رستوران سنتی مدرن
اصول طراحی رستوران با تلفیق سبک مدرن و سنتی
دسامبر 20, 2019
غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه سنگ و سرامیک
مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی
دسامبر 24, 2019

راهنمای گام به گام طراحی کافی شاپ مدرن

طراحی کافی شاپ مدرن

گاه راه‌اندازی یک کافی شاپ بسیار ساده است اما پس از گذشت چند ماه با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد، طراحی کافی شاپ مدرن و منحصربه‌فرد استفاده از نکات کلیدی و البته مشاوره از طراحان مجرب به شما کمک می‌کند تا در کار خود چندین قدم جلوتر از رقبا باشید.کافی شاپ مکانی است که اغلب افراد برای گذراندن وقت خالی خود و یا دورهمی های دوستانه، در اوقات شادی و گاه تنهایی از آن استفاده می‌کنند.

پس اگر وارد این حرفه می‌شوید باید برای طراحی و دکوراسیون آن ایده‌های خارق‌العاده‌ای را در نظر بگیرید تا علاوه بر دوام بر مخاطب خود نیز از این شغل بهره‌مند شوید.

در حالت اجمالی شما مخاطبان خود را شناسایی خواهید نمود اما بهتر است برای ارائه خدمات مناسب و البته جذب مشتری بیشتر نوع مخاطبان را از همان ابتدا مشخص کنید.

طراحی و دکوراسیون یک کافی شاپ می‌تواند جوانب متعددی اعم از فضای داخل، بیرون،قسمت نوشیدنی، سالن انتظار و راهرو را در برگیرد.

زمانی که حرف از طراحی مدرن در یک مکان عمومی مانند کافی شاپ می‌زنیم درواقع باید المان‌های زیادی را در هنگام اعمال دکوراسیون آن در نظرگیریم تا بتوانیم مدرنیته بودن آن را نشان دهیم.

تعیین مخاطب هدف برای کافی شاپ مدرن

چندین دهه است که کافی شاپ وارد فرهنگ مردم شده است و البته عضوی جدایی‌ناپذیر در صنعت مکان‌های مهمان‌پذیر محسوب می‌شود به همین علت می‌توان گفت مخاطب هدف کافی شاپ‌های مدرن بیشتر رده‌های سنی بین 14الی40 سال هستند.

حال برای این رده سنی شما با توجه به ایده‌های خود و البته در نظرگیری نیازهای اجتماعی آنان برای حضور در یک مکان جمعی طراحی و انتخاب دکوراسیون خود را انجام دهید.

 

 

طراحی کافی شاپ مدرن

طراحی فضاهای خاکستری

در هر کافی شاپی یک مکان و یا گوشه‌هایی از کافی شاپ هستند که تقریباً بی‌استفاده بوده ویا زیاد مخاطب را به خود جذب نمی‌کند، طراح یک کافی شاپ مدرن باید در نظر داشته باشد تا آن فضاهای به‌اصطلاح خاکستری را با المان‌های متناسب با دکوراسیون انتخابی پوشش دهد.

به‌عنوان‌مثال گوشه‌های دور از درب ورودی و انتهای یک سالن عموماً به‌عنوان فضای خاکستری در بین طراحان شهرت دارد، برخی از طراحان حرفه برای پوشش این نقاط از ترکیب طراحی المان‌ها در راستای تکمیل دکوراسیون استفاده می‌کنند.

به این صورت که اگر کافه شما یک کافه ورزشی است فضای خاکستری با یک دوچرخه قدیمی یا موتورسیکلت نوستالژیک تزیین شود، با این کار شما به مخاطبان حس هم‌فکری و حرکت در یک‌جهت را خواهید داد.

 

 

طراحی کافی شاپ مدرن

سقف در طراحی کافی شاپ‌ مدرن

اینکه شما کافی شاپ با چه ابعادی داشته باشید در دنیای امروز آن‌قدرها هم مهم تلقی نمی‌شود بلکه افراد بیشتر به دنبال احساسی هستند که در کافی شاپ شما تجربه خواهند نمود.

به همین منظور طراحان مدرن از هیچ‌گونه فضایی برای طراحی چشم‌پوشی نمی‌کنند و یکی از آن‌ها سقف کافی شاپ است.

می‌توان هر نوع المانی که با دکوراسیون داخلی شما همخوانی دارد را در سقف نیز به کاربرد، به‌عنوان‌مثال استفاده از

1-طراحی به‌واسطه اوریگامی

2-لامپ‌های آویخته به همراه کلید در بالای سر هر میز برای تنظیم نور توسط مخاطب

3-طراحی نمایی از ستارگان با نورپردازی و استفاده از ریسه‌های لامپ‌های کوچک

4-آویختن تابلو و یا عکس‌های افراد مشهور

5-انحنا سازی با استفاده از قالب‌های پیش‌ساخته

تمامی می‌توانند کمک کنند تا طراحی دکوراسیون کافی شاپ شما تکمیل گردد.

 

 

طراحی کافی شاپ مدرنمیزها و صندلی‌ها غیرمتعارف در طراحی کافی شاپ‌ مدرن

در انتخاب نوع دکوراسیون برای میزها و صندلی اگرچه باید به یک هم نوعی خاص و مشهودی اتکا نمود، اما می‌توان بسته به نوع انتخاب شما هرکدام بارنگ‌ها و طرح‌های متفاوت در کنار یکدیگر در یک مکان واحد، آن‌هم کافی شاپ اختصاصی شما، قرار گیرند.

مقاله مرتبط:  ایده‌ های طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه

اشکال هندسی می‌تواند کمک‌کننده بسیار مناسبی باشند، به‌عنوان‌مثال هر میز و صندلی‌های آن به یک‌شکل متفاوت، دایره‌ای، بیضی، مستطیل، مثلث و یا… طراحی‌شده باشند تا مخاطب در هنگام ورود با حق انتخاب مواجه شود، با این کار شما اجازه می‌دهید مکان و طرح مناسب را خود برگزیند.

می‌توان هرکدام را ،از مشتقات یکرنگ واحد طراحی نمود تا هماهنگی ایجادشده بین آنان سبب آرامش مخاطب گردد.

کافی شاپ مخفی یا آشکار

امروزه در سراسر دنیا مکان‌های موردنظر برای کافی شاپ و یا رستوران‌ها، نقاط مشهور و البته قدیمی هستند که مردم آن‌ها را به‌خوبی شناخته و گاهی خاطره دارند، این امر کمک می‌کند که تا کسب‌وکار شما با کمک هوش اجتماعی رونق یابد اما آیا طراحی شما با این مکان‌های خاص همخوانی دارد و یا کاملاً متضاد است؟

کافی شاپ‌های مخفی در گروه خانه‌ها و یا مغازه‌هایی که پنجره بلند ندارند جای می‌گیرند پس شما زمانی که این مکان را انتخاب می‌کنید درواقع با نوع نورپردازی در نظر می‌گیرید که یک کافی شاپ مخفی و تاریک و یا کافی شاپی روشن و مخفی داشته باشید.

عموماً کافی شاپ‌های آشکار که در خیابان‌های اصلی واقع هستند و با پنجره‌ها و درب ورودی شیشه‌ای هر رهگذر و مخاطبی را وسوسه می‌کنند بیشتر مدنظر طراحان کافی شاپ‌های مدرن قرار می‌گیرند.

چراکه طراحی و انتخاب دکوراسیون در این مکان‌ها بسیار مهیج و قابل‌انعطاف است.

فضای بیرونی در طراحی کافی شاپ‌ مدرن

آن‌قدر فضای و ایده برای طراحی کافی شاپ مدرن باز است که می‌توان از هر نقطه‌ای برای ایده پردازی استفاده نمود.

برای کافی شاپ‌های مدرن قسمت بیرونی کافی شاپ آن‌چنان حائز اهمیت نیست چراکه تمامی مراحل طراحی برای داخل کافی شاپ در نظر گرفته می‌شود.

درواقع قسمت بیرونی بیشتر برای آن دسته از کافی شاپ‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که برای تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک راه‌اندازی شده‌اند.

نورپردازی و ترکیب رنگ‌ها در طراحی کافی شاپ مدرن

آنچه امروزه در طراحی کافی شاپ‌های مدرن به‌وفور دیده می‌شود استفاده از رنگ‌های با تناژ تیره و یا روشن است.

البته در کافی شاپ‌های مدرن این نورپردازی است که به کمک رنگ می‌آید. به‌عنوان‌مثال اگر شما در رنگ‌آمیزی دیوارها و کف از دورنگ تیره خاکستری و قهوه‌ای استفاده کنید حتماً نورپردازی است که با نحوه قرارگیری فضا را تکمیل خواهد کرد.

 

طراحی کافی شاپ مدرن

استفاده از فنّاوری نور در طراحی کافی شاپ‌ مدرن

فنّاوری‌های جدیدی که می‌توان با استفاده از نور در پوشش فضا و البته نوع تغییر زاویه دید مخاطب ایجاد کرد تمامی می‌تواند در مدرنیته کردن کافی شاپ شما مؤثر واقع شود.

به‌عنوان‌مثال اگر یک دیوار کافی شاپ را بدون هیچ تزیینی خالی نگه‌دارید تا در پیک شلوغی با استفاده از نورپردازی اشکال متفاوت و یا تصاویر منحصربه‌فرد در آن دیوار ایجاد شود، می‌توانید تجربه‌ای لذت‌بخش را برای مخاطبان رقم بزنید.

ساده یا شلوغ بودن کافی شاپ مدرن

سیر خطی طراحی دکوراسیون برخی از کافی شاپ‌های مدرن به سمت طراحی ساده است، اما آیا با این روش می‌توان نشان داد که کافی شاپ از طراحی مدرن برخوردار است؟

آنچه سبک طراحی یک کافی شاپ را مدرن می‌کند:

1-شخصی‌سازی و انحصاری نمودن طراحی به سبکی غیر تقلیدی

2-استفاده از تجهیزات و لوازم مدرن و به‌روز

بنابراین ساده یا شلوغ بودن طراحی یک کافی شاپ صرفاً به معنای نوع سبک آن نخواهد بود، بلکه با به‌کارگیری ایده و خلاقیت و البته استفاده درست در جهت طراحی یک کافی شاپ می‌توان کافی شاپی ساده اما مدرن ویا یک کافی شاپ شلوغ و مدرن داشت.

 

 

 

 

 

 

 

شرکت طرح و ایده ملل با کمک تیم طراحی و اجرایی متخصص و با سابقه شما را در امر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کافی شاپتان همراهی می نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟