سبک‌های طراحی داخلی
سبک‌های طراحی داخلی : هشت سبک محبوب
سپتامبر 2, 2018
نقش طراح داخلی
نقش طراح داخلی چیست؟
سپتامبر 11, 2018

سبک‌های طراحی داخلی: هشت سبک محبوب (قسمت دوم)

طراحی داخلی

طراحی داخلی

قسمت دوم هشت سبک طراحی داخلی محبوب

در قسمت قبل درباره دو سبک مهم طراحی داخلی که سبک مدرن و سبک صنعتی بود صحبت کردیم و آن‌ها را به صورت مختصر معرفی کردیم. در نوشته پیش رو ادامه این مطلب را می‌خوانید.

 

۳. سبک طراحی داخلی ساحلی

طراحی داخلی

این سبک طراحی داخلی در واژه‌های گرمی، راحتی و حس مثبت خلاصه می‌شود. سبک طراحی ساحلی که ممکن است در جاهایی به دریایی یا ملوانی هم شناخته شود، در واقع الهام گرفته از روح خانه‌های ساحلی نیو‌انگلند است.

این سبک طراحی مبتنی بر رنگ سفید یا شنی در زمینه و آبی به عنوان رنگ اصلی است. متریال به کار رفته در سبک ساحلی بر محور کاربرد چوب بدون پوشش در میز و صندلی‌ها و همراه با پارچه‌های ساده و شیک برای پوشش کاناپه‌ها و نیمکت‌های بلند قرار دارد.

انتخاب‌های شما برای عناصر دکوراتیو در سبک ساحلی بسیار متنوع است؛ صدف‌ها درگلدان‌های پهن شیشه‌ای، طناب‌های کنفی، پارو، قایق‌های بادبانی مینیاتوری، نقشه‌های دریایی و… .

 

۴. سبک طراحی داخلی اسکاندیناویایی

طراحی داخلی

یکی از شاخه‌هی طراحی که بعد از جنبش هنری میانه قرن بیستم به وجود آمد، سبک طراحی داخلی اسکاندیناویایی بود که جلوه مینیمالیستی محبوب و فراگیری را معرفی می‌کرد و تا امروز نیز به همین صورت شناخته می‌شود.

بیشتر مردم برای نخستین بار به وسیله محصولات ایکیا با سبک طراحی  اسکاندیناویایی آشنا شدند. خطوط ملایم، رنگ‌های شاد، تعادل بین متریال طبیعی و مهندسی شده، مبلمان اسکاندیناویایی ساده، به‌روز و کاربردی، از جمله خصوصیات بارز این سبک هستند.

مقاله مرتبط:  چرا باید یک طراح داخلی برای دیزاین استخدام کنید

در بسیاری از طراحی‌های اسکاندیناوی، اصول مکتب باهاوس به کار گرفته شده و این سبک با خطوط سیال شناخته می‌شود. تمرکز ساخت مبلمان و اشیای دکوراتیو در این سبک طراحی داخلی، بر جنبه کاربردی و جذابیت همه‌پسند آن‌هاست. اکثریت قریب به اتفاق طراحان در این سبک از تن‌های رنگی سفید و خاکستری به عنوان رنگ پایه استفاده می‌کنند.

 

سبک طراحی داخلی بوهمیایی

دکور بوهمیایی الهام گرفته از روح ماجراجویانه و  سبکسرانه سبک زندگی آوانگارد است. از خصوصیات این سبک طراحی داخلی کاربرد الگوهای غنی و رنگ‌های پرجنب‌وجوش است به‌خصوص آن‌هایی که تن قرمز و بنفش دارند.

نکته کلیدی در این سبک طراحی این است که باید مرز باریک آن را با دکور نامرتب و شلوغ در نظر گیرید. لایه‌های مختلف بافت در دکوراسیون مثل بالش‌ها، کوسن‌ها، فرش و پرده،  برای ساختن یک محیط گرم لازم است.

هنگام مبله کردن خانه به دنبال لوازمی باشید که متعلق به سنت یا قومی باشند. صنایع دستی مراکشی، یا طرح‌هایی که الهام گرفته از هنر عشایری و قومی نواحی مختلف است، در حال حاضر ترند‌های این سبک طراحی داخلی هستند.

ترکیب پارچه، چوب و پوست حیوانات بسیاری از عناصر هویت‌ساز این سبک طراحی داخلی را می‌سازند.

 

در قسمت‌های بعد، درباره دیگر سبک‌های مهم طراحی داخلی بیشتر می‌نویسیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟