نمای داخلی دکوراسیون
ایده‌های ساده برای نمای داخلی دکوراسیون رستوران
نوامبر 19, 2018
دکوراسیون آپارتمان
توصیه‌هایی برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک
دسامبر 2, 2018

ده توصیه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

قسمت نخست

فکر می‌کنید یک آپارتمان نمی‌تواند به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا باشد؟ باید بگوییم که این فکر شما احتیاج به تجدیدنظر دارد. تعدادی از دوست‌داشتنی‌ترین پروژه‌های ما، طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک بوده است. بسیاری از آن‌ها بودجه هنگفت یا فضای قابل ملاحظه‌ای نداشتند.

هرچند طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک می‌تواند راهکارهای متفاوتی در مقایسه با خانه‌های بزرگ داشته باشد. فضا و کارکرد در آپارتمان با یک خانه بزرگ متفاوت است و ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. بخصوص اگر خانه اجاره‌ای باشد و شما اختیار زیادی برای تغییرات نداشته باشید.

این ملاحظات را در نظر داشته باشید و لیست ده موردی ما را درباره طراحی داخلی آپارتمان کوچک بخوانید. قطعاً خواندن این نکته‌ها در طراحی آپارتمان شما هم اثرگذار خواهد بود.

۱. اندازه مبل‌ها را متناسب آپارتمان خود انتخاب کنید

مساحت کم آپارتمان‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان یا اجاره‌کنندگان آن هنگام طراحی دکوراسیون است. اغلب آپارتمان‌ها کوچک‌تر از خانه‌های معمولی هستند. بهترین راهی که می‌توانید فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان دهید، این است که همان فضای اندک را انباشته از مبلمان غول‌پیکر و ناکارآمد نکنید. باید برای هر اتاق متناسب با متراژ آن مبل و اثاثیه انتخاب کنید.

پس به دنبال مبل‌های کوچک، کوتاه، ساده و کاربردی باشید.

۲. مناطق پرکاربرد را هنگام دکوراسیون آپارتمان کوچک خود مشخص کنید

اگر یک استودیو آپارتمان یا یک سوییت یکپارچه داید که فضای نشیمن، غذا خوردن و آشپزخانه در آن در یک فضا ترکیب شده‌اند، می‌توانید با طراحی دکوراسیون آپارتمان خود را به این فضاها تقسیم کنید و فضاهایی مجزا شبیه خانه‌های بزرگ‌تر به وجود آورید.

ترکیبی از مبلمان را برای آفریدن فضاهای مجزا  مثل غذاخوری و اتاق سرگرمی و… استفاده کنید. معلوم است که یک آپارتمان تمام فضاهای یک خانه بزرگ را ندارد. اما شما می‌توانید کاربری یک اتاق را به حداکثر برسانید و میکرو فضاهایی داخل آن ایجاد کنید که کاربردهای متفاوت داشته باشد.

مقاله مرتبط:  نکته‌هایی درباره غرفه سازی در تهران

هنگام چیدن وسایل در فضای کوچک آپارتمان به مسیرهای عبوری هم توجه کنید و دقت کنید که بر سر راه‌های عبور مانع ایجاد نکرده باشید.

۳. از مبلمان چند منظوره در دکوراسیون آپارتمان کوچک استفاده کنید

در دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک خیلی مهم است که از هر سانتی‌متر مربع فضا بهترین استفاده ممکن را بکنید. برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا، از طراحی‌های هوشمند که یک قطعه مبلمان را برای چند کاربرد می‌سازند، استفاده کنید.

یک کاناپه تخت‌خواب‌شو می‌تواند یک اتاق مهمان در یک آپارتمان یک‌خوابه ایجاد کند. میزهای جلومبلی یا پاف‌هایی که دارای کشو و طبقه هستند، جایی برای قرار دادن ظروف و وسایلی از این دست فراهم می‌کنند.

میز ناهارخوری که قابلیت باز شدن و بزرگ شدن از اطراف داشته باشد، هم کار شما را برای پذیرایی از میهمانان راه می‌اندازد هم در مواقع دیگر جای زیادی در آپارتمان کوچک شما اشغال نمی‌کند.

بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان هستند که وسایلی چندکاربره برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک و متناسب با زندگی شهری امروزی تولید می‌کنند.

۴. از طریق آثار هنری رنگ را به دکوراسیون آپارتمان کوچک خود اضافه کنید

گاهی اوقات هست که نمی‌توانید رنگ دیوارهای آپارتمان اجاره‌ای خود را عوض کنید. به این دلیل ممکن است که رنگ‌ها دلخواه شما نباشند. در این مواقع، پیشنهاد ما این است که روی دکوراسیون و چیدمان وسایل برای تعدیل رنگ‌ها تمرکز کنید.

فرش‌‌ها و آثار هنری می‌توانند طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک شما را زیرورو کنند و رنگ‌ها را به دلخواه شما نزدیک کنند. شاید نتوانید کفپوش را عوض کنید ولی یک فرش خوب آن را ناپدید می‌کند و رنگ و تازگی را به خانه شما می‌آورد.

 

در قسمت بعدی این نوشته نکات دیگری درباره دکوراسیون آپارتمان کوچک بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟