طراحی رستوران مدرن
طراحی رستوران مدرن چطور اتفاق می‌افتد؟
ژوئن 20, 2019
معماری داخلی
ترفندهایی برای طراحی معماری داخلی
ژوئن 23, 2019

ایده‌هایی برای طراحی داخلی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

در پایان یک روز خسته‌کننده، هیچ کاری بهتر از دراز کشیدن روی تخت‌خواب نرم و گرم نیست. اما چند نفر از ما برای طراحی داخلی اتاق خواب خود فکر کرده‌ایم؟

طراحی داخلی اتاق خواب مدرن و در عین حال آرامش‌بخش، بدون اینکه اتاق بی‌روح به نظر برسد، کار چندان ساده‌ای نیست.

همه ما می‌دانیم که خواب شبانه چقدر اهمیت دارد، اما آیا می‌دانید که طراحی داخلی اتاق خواب تا چه اندازه بر خواب شبانه تأثیرگذار است؟

ایده‌های مختلفی برای طراحی داخلی اتاق خواب وجود دارد که به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. نقش دیوارها در طراحی داخلی اتاق خواب

برای طراحی داخلی اتاق خواب نیازی نیست که دیوارهای اتاق را مجدداً رنگ‌ کنید. دیوارهایی با رنگ‌های اصلی ممکن است پس از گذشت زمان به تدریج خسته‌کننده به نظر برسند.

در عوض، استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های مدرن و مطابق سلیقه شما به ایجاد فضایی مدرن و بزرگ‌تر کمک خواهد کرد.

البته گاهی اوقات تنها با تغییر رنگ یک دیوار می‌توانید طراحی داخلی اتاق خواب خود را تغییر دهید. همچنین، در صورتی که رنگ دیوارهای شما رنگ خنثی یا یک رنگ اصلی باشد، می‌توانید آن را با نوارهای کاشی با رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر ترکیب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید روی دیوارهای خود از طرح‌ها و نقش‌های مختلف استفاده کرده و به پس‌زمینه اتاق خود جزئیاتی ببخشید.

۲. وجود قاب عکس‌ها و ساعت در طراحی اتاق خواب

همیشه مجبور نیستید چیدمان و سبک اتاق را برای طراحی داخلی اتاق خواب تغییر دهید. در عوض، می‌توانید یک قاب عکس که برای شما اهمیت زیادی دارد، روی یک دیوار خالی نصب کنید.

مقاله مرتبط:  مزایای طراحی داخلی و خانه تمیز و مرتب

علاوه بر این، می‌توانید یک ساعت زیبا با نقوش خاص روی یک دیوار خالی نصب کنید. از این طریق، یک چشم‌انداز زیبا برای اتاقتان ایجاد کرده‌اید.

۳. استفاده از پرده‌های رنگارنگ 

برای طراحی داخلی اتاق خواب به سبکی متفاوت می‌توانید استفاده از پرده‌های رنگارنگ را امتحان کنید. برای این کار می‌توانید پرده‌هایی با رنگ‌های خاص انتخاب کنید. وجود پرده‌هایی با رنگ‌های متنوع و خاص، فضای اتاق خواب شما را متحول خواهد کرد.

۴.  قرار دادن مبلمان چرمی در اتاق خواب

در صورتی که اتاق خواب شما به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، پیشنهاد می‌شود که از مبلمان چرمی در آن استفاده کنید. چرم نمایی کلاسیک و زیبا در اتاق شما ایجاد می‌کند.

با قرار دادن مبلمان چرمی به رنگ‌های خاص و زیبا، طراحی داخلی اتاق خواب شما متحول و آرامش‌بخش خواهد شد.

۵. استفاده از فرش‌ در طراحی داخلی 

اگر دیوارهای اتاق شما با کاغذ دیواری پوشانده شده باشد، پیشنهاد می‌شود برای کف اتاق از فرشی با همان سبک و رنگ استفاده کنید.

ممکن است در وهله اول این کار زیاده‌روی به نظر برسد، اما در نهایت خواهید دید که هماهنگی خاصی میان اجزا و لوازم اتاق ایجاد می‌شود و شور و شوقتان در اتاق بیشتر خواهد شد.

۶. طراحی سقف اتاق خواب

سقف اتاق خواب همیشه بدون هیچ تزیین و طراحی خاصی رها می‌شود. در حالی که می‌توانید با استفاده از یک نورپردازی زیبا و به کار بردن چراغ‌ها و لوسترها، این بخش از اتاق خواب را نیز طراحی کنید.

با یک‌سری نکات پایه‌ای درباره طراحی داخلی اتاق خواب آشنا شدید. برای مشاوره بیشتر و آشنایی با طراحی تخصصی‌تر با کارشناسان ما در ملل دیزاین تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟