غرفه سازی نمایشگاهی
دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی
می 22, 2018
طراحی غرفه نمایشگاهی
از بریف تا ساخت – کانسپت اولیه طراحی غرفه نمایشگاهی (قسمت دوم)
آگوست 7, 2018

راهنمای کامل مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی ؛ از بریف تا ساخت

طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی

قسمت اول: طراحی غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی ابزاری تاثیرگذار و قدرتمند برای ایجاد علاقه و درگیری با برند و محصول شما، فرصت‌های جدید و به حداکثر رساندن دیده شدن شما در حوزه کسب‌و‌کارتان است. یک غرفه نمایشگاهی چشم‌گیر می‌تواند اثری شگرف در کسب‌وکار شما و در رویدادی که در آن هستید داشته باشد. از  ایده و طرح اولیه تا آفرینش اثر، یک تیم توانمند و مستعد از طراحان غرفه می‌توانند درخواست‌های شما را به واقعیت درآورند به طوری که فراتر از تمام انتظارات باشد.

در اینجا قصد داریم که در مطالب دنباله‌داری که بخشی از آن را در ادامه خواهید دید درباره  مراحل کار غرفه‌سازی نمایشگاهی صحبت کنیم. از تمرکز بر بریف متقاضی و طراحی کانسپت اولیه تا آغاز مراحل ساخت.

بریف در طراحی غرفه نمایشگاهی

همه چیز با بریف مشتری آغاز می‌شود. وقتی که خواسته‌های مشتری به طور دقیقی دریافت شد، تیم مسئول پروژه، کار روی آن را شروع می‌کنند. آنالیز خواسته‌های مشتری آغاز می شود تا بریف خلاق داخلی تدوین شود. این بریف در اختیار مشتری قرار می‌گیرد تا تایید و تصحیح شود.

طوفان فکری در طراحی غرفه نمایشگاهی

جلسه brainstorming یا طوفان فکری راهی مؤثر برای استارت اولیه پروسه خلاق یک پروژه است. این کار  تصمیم‌گیران ارشد را در کنار اعضای کلیدی تیم طراحی و تولید قرار می‌دهد. همه آن‌ها در جلسه طوفان فکری خواهند توانست ایده‌ها و پیشنهادهایشان را از دیدگاه منحصر به فرد خود، با هم به اشتراک بگذارند.

مقاله مرتبط:  طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در حین برگزاری این جلسه، اولین طرح‌ها زده می‌شوند و طراحان درباره کلیت کار به نتیجه می‌رسند. در حین جلسه بسیاری از جنبه‌های پروژه مورد بحث قرار می‌گیرد از جمله:

تمام المان‌های بریف خلاق

تاریخچه و ارزش شرکت

هویت برند

مخاطب هدف

مکان برگزاری رویداد یا نمایشگاه

آنالیز رقبا

نگاه به طراحی غرفه‌های پیشین

روند‌های روز در غرفه‌سازی.

به تصویر در آوردن طرح‌های اولیه غرفه نمایشگاهی

پس از برگزاری جلسه طوفان فکری، گام بعد تصویرسازی طرح اولیه است. حالا نوبت طراحان است که کانسپت و طرح‌های اولیه را به یک طرح واقعی تبدیل کنند. طرح اصلی راهنمای کار در طول پروژه خواهد بود.

مرحله کانسپت اولیه طراحی کمک می‌کند که ایده‌های طراحی را پرورش و توسعه دهیم بدون اینکه سر هر کانسپتی بیش از اندازه وقت تلف کنیم. طرح‌های خام اولیه و کلی روشی عالی و سریع است برای اینکه هم ذهن مشتری را روشن کند و هم برای تیم اجراکننده آمادگی ایجاد ‌کند.

به تصویر در آوردن با جزئیات می‌تواند با طراحی سه بعدی جایگزین شود. این عالی‌ترین روش نمایش طراحی  موقع ارائه به مشتری و در به تصویر کشیدن پروژه مطلوب است.

تا اینجا، تازه اول کار است. در قسمت‌های بعد این مقاله ادامه مراحل را توضیح خواهیم داد.

 

2 دیدگاه ها

  1. […] مطالب قبل که لینک آن را می‌بینید، چند مرحله آغازین کار […]

  2. […] از اصول دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی یکی از مهم ترین مواردی است که شما را در انتخاب بهترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟