طراحی غرفه نمایشگاهی
راهنمای کامل مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی ؛ از بریف تا ساخت
آگوست 7, 2018
غرفه‌سازی
راهنمای کامل مراحل غرفه‌سازی ؛ از بریف تا ساخت-قسمت سوم
آگوست 7, 2018

از بریف تا ساخت – کانسپت اولیه طراحی غرفه نمایشگاهی (قسمت دوم)

طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی

تبدیل کردن ایده‌ها به کانسپت برای هر طراح یک راهکار شخصی دارد. بسته به اولویتی که نوع کار دارد، بعضی طرح می‌زنند، بعضی به روش‌ها و راهکارها دقیق فکر می‌کنند و  بعضی در کار غرق می شوند و مدل‌سازی طراحی غرفه نمایشگاهی را شروع می‌کنند.

بعضی از تکنیک‌‌های مفید برای کانسپت‌سازی برای طراحی غرفه نمایشگاهی:

اسکیس

طراحی

مدل‌سازی سه‌بعدی

طراحی با فوتوشاپ یا ایلاستریتور

ایده‌های طراحی غرفه نمایشگاهی می‌تواند از تمام الهامات زیبایی‌شناسانه و اصول کاربری فضا بیاید. اما همه چیز به سمت یک هدف پیش می‌رود: تمام خواسته‌های مشتری را در نظر گیریم و مطمئن شویم که عموم مخاطبان پیام برند را در خواهند یافت. طراحی کانسپت باید این احساس را ایجاد کند که آفریده شده تا  تجربه‌ای مثبت برای مخاطب ایجاد کند.

وقتی طراحی غرفه نمایشگاهی آغاز می‌شود، خیلی مهم است که طراح کاملاً از خواست مشتری آگاه باشد. قبل از آفریدن هر کانسپتی، طراح باید به روشنی بداند که پیامی که باید برساند چیست، چه تجربه‌ای ایجاد خواهد کرد، چه محصول یا خدمتی فروخته خواهد شد و هر نکته کلیدی دیگری که مشتری در این پروژه می‌خواهد به آن برسد.

وقتی که کانسپت طرح ایجاد شد، همیشه خواست مشتری را در ذهن داشته باشید.  نتیجه باید همیشه باید بازتاب‌دهنده مشتری و برندش باشد.

جنبه مهم دیگری که باید به خاطر سپرد، این است که باید طرحی عملیاتی برای ایده طراحی شده داشته باشید. توجهتان به این نکته باشد که چگونه شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در غرفه شما خواهند گشت و اطمینان حاصل کنید که این ایده طراحی غرفه نمایشگاهی از مؤثرترین و آسان‌ترین امکانات طراحی استفاده کرده تا تجربه بهترین غرفه نمایشگاهی ممکن را ارائه دهد.

مقاله مرتبط:  نکاتی که برای بازسازی خانه ۱۰۰ متری باید بدانید

اهمیت برندسازی به وسیله طراحی غرفه نمایشگاهی

هویت برند مستحکم و استوار به مردم حس اعتماد می‌دهد و به شکل گرفتن ارتباط قوی‌تر کمک می‌کند. اگر با کسب‌وکاری رو‌به‌رو شدید که قبلاً هویت برند برای خود تعریف نکرده است، تیم خلاق طراحی می‌تواند کمک کند تا یک هویت برند مناسب برای آن بسازید.

قبل از طراحی یک غرفه،  طراحان به منظور تعیین اهداف رویداد و پیام‌هایی که می‌خواهند به مخاطبان انتقال دهند، با مشتری مشورت خواهند کرد. این قضیه می‌تواند شامل آگاهی از برند (brand awareness) و  شرح ارزش اساسی(core value) شرکت، برنامه برای لانچ محصول و ارائه آن باشد. هدف این است که به صورت خودکار اثر مثبتی در ذهن مخاطب از برند به جا بماند. توجه به این مسئله باعث خواهد شد که بازدیدکننده جلوی غرفه شما توقف کند و به سادگی از آن عبور نکند.

غرفه به ظاهر گرافیکی جذاب و برجسته‌ای نیاز دارد که بتواند توجه همه را به خود جلب کند.  این مسئله بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند تا جلوی غرفه بایستند و به دنبال چیز بیشتری بگردند. غرفه شما البته نباید آنقدر شلوغ به نظر رسد که بازدیدکننده‌ها رغبت نکنند وارد آن شوند، ولی نباید در دید بیننده طوری باشد که خالی و غیرجذاب به نظر رسد. برای ساختن یک اثرگذاری ماندگار، اطمینان حاصل کنید که غرفه و هر چیز در آن بازتاب دهنده اهداف شرکت باشد و تصویری خیره‌کننده و باکیفیت ارائه کند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

2 دیدگاه ها

  1. […] اینجا، تازه اول کار است. در قسمت‌های بعد این مقاله ادامه مراحل را توضیح خواهیم […]

  2. […] اینجا، تازه اول کار است. در قسمت‌های بعد این مقاله ادامه مراحل را توضیح خواهیم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟