طراحی داخلی
سبک‌های طراحی داخلی: هشت سبک محبوب (قسمت دوم)
سپتامبر 4, 2018
طراح داخلی
چرا باید یک طراح داخلی استخدام کنید
سپتامبر 15, 2018

نقش طراح داخلی چیست؟

نقش طراح داخلی

نقش طراح داخلی

نقش طراح داخلی چیست و چرا باید یک طراح داخلی استخدام کنید؟

قسمت نخست

این موضوع در میان مردم تقریباً امری شایع است که تصور دقیقی از شغل و نقش طراح داخلی ندارند. معمولاً این‌طور تصور می‌شود که طراحان داخلی پیشنهادهای چندگانه‌ای برای عوض کردن دکور یا تهیه آن دارند که فراتر از بودجه شماست. یک اشتباه رایج دیگر این است که بین نقش طراح داخلی، دکوراتور و معمار سردرگمی وجود دارد. با این مقاله هدف ما این است که این سردرگمی‌ها را از بین ببریم و تمام سوء‌تفاهم را درباره نقش طراح داخلی رفع کنیم.

نگاهی کامل به نقش طراح داخلی

بنابر تعاریف آکادمیک، طراح داخلی شخصی است که داخل یک ساختمان را طراحی و برای استفاده مؤثر و با تمرکز مشخص بر مبلمان، نازک‌کاری و ظواهر زیبایی‌شناسانه آماده می‌کند.

این تعاریف همچنان طراح داخلی را شخصی معرفی می‌کنند که در مقایسه با یک متخصص ساخت و ساز، به طور مستقیم با مشتری سر و کار دارد. یک نوع شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی در خدمات یک طراح داخلی برای هر مشتری وجود دارد.

طراحی داخلی یک فرایند کاملاً مشتری محور است. شخصی که می‌خواهد در خانه زندگی کند یا از آن فضای اداری یا تجاری استفاده کند، کسی است که هر مرحله از سفر طراحی را رهبری می‌کند.

شرکت دکوراسیون داخلی ملل دیزاین یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه است و اعضای خود را این‌طور معرفی می‌کند: طراحان و کارکنان بسیار زبده و ماهر که می‌توانند به مشتریان در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های مسکونی و تجاری کمک کنند.

مقاله مرتبط:  توصیه‌هایی برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

نقش طراحان داخلی این است که عوامل مختلفی را، از جمله نیازها، سلایق، سبک زندگی، و بودجه مشتریان، در نظر گیرند، تا فضایی بسازند که نه‌تنها زیبا، که کارامد باشد. یک طراح داخلی با مشتریان همکاری نزدیکی می‌کند تا المان‌های مختلف طراحی داخلی شامل رنگ، بافت، پارچه، اکسسوری، نورپردازی و برنامه‌ریزی فضایی را گرد هم آورد.

هدف نهایی، آفریدن فضایی است که از نظر دیداری منسجم و یک‌دست باشد و در عین حال طبق خواسته‌های مشتری طراحی شده و بیشترین همراهی را با سبک زندگی او داشته باشد.

چرا یک طراح داخلی استخدام می‌کنیم؟

تا وقتی که بگوییم نقش طراح داخلی همیشه باید تغذیه و نگهداری از سبک شخصی مشتری و خواسته‌های او باشد، سؤال تکراری که می‌شنویم این است که با این وجود، چرا باید یک طراح داخلی استخدام  کنیم که خانه‌مان را با نظرات خودمان دکور کند؟

مزایایی که استخدام یک طراح داخلی دارد

مشتریان به طور مکرر در تشخیص، توضیح و به عمل درآوردن ایده‌ها و سبک شخصی خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند. این شغل و نقش طراح داخلی است که به شما کمک کند تا سبک مخصوص خود را کشف کنید و راه‌های نمایش آن را در دکور خانه بفهمید. ما کمک می‌کنیم تا شما رنگ‌ها، الگوها و قطعاتی را کشف کنید که عاشق این بودید در خانه یا محل کار شما باشند.

ما به شما کمک و راهنمایی می‌کنیم تا قطعات مبلمانی را بیابید و در کنار هم قرار دهید که سبک منسجمی را شکل می‌دهند که منحصر به سبک و ذات فرد شماست.

در قسمت بعد بیشتر درباره نقش طراح داخلی با شما خواهیم گفت. بلاگ سایت ملل دیزاین را پیگیری کنید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟