غرفه سازی نمایشگاه تهران
غرفه سازی نمایشگاه تهران
ژوئن 19, 2019
طراحی اتاق خواب
ایده‌هایی برای طراحی داخلی اتاق خواب
ژوئن 22, 2019

طراحی رستوران مدرن چطور اتفاق می‌افتد؟

طراحی رستوران مدرن

طراحی رستوران مدرن

طراحی دکوراسیون رستوران مدرن زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که قصد جذب مشتریانی با این سلیقه را داشته باشید. مردم یک رستوران را به دو دلیل برای صرف غذا انتخاب می‌کنند: اول، کیفیت غذایی که در آن سرو می‌شود و دوم، محیط رستوران.

در نتیجه، برای اداره یک رستوران تنها استخدام کادر حرفه‌ای برای آشپزخانه کافی نیست. رستوران باید به گونه‌ای طراحی شود که مشتریان در آن احساس راحتی کنند و خاطره‌ای به یاد ماندنی از حضور در آن داشته باشند.

برای طراحی رستوران مدرن باید نکاتی را رعایت کنید که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قواعدی برای طراحی رستوران مدرن

طراحی رستوران مدرن و ایجاد فضایی که مشتریان خاص را به خود جلب کند، به رعایت نکاتی بستگی دارد که شاید در وهله اول کم‌اهمیت به نظر برسند، اما بی‌توجهی به آن‌ها نتایج خوبی را به دنبال نخواهد داشت.

۱. اهمیت مضمون و مفهوم در طراحی رستوران مدرن

هر رستوران دارای مضمون و مفهوم مختص به خود است و همین مفهوم(کانسپت)، آن را از سایر رستوران‌های مدرن در منطقه جغرافیایی خود متمایز می‌کند.

برای ایجاد مفهوم خاص رستورانتان باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که تمام اجزا و لوازم در طراحی رستوران مدرن، از میزها و صندلی‌ها گرفته تا خدمه و کارکنان، همه برای انتقال یک پیام به مشتریان فعالیت می‌کنند و آن پیام مهم‌ترین مفهومی است که مشتریان به محض ورود به رستوران درک خواهند کرد.

۲. نورپردازی

برای طراحی رستوران مدرن، پیش از همه باید به نورپردازی فضای داخلی توجه داشته باشید. تمام رستوران‌ها یک تصویر زمینه مختص به خود دارند و نورپردازی هر کدام باید مطابق با آن باشد.

مقاله مرتبط:  5 نمونه دکوراسیون داخلی رستوران مدرن ایرانی

به عنوان مثال، در صورتی که رنگ غالب در تصویر زمینه رستوران شما رنگ سبز باشد، ممکن است در بیشتر مواقع فضایی تاریک در رستوران ایجاد شود.

برای حل این مشکل و روشن‌تر کردن فضای رستوران، می‌توان از نورهای زرد استفاده کرد.

۳. ترکیب چیدمان اجزا

نکته بعدی که در طراحی رستوران مدرن باید به آن توجه کنید، ترکیب چیدمان اجزای مختلف در فضای داخلی است.

اجزای داخلی یک رستوران مدرن از قبیل میز و صندلی‌ها به نحوی در کنار هم قرار می‌گیرند که هم کارکنان و خدمه رستوران بتوانند به راحتی در آن حرکت کنند و به سرو غذا بپردازند و هم اینکه مشتریان به راحتی بتوانند از پشت میزهای خود حرکت کنند.

۴.  سیستم تهویه رستوران

نکته مهم دیگر برای طراحی رستوران مدرن، داشتن تهویه مناسب در رستوران است. مشتریان دوست ندارند که موقع خروج از رستوران بوی غذاهایی که خورده‌اند روی لباس‌هایشان باقی بماند.

همچنین، دوست ندارند که غذای خود را در یک فضای گرفته و سرشار از هوای آلوده صرف کنند. بنابراین، باید توجه خاصی به سیستم تهویه در رستوران خود داشته باشید.

۵. پیشخوان

طراحی پیشخوان یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی رستوران مدرن است؛ چرا که از طریق آن مشتریان با خدمه رستوران ارتباط برقرار می‌کنند.

طراحی پیشخوان به مدرن‌ترین سبک، مشتریان بیشتری را جذب رستوران شما خواهد کرد. البته بهتر است برای طراحی رستوران مدرن و خاص خود از متخصصان و کارشناسان طراحی داخلی رستوران مشورت و کمک بخواهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟