طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری(بخش دوم)
آوریل 27, 2019
دکوراسیون منزل
نکته‌هایی برای دکوراسیون منزل
می 5, 2019

طراحی دکور فست فود

طراحی دکور فست فود

طراحی دکور فست فود

بازطراحی مک‌دونالد؛ دوران تازه‌ای برای طراحی دکور فست فود ها

طراحی دکور فست فود مک‌دونالد چندین بار متحول و باز طراحی شد. یکی از این تحولات در دکور این فست فود جهانی در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد که عصر جدیدی در طراحی دکور فست فود در سراسر جهان را رقم زد. کانسپت جدید آ‌ن‌ها که ایده طراحی تازه را می‌ساخت، این بود که مکانی طراحی کنند که پاتوق جوانان باشد. ایده‌ای برای ساختن مکانی برای جمع‌های کوچک.

برای منطبق شدن با ترند تازه اسلو فود (slow-food) آن‌ها مجبور بودند که بیشتر به تجربه غذا خوردن و نمایش ظاهر رستوران توجه کنند.

فرانسه اولین کشوری بود که شعبه‌های مک‌دونالد در آن دوباره طراحی شدند. با این تغییرات مک‌دونالد تلاش می‌کرد که جوانان و بزرگسالان و قشر تحصیلکرده را به خود جذب و آن‌ها را به هسته مرکزی مشتریان خود تبدیل کند.

به همین دلیل بود که استفاده از پلاستیک جای خود را به متریال مدرن‌تر و تمیزتری مثل چوب، آجر داد و نورپردازی‌های ملایم‌تر با لامپ‌های مدرن جای نورهای مستقیم را گرفتند.

سقف‌های معروف مانسارد یا همان شیروانی‌های چند وجهی با سقف‌های مسطح جایگزین شدند و طراحی جدید قوس‌های شیبدار طلایی به آن اضافه شد که در تصویر نمونه آن را می‌بینید. همچنین رنگ‌های زرد و قرمز در طراحی دکور این فست فود تبدیل به قرمز تیره و زرد اخرایی‌-زیتونی شدند.

یک خط مشخص در همه مراحل ریدیزاین و بازطراحی شعبه‌های مک‌دونالد در نظر گرفته شد اما هر منطقه‌ای طراح خودش را برای طراحی دکور داشت.

سه تا از رستوران‌های انگلستان در پورتفولیوی SHH قرار می‌گیرند؛ شعبه اصلی مک دونالد و مک‌دونالد  Norwich و  مک‌دونالدWest Thurrock.

مقاله مرتبط:  اصول طراحی رستوران با تلفیق سبک مدرن و سنتی

در نیویورک مک‌دونالد از صندلی‌های مشهور طراح دانمارکی، آرن جاکوبسن یعنی صندلی تخم‌مرغی استفاده کرد تا به طراحی دکور فست فود خود روحی فوتوریستی یا آینده گرایانه ببخشند.

طراحی دکور فست فود

سه فضای متفاوت در طراحی دکور فست فود مک‌دونالد

طراحی دکور فست فود مک‌دونالد در بیشتر شعبه‌ها بر اساس طراحی سه فضای متفاوت انجام شد. این سه فضا قدرت انتخاب بیشتری به مشتری می‌داد. یک فضای انتظار که ویژگی ‌آن راحتی بود و با مبل‌های دسته‌دار راحت دکور شده بود و وای‌فای در اختیار مشتریان قرار می‌داد.

فضای دیگر فضایی بارمانند بود که برای مشتریانی که می‌خواهند غذایشان را بگیرند و سریع بخورند، یا افرادی که می‌خواهند تنها غذا بخورند طراحی شده بود. در این بخش تلویزین‌های پلاسمای بزرگ قرار داشت.

بخش سوم فضای طراحی شده برای خانواده‌هاست. فضایی که خانواده‌ها می‌توانند در آن دور هم از غذای خود لذت ببرند و از محیطی رنگارنگ و با مبل‌هایی با کوسن‌های نرم و راحت استفاده کنند.

مک‌دونالد شروع به بازطراحی شعبه‌های خود در آمریکا و انگلستان کرد. ۷هزار رستوران فست فود مک‌دونالد در آمریکا شروع به طراحی دوباره، بازسازی و مدرن شدن کردند.

این شرکت تصمیم گرفت که هدف سه وجهی جدیدی برای تغییرات خود تعریف کند؛ تغییر منو، بازسازی ساختمان شعبه‌های رستوران و خلق یک تجربه جدید از غذا سفارش دادن.

فرایند طراحی بر اساس این ایده شکل گرفت: «مردم ابتدا با چشم خود می‌خورند. اگر شما رستورانی دارید که جذاب و به‌روز است و نمای خیابان و طراحی دکور داخلی جذابی دارد، مزه غذا در آن بهتر به نظر خواهد رسید» مدیرعامل و COO شرکت: دان تامپسون.

طراحی دکور فست فود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟