ساخت غرفه نمایشگاهی
از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل ساخت غرفه نمایشگاهی (قسمت چهارم)
آگوست 12, 2018
راهنمای ساخت غرفه
از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل طراحی غرفه (قسمت ششم)
آگوست 13, 2018

از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل غرفه سازی نمایشگاهی (قسمت پنجم)

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی

مرحله ارائه پروپوزال در غرفه سازی نمایشگاهی

بعد از اینکه کار تغییرات تمام و کمال انجام شد، آخرین پله، ارائه کردن پروژه برای مشتری است. این مهم به وسیله یک پروپوزال خلاق از طرف تیم متخصص شرکت ملل دیزاین انجام می‌شود. تمام کارهایی که سخت مشغولش بودیم و تلاش‌ها و منطقی که پشت کار غرفه سازی نمایشگاهی است، همه در یک جا قرار می‌گیرند که شامل موارد زیر است:

معرفی شرکت غرفه سازی نمایشگاهی

این مهم است که مشتری بداند ما به عنوان یک کسب و کار کی هستیم، ارزش‌هایمان چیست و تجربیاتمان در عرصه صنعت نمایشگاهی و ایونت‌ها کدام است. پس اولین بخش پروپوزال، معرفی کامل و تمام و کمال شرکت طراح است. این معرفی باید به صورت کامل اما موجز ارائه شود.

پروسه طراحی غرفه سازی 

این بخش جزئیات و سیر ساخته شدن کانسپت را در طول دوره تحقیقات، اولین درفت‌ها و رسیدن به طرح نهایی را نشان می‌دهد. طراحان در این مرحله توضیح می‌دهند که چطور به طرح نهایی دست پیدا کرده‌اند و مفهوم طرح کلی چیست. نمونه‌های اولیه باید نمایش داده شوند و مراحل تکامل طرح با تصویر نشان داده شود.

نمای کلی پروژه غرفه سازی نمایشگاهی

برای مطمئن شدن از اینکه  کاملاً بریف مشتری را درک کرده و به صورت صحیح فهمیده‌اید، طرح کلی را بررسی می‌کنیم. نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم و خواسته‌های مشتری را نمایش می‌دهیم تا تیم طراحی ما، مشتری، پروژه و استانداردهای خواسته شده را بشناسد و چیزی تحویل دهد که در نهایت هم استثنایی و هم در راستای برند مربوط باشد.

مقاله مرتبط:  ترندهای دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹

منطق کلی طراحی

این بخش، یک شیرجه عمیق در چرایی کانسپت پروپوزال است. این بخش می‌تواند شامل معرفی مشتری، تقسیم‌بندی غرفه و کاربری‌های آن باشد. انتخاب‌ نوع گل‌آرایی، جایگاه گرافیک، کانتر پذیرش افراد در غرفه،  اتاق جلسات، فعالیت‌ها، تکنولوژی، انباری و… در این مرحله کامل مشخص می‌شود. پروپوزال‌هایی شامل بیشتر از یک راه‌حل، معمولاً  بیشتر از یک منطق طراحی دارند.

توسعه طراحی

معمولاً این مرحله با یک بورد شروع می‌شود که شامل تصویری کردن اشکال مختلفی است که طراحان غرفه سازی  را راهنمایی می‌کند. مثلاً می‌تواند شامل پروژه‌های پیشین کارفرما در کنار طرح‌های پیشنهادی اولیه باشد. این کار می‌تواند کار را توسعه بخشد. طرح اولیه شکل غرفه، راهنمایی کارفرما در همان مسیر خلاقی است که تیم طراحی گام بر‌می‌دارد تا به طرح نهایی برسد.

برای خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟