذا خوردن در میان ایرانیان بوده و پشتی‌هایی نرم برای این کار وجود داشته است. با استفاده از تخت‌هایی بزرگ با طرح‌های سنتی ایرانی و استفاده از پشتی‌هایی نرم برای تکیه دادن افراد بر آن‌ها، یک رستوران سنتی ایرانی با فضایی آرام و دلنشین برای مشتریان خود طراحی کنید.

نقش گل‌ها و گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

تا زمانی که می‌توانید از گل‌ها و گیاهان طبیعی برای خوشبو کردن فضای داخلی رستوران استفاده کنید، چرا از خوشبوکننده‌های مصنوعی استفاده کنید؟ در طبیعت ایران گل‌های خوشبوی بی‌شماری وجود دارند؛ مانند سنبل، مریم، گل شب‌بو که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی اغلب از آن‌ها استفاده می‌شود. این عمل هم موجب زیبایی رستوران می‌شود و هم اینکه فضایی خوشبو برای مشتریان فراهم می‌کند.

فرش ایرانی؛ مهم‌ترین بخش طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

فرش ایرانی به عنوان بخش مهمی از هنر ایرانی شهره جهانیان است. بنابراین، در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی باید از فرش ایرانی به عنوان عنصر مهم و تکمیل‌کننده استفاده کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

به مشاوره نیاز دارید؟