راهنمای ساخت غرفه
از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل طراحی غرفه (قسمت ششم)
آگوست 13, 2018
طراحی داخلی
سبک‌های طراحی داخلی: هشت سبک محبوب (قسمت دوم)
سپتامبر 4, 2018

سبک‌های طراحی داخلی : هشت سبک محبوب

سبک‌های طراحی داخلی

سبک‌های طراحی داخلی

سبک‌های طراحی داخلی: هشت سبک محبوب

همه ما یک بار هم که شده در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بخواهیم خانه و محل زندگی تازه‌ای فراهم کنیم یا محل زندگی قبلی خود را روحی تازه ببخشیم و تغیییر دهیم. آیا شما هم به دنبال دکور کردن یک خانه تازه یا به دنبال الهام گرفتن از سبک‌های طراحی داخلی هستید؟ بیشتر از این جست‌وجو نکنید. اینجا هشت سبک طراحی داخلی محبوب که در خانه‌های مدرن به کار می‌روند را معرفی می‌کنیم.

در واقعیت ممکن است که طراحان داخلی، عناصر چند سبک را با هم در طراحی یک خانه ترکیب کنند ولی به نظر می‌رسد که شناختن جنبه‌های اساسی سبک‌های طراحی داخلی ضروری است.

روشن است که تعداد سبک‌های طراحی داخلی بیشتر از این هشت سبکی هستند که اینجا معرفی می‌کنیم. ما اینجا قصد داریم روی سبک‌های طراحی داخلی تمرکز کنیم که از نظر اصول آکادمیک اصلی‌ترین سبک‌هایی هستند که امروزه به کار گرفته می‌شوند.

بدیهی است که این لیست در سال‌های بعد ممکن است تغییر کند و به‌روز شود و سبک‌هایی طبق مد روز از این لیست خارج یا به آن اضافه شوند.

۱. سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی: مدرن میانه قرن

در میانه قرن بیستم آیکونیک‌ترین محصولات طراحی مدرن در بین تولیدات لوازم خانه و مبلمان به بازار آمد. تولیدات نیمه قرن بیستم در مبلمان خانگی نماد طراحی مدرن هستند. مبلمان این دوره سرشار از خطوط پالوده، روح مینیمالیستی و اشکال طبیعی‌اند. از سارینن، نیمیره، نوگوچی، جاکوبسن و غیره، استادان طراحی داخلی اواسط قرن بیستم راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از متریال جدید مثل پلاستیک، چوب فراوری‌شده و آلومینیوم  باز کردند. قطعات طراحی شده در این عصر  بسیار متنوع هستند و می‌توانند کامل‌کننده بسیار ی از سبک‌های امروزی باشند.

مقاله مرتبط:  قیمت غرفه‌سازی نمایشگاه

می‌توانید مبلمان مربوط به این سبک را در ترکیب با قطعات دیگر سبک‌ها به کار ببرید تا دکور خانه، تازه به نظر رسد.

اگر خانه خود را به صورت خالص با استفاده از مبلمان و عناصر این سبک طراحی کنید، ممکن است طراحی داخلی شما را کمی قدیمی جلوه دهد.

سبک‌های طراحی داخلی

 

۲. سبک‌های طراحی داخلی: سبک صنعتی

طراحی داخلی صنعتی الهام‌ گرفته از المان‌های عصر صنعتی است. این سبک بر استفاده آزادانه از نمایش فلز و استیل و چوب بدون روکش اصرار دارد.  نمایش ‌دیوارهای آجری در فضای داخلی از دیگر المان‌های این سبک است. در چیدمان‌های مدرن‌تر این سبک، استفاده از آیتم‌های مسی هم به چشم می‌خورد. در حالت کلی دکوراسیون سبک صنعتی اغلب روستیک و سنگین به نظر می‌رسد.

نکته قابل توجه در راهنمای دکوراسیون صنعتی این است که این سبک طیف متنوعی دارد و از روستیک مدرن با خطوط پالوده در طراحی تا سبک کمی کلاسیک‌تر با تزئینات بیشتر گسترش می‌یابد.

بسته به سلیقه‌تان می‌توانید سبک روشن‌تر و شیک‌تر یا تیره‌تر و آنتیک‌تری انتخاب کنید.

یک کاناپه چسترفیلد با یک میز جلومبلی بزرگ و بدون تزئینات با پایه‌های فلزی و رویه چوبی و چند المان‌ نوری متعلق به این سبک، مثال خوبی برای معرفی فضای طراحی داخلی صنعتی خواهد بود.

سبک‌های طراحی داخلی

3 دیدگاه ها

  1. […] آکادمیک، طراح داخلی شخصی است که داخل یک ساختمان را طراحی و برای استفاده مؤثر و با تمرکز مشخص بر مبلمان، […]

  2. […] قسمت قبل درباره دو سبک مهم طراحی داخلی که سبک مدرن و سبک صنعتی […]

  3. […] قسمت قبل درباره دو سبک مهم طراحی داخلی که سبک مدرن و سبک صنعتی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟