دکوراسیون داخلی،غرفه سازی نمایشگاهی
اصول دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی
می 21, 2018

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

غرفه سازی نمایشگاهی

دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی یکی از پرطرفدارترین رشته هایی است که امروزه جای خود را در بین افراد مختلف باز کرده است. درواقع، دکوراسیون داخلی به معنی خلق بهینه فضاست که در عین زیبایی، کارآمدی محیط را منجر می شود. به طور کلی، می توان گفت که انتخاب ترکیب رنگی مناسب، نورپردازی بهینه و نوع چیدمان اسباب و اثاثیه از جمله مهم ترین مواردی است که در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد. از این رو، هرکسی برای زیباتر شدن منزل خود، فارغ از میزان تخصص در این زمینه، نیازمند آشنایی با اصول دکوراسیون داخلی می باشد. بنابراین، بهتر است که در این مسیر از تجربه فعالان عرصه دکوراسیون داخلی بهره مند شده و با صرف هزینه کم، زیبایی را به خانه های خود بیاورید.

اصول اساسی در دکوراسیون داخلی منزل

به طور کلی دکوراسیون داخلی منزل کلمه ای فراگیر است که دامنه بزرگی از رنگبندی ساختمان تا نوع کاشیکاری مورد استفاده در آشپزخانه را در بر می گیرد. با این حال،‌ یک سری قوانین کلی و اساسی وجود دارد که با رعایت آن می توانید فضای منزل را زیر و رو کنید. در ادامه مهمترین اصول دکوراسیون منزل بیان می گردد.

تخصیص فضای مورد نیاز برای هر وسیله

یکی از اساسی ترین اصول در طراحی دکوراسیون ساده و چشم نواز، ایجاد تعادل بین فضای مورد استفاده برای هر کالاست. به عبارت دیگر، بهتر است که اشیا را در فاصله مناسبی از یکدیگر قرار دهید و از شلوغ کردن فضای منزل پرهیز کنید.

مقاله مرتبط:  قیمت غرفه‌سازی نمایشگاه

بر یک مکان تمرکز کنید

به جای اینکه تمامی بخش های خانه را مورد توجه قرار دهید، تنها بر قسمتی از خانه تمرکز کنید. به عنوان مثال یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کنید و با رنگ آمیزی و یا کاغذ رنگی، آن قسمت را از سایر بخش های خانه متمایز کنید.

با تغییرات کوچک، به روز شوید

اگر خانه شما از الگوی سنتی برخوردار است و شما به استفاده از سبک های جدید در دکوراسیون منزل علاقه مند شده اید، نگران نباشید. سعی کنید با ایجاد تغییرات کوچک، امروزی شوید. به عنوان مثال، به جای خرید یک دست مبلمان جدید، تشک ها و پارچه مبلی را تعویض کنید. همچنین به جای تغییر دکوراسیون پرده منزل، تنها بخشی از اجزای آن را جدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟