دکوراسیون آپارتمان کوچک
ده توصیه برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک
دسامبر 2, 2018
بازسازی خانه
مراحل بازسازی خانه کدام‌اند
دسامبر 3, 2018

توصیه‌هایی برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان

دکوراسیون آپارتمان

قسمت دوم

در زندگی شهری امروزی، عموم مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. اگر شما هم برای دکوراسیون داخلی آپارتمان کوچک خود با چالش روبه‌رو هستید اینجا، در قسمت نخست این مطلب، نکاتی برای راهنمایی شما نوشته‌ایم. در نوشته حاضر ادامه مطلب نکاتی برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک را بخوانید.

۵. در دکوراسیون داخلی آپارتمان خود از کمدهای عمودی استفاده کنید

مشکل دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک، اکثراً کمبود کمد، کابینت و جای انبار وسایل است. برای جبران فضای انبار پیشنهاد ما این است که از ارتفاع ساختمان استفاده کنید و کمدها و قفسه‌های عمودی و بلند بسازید. با این کار فضای کوچک شما کمتر اشغال می‌شود.

۶. در دکوراسیون آپارتمان کوچک از گوشه‌ها خوب استفاده کنید

یک راه‌حل هوشمندانه برای افزایش بهره‌وری از فضاهای محدود آپارتمان‌های کوچک، استفاده درست از گوشه‌ها است. معمولاً گوشه‌های خانه بی‌استفاده می‌مانند. ولی گوشه‌ها در آپارتمان‌های کوچک می‌توانند مکان‌های مفیدی برای نشستن، کمد و قفسه یا جزئیات دکوراسیون باشند که ممکن است جای زیادی در مرکز خانه و فضای اصلی آن اشغال کنند.

۷. نورپردازی در دکوراسیون آپارتمان کوچک

بیشتر آپارتمان‌ها از قبل سیستم روشنایی و نورپردازی دارند. اکثراً این نوپردازی به صورت لامپ‌هایی است که بالا و روی سقف کار شده‌اند. در حالی که شما می‌توانید خودتان نورپردازی دلخواه خود را از نو بسازید. با نورپردازی صحیح متناسب با دکوراسیون آپارتمان کوچک خود می‌توانید فضایی گرم، پذیرا و کاربردی بسازید.

۸. به پنجره‌های خود را با پرده جانی تازه ببخشید

آپارتمان شما ممکن است پنجره‌های کوچکی داشته باشد. یا اینکه پنجره‌ها آنقدر قدیمی و از مد افتاده باشند که ظاهر خوبی به خانه ندهند.

مقاله مرتبط:  از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل طراحی غرفه (قسمت ششم)

شاید این امکان وجود نداشته باشد که پنجره‌های آپارتمان خود را به صورت کلی تغییر دهید. اما می‌توانید با استفاده از پرده‌های مناسب ظاهر پنجره‌ها را به کلی تغییر دهید.

پرده فریم ناخوشایند پنجره شما را پنهان می‌کند. همچنین با استفاده از پرده‌های بلندی که از سقف تا کف زمین می‌رسند، می‌توانید سقف آپارتمان کوچک خود را بلندتر نشان دهید.

۹. از پالت رنگی روشن و باروح در دکوراسیون آپارتمان خود استفاده کنید

اگر آپارتمان کوچک شما فضای کمی دارد، راه‌هایی دارید برای آنکه کاری کنید بازتر و بزرگ‌تر به نظر رسد. بهترین راه این است که از پالت رنگ‌های روشن و ساده در دکوراسیون آپارتمان خود استفاده کنید.

اگر فضای آپارتمان شما خیلی کوچک است، پالت رنگ‌های خنثی کمک می‌کند که خطای دید در کوچک‌تر نشان دادن فضا کمتر شود.

۱۰. از مزایای فضای باز در دکوراسیون آپارتمان خود استفاده کنید

یک ویژگی عالی آپارتمان‌های کوچک این است که اکثر آن‌ها تراس و بالکن دارند. از این فضاهای خارق‌العاده چشم‌پوشی نکنید. آن‌ها را در طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک خود لحاظ کنید و فضای خود را با استفاده از آن‌ها به حداکثر برسانید. به دنبال مبلمانی زیبا و خوش‌استایل برای بالکن خود باشید که فضای زندگی شما را افزایش دهد. این نوع فضاهای خارجی باعث گسترش دادن فضاهای داخلی می‌شوند. آن‌ها با مبلمان مناسب،  به فضای نشیمن و متراژ آپارتمان شما می‌افزایند.

باوری وجود دارد که می‌گوید «کوچک زیباست». با کمی هماهنگی و توجه بیشتر، آپارتمان‌های کوچک به طرزی باورنکردنی گرم و جذاب می‌شوند. اگر برای دکوراسیون آپارتمان کوچک خود نمی‌دانید از کجا شروع کنید و احتیاج به مشاوره دارید، با همکاران ما در شرکت طراحی ملل دیزاین تماس بگیرید.

2 دیدگاه ها

  1. […] قسمت بعدی این نوشته نکات دیگری درباره دکوراسیون آپارتمان کوچک […]

  2. […] قسمت بعدی این نوشته نکات دیگری درباره دکوراسیون آپارتمان کوچک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟