بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه قدیمی
فوریه 23, 2019
طراحی دفتر کار
 طراحی دفتر کار دوستانه
فوریه 25, 2019

چند نکته درباره غرفه آرایی نمایشگاهی

غرفه آرایی نمایشگاهی

غرفه آرایی نمایشگاهی

چند نکته درباره غرفه آرایی نمایشگاهی

طراحی یک غرفه نمایشگاه خاص و متمایز که نه‌تنها کسب و کار شما را نمایندگی کند بلکه تاثیری قوی بر بازدیدکنندگان بگذارد، کار پیچیده‌ای است. محدودیت فضا به همراه تعداد انبوه بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌توان تاثیر بصری غرفه شما را محدود کند و باعث شود دیده نشوید. بنابراین طراحی غرفه سازی نمایشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که در نگاه اول متمایز از بقیه غرفه‌ها باشد و تاثیر اولیه خوبی بر مخاطب بگذارد. درواقع شاید شرکت شما محصول یا سرویس باکیفیتی داشته باشد، اما اگر در ارائه جذابیت بصری موفق نباشید، ممکن است نگاه مشتری‌های بالقوه‌تان به سوی رقیبانتان جلب شود. در ادامه به چند نکته مهم برای غرفه آرایی نمایشگاهی اشاره می‌کنیم.

تعیین هدف غرفه آرایی نمایشگاهی

قبل از شروع طراحی هر چیزی، هدفتان را مشخص کنید. فکر کنید قرار است به چه چیزی برسید و چه پیامی را به مخاطب بدهید. ممکن است غرفه جذاب و زیبایی طراحی کنید، اما اگر نتوانید ارزش‌‌های شرکت یا قابلیت‌های محصول و سرویس خود را به بازدیدکنندگان منتقل کنید، فقط وقت و پولتان را هدر داده‌اید. بنابراین همیشه در کل پروسه غرفه آرایی نمایشگاهی هدفتان را در ذهن داشته باشید تا از مسیر خارج نشوید.

استفاده حداکثری از فضا

سایز غرفه‌های نمایشگاهی معمولاً محدود است، بنابراین مهم است که از کل فضایی که به شما اختصاص داده شده استفاده کنید. حتماً از میزان ابعادی که در اختیارتان است مطمئن شوید تا دقیقاً طراحی خود را بر اساس آن انجام دهید. همچنین در طراحی غرفه دقت کنید چیزی جلوی دید بازدیدکنندگان از فضای نمایش داخل غرفه نگیرد.

مقاله مرتبط:  آموزش طراحی غرفه

استفاده از متن‌های کوتاه

متن مرتبط با غرفه خود را با کمترین کلمات ممکن بنویسید و از استفاده از جملات طولانی خودداری کنید، آن هم وقتی فقط یک کلمه منظور شما را می‌رساند. به یاد داشته باشید هیچ کس نمی‌ایستد تا متن شما را بخواند.

به جای اینکه لیست محصولات و خدمات خود را بنویسید، از شعارهایی استفاده کنید که به‌راحتی به ذهن سپرده شود. همچنین از فونتی استفاده کنید که به اندازه کافی خوانا و بزرگ باشد و از فاصله دور دیده شود. جای نوشته هم مهم است. همیشه آن را در بالاترین جای ممکن بالای غرفه بزنید تا به خوبی دیده شود.

نورپردازی، اصلی اساسی در غرفه آرایی نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که معمولاً در غرفه آرایی نمایشگاهی توجه چندانی به آن نمی‌شود، نورپردازی است. نور باعث می‌شود جذابیت زیبایی‌شناختی غرفه شما افزایش پیدا کند و اگر درست استفاده شود می‌تواند محیط دلخواه شما را شکل دهد. یادتان باشد به مقدار نوری که قرار است برگزارکنندگان در اختیار شما قرار دهند اکتفا نکنید و فکری برای منابع نور بیشتر کنید.

تصویرپردازی

همان‌طور که یک مثل قدیمی می‌گوید: «یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه می‌ارزد». تصویرها سریع‌ترین و موثرترین وسیله برای رساندن پیام‌های پیچیده هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای متن باشند. در اینجا هم حواستان باشد که تصاویر را در سایز مناسبی انتخاب کنید و در مکان خوبی قرار دهید.

اتمسفر خاص

فضا و حس و حال غرفه شما می‌تواند آن را خاص کند. ترکیبی از نورها، رنگ‌ها و حتی بوی خاص می‌تواند غرفه شما را متفاوت و بازدیدکنندگان را به آن جذب کند. بنابراین از خلاقیت نترسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟