دکوراسیون آپارتمان
توصیه‌هایی برای طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک
دسامبر 2, 2018
غرفه سازی در تهران
نکته‌هایی درباره غرفه سازی در تهران
دسامبر 4, 2018

مراحل بازسازی خانه کدام‌اند

بازسازی خانه

مراحل بازسازی خانه کدام‌اند

هر پروژه بازسازی خانه مراحل مخصوص به خودش را دارد و همه بازسازی‌ها از یک دستور واحد پیروی نمی‌کنند. ولی قوانینی کلی وجود دارد که کمک می‌کند از کارهای غیرضروری پیشگیری کنید. برای مثال اگر بدانید که خانه به لوله‌کشی یا تعمیرات تأسیسات احتیاج دارد که دیوارها را خراب خواهند کرد، به سراغ دیوارها و نقاشی آن‌ها نمی‌روید.

بسیاری از پروژه‌های بازسازی شامل مراحل چندگانه‌ای هستند. اینجا ده قدم اصلی را در پروژه‌های بازسازی با هم مرور می‌کنیم.

۱. برای بازسازی خانه یک طرح داشته باشید

پیش از آغاز پروژه بازسازی معین کنید که دقیقاً برنامه شما برای بازسازی شامل چه قسمت‌هایی است. اولویت‌ها را تعیین کنید و هزینه‌ها را برآورد کنید.  این طرح باید شامل زمانبندی یعنی زمان آغاز و پایان هر قسمت و بودجه لازم برای آن باشد.

۲. برای بازسازی خانه بودجه تعیین کنید

از ابتدای کار بازسازی خانه باید بدانید که بودجه‌ای که از عهده آن برمی‌آیید چقدر است. خوب است که در این مرحله با یک متخصص بازسازی خانه مثل یک معمار یا یک شرکت طراحی و معماری مشورت کنید. طرحی که در ذهن دارید یا آن‌ها پیشنهاد می‌دهند را بررسی کنید و از آن‌ها برآورد بودجه را بگیرید. با بررسی پروژه‌های مشابه هم می‌توانید دریابید که بازسازی خانه تقریباً چقدر برای شما هزینه خواهد داشت. ۱۰ تا ۲۰درصد بودجه تعیین شده را هم برای اتفاقات و هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی در نظر گیرید.

۳. با شرکت بیمه خود مشورت کنید

یکی از مهمترین مراحل بازسازی خانه بیمه است. اگر خانه خود را بیمه کرده‌اید، برای بازسازی با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و ببینید شرایط بیمه با تغییراتی که در خانه به وجود می‌آید، هماهنگی دارد یا خیر.

مقاله مرتبط:  انواع روف گاردن که باید بشناسید

۴. برای بازسازی خانه یک پیمانکار استخدام کنید

یکی دیگر از مراحل بازسازی خانه انتخاب درست پیمانکار و طراح داخلی است. تحقیق کنید و یک شرکت معماری که متناسب با سلیقه و بودجه شما باشد پیدا کنید. درباره قراردادی هم که می‌بندید، کمی اطلاعات جمع کنید و مطمئن شوید که قراردادی که امضا می‌کنید با خواسته‌های شما برای بازسازی خانه منطبق باشد و نیازهای شما را رفع کند.

۵. مجوز‌های لازم را بگیرید و مصالح را سفارش دهید

معمولاً قوانین شهرداری در همه جا ایجاب می‌کند که مجوزهایی برای بازسازی خانه بگیرید. بخصوص اگر تغییرات عمده باشند. خوب است که با پیمانکار خود پیش از شروع کار قوانین را بررسی کنید و اگر مجوزی لازم است آن را اخذ کنید.

بعد از این کار با خیال راحت کار سفارش مصالح را برای بازسازی خانه شروع کنید. در، پنجره، کفپوش، سرامیک، کابینت، کاغذ دیواری، رنگ و هر چه که برای بازسازی خانه احتیاج است را سفارش دهید.

۶. تخریب را شروع کنید

وقتی متریال و مصالح را تهیه کردید، زمان تخریب فرا می‌رسد. دیوارهایی که قرار است برداشته شوند، در و پنجره‌ای که قرار است برداشته یا تعویض شوند و… .

۷. کارهای تأسیسات و زیرساخت را انجام دهید

در این مرحله باید کارهای تأسیساتی مثل برق‌کشی، لوله‌کشی، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، تهویه، گرمایش از کف، عایق‌بندی، نصب شیرآلات و کارهایی مثل این را انجام دهید.

۸. رنگ‌آمیزی و نصب کفپوش

بعضی از پیمانکاران ترجیح می‌دهند ابتدا کار کف ساختمان را انجام دهند و کفپوش را نصب کنند. برخی دیگر مایل‌اند ابتدا دیوارها را رنگ کنند تا کفپوش جدید از مراحل رنگ کردن آسیبی نبیند. این بستگی به برنامه‌ریزی و تدارک آن‌ها برای کارشان دارد.

۹. نصب کابینت‌ها

با آماده شدن دیوارها و کفپوش، شکل جدید خانه مشخص می‌شود و بازسازی خانه به پایان خود نزدیک می‌شود. حالا وقت نصب کابینت‌هاست. ابتدا کابینت‌های بالایی و بعد ردیف پایینی نصب می‌شوند.

۱۰. اضافه کردن آخرین جزئیات در بازسازی خانه

کار بازسازی به اتمام رسیده و فقط برخی کارهای جزئی باقی می‌ماند. رنگ‌‌کاری نهایی، نصب دیوارپوش‌ها، نصب تجهیزات نورپردازی و… .

حالا وقت آن است که از تغییرات خانه خود لذت ببرید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟