غرفه سازی نمایشگاهی
صورتجلسه قیمت گذاری انجمن غرفه سازان
فوریه 18, 2019
غرفه آرایی نمایشگاهی
چند نکته درباره غرفه آرایی نمایشگاهی
فوریه 24, 2019

بازسازی آشپزخانه قدیمی

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه‌ای قدیمی

برای اینکه بدانید آشپزخانه قدیمی شما چه قابلیت‌هایی برای تغییر و مدرن شدن در خود دارد با یک متخصص طراحی داخلی برای بازسازی آن صحبت کنید. ممکن است برای بازسازی آشپزخانه قدیمی شما راه‌های بسیاری وجود داشته باشد که حتی تصور آن را نمی‌کنید.

اینجا مراحل بازسازی آشپزخانه‌ای قدیمی را با هم مرور می‌کنیم تا ببینید که در بین دیوارهای آشپزخانه شما ممکن است چه معجزه‌ای نهفته باشد.

قبل از بازسازی

فضای این آشپزخانه قبل از بازسازی، شبیه به طراحی دهه هفتاد و احتمالاً متعلق به همان دوره بود. کارفرما خواسته‌های خود در بازسازی آشپزخانه را با طراحان در میان گذاشت. خواسته کارفرما تبدیل این آشپزخانه قدیمی و غیرکاربردی به آشپزخانه‌ای مدرن و کاربردی بود.

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

بعد از بازسازی

آشپزخانه بعد از بازسازی باز شد و حال و هوایی تازه یافت. دیوار آجری قرمز و آشپزخانه تاریک و تیره، کاملاً از بین رفتند و کفپوش کاشی شطرنجی، با سنگ پوشیده شد. طراحی جدید کاملاً الهام گرفته از سبک اسکاندیناوی بود.

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

قبل از بازسازی کابینت‌ها، رنگ دیوارها، و کفپوش هم از نظر طرح و هم از نظر ترکیب رنگ یادآور طراحی‌های دهه هفتاد میلادی و از مد افتاده بودند.

بعد از تغییرات و بازسازی آشپزخانه، همه چیز حس طراحی اسکاندیناوی را منتقل می‌کرد. دیوار نیمه قدیمی که فضای آشپزخانه را از اتاق غذاخوری جدا می‌کرد، جای خود را به یک جزیره آشپزخانه کوچک پوشیده با سنگ مرمر سفید و درخشان داد تا فضای آشپزخانه و اتاق غذاخوری هم بیشتر به هم نزدیک شوند.

بازسازی آشپزخانه با طراحی ماندگار

خواست کارفرما این بود که از مواد و لوازمی در بازسازی آشپزخانه استفاده شود که ماندگاری طولانی مدت داشته باشند. ماندگاری طولانی به معنی اینکه یک عمر کار کنند و قدیمی به نظر نرسند. این کار مستلزم این است که از متریال ترند و مد روز کمتر در بازسازی آشپزخانه استفاده شود. موادی که امروز ترند هستند و سال بعد از مد افتاده می‌شوند.

مقاله مرتبط:  خانه چند سال ساخت کلنگی محسوب می شود؟ همه چیز درباره خانه کلنگی

سینک ظرف‌شویی استیل ساده همیشه می‌ماند و قدیمی به نظر نمی‌رسد. کاشی‌های کلاسیک سفید رنگ هم که دیوار آشپزخانه را پوشانده‌اند، همین خاصیت را دارند.

کابینت‌های کلاسیک

کابینت‌های نیمه کلاسیک و خوش استیل که برای پوشش روی آن‌ها از سنگ مرمر سفید استفاده شد، جلوه‌ای تازه و مدرن به آشپزخانه بخشیدند. طراحان با خلاقیت جای بیشتری به قرار دادن کابینت و قفسه اختصاص دادند. شلف‌های باز و شناور هم به قرار دادن در دسترس ابزار پخت و پز و خوراکی‌ها کمک می‌کرد. علاوه بر این قرار دادن این قفسه‌ها بر زیبایی آشپزخانه می‌افزاید.

آشپزخانه پیش از بازسازی از لحاظ کاربردی بودن شرایط خوبی نداشت. بنابراین قرار دادن ابزارها و وسایل جدید و همچنین فضای کافی برای آشپزی و پخت و پز در بازسازی آشپزخانه ضروری بود تا آشپزی کردن را به کاری لذت‌بخش تبدیل کند.

جزیره کوچکی که در ورودی آشپزخانه قرار گرفت، فضایی برای تبدیل شدن به بار فراهم کرد. در سوی دیگر این بار چند صندلی بار قرار گرفت که آنجا را به فضایی برای صبحانه یا خوردن غذای سریع تبدیل می‌کرد.

این بار کوچک آشپزخانه را هم از اتاق غذاخوری مستقل و مجزا می‌کرد.

این آشپزخانه در کل در حالی که عناصری کلاسیک در خود دارد و از ترندهای روز در آن خبری نیست، بسیار مدرن به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟