طراحی کافی شاپ مدرن
راهنمای گام به گام طراحی کافی شاپ مدرن
دسامبر 22, 2019
غرفه سازی نمایشگاهی داریان دارو در کنگره پوست
راهکار های غرفه‌ سازی ارزان
دسامبر 26, 2019

مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی

غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه سنگ و سرامیک

غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه سنگ و سرامیک

شرکت ملل دیزاین تصمیم دارد در مقاله‌ای که هم اکنون ملاحظه می‌کنید مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی را معرفی کند. پس با ما همراه باشید تا در ابتدا به اهمیت وجود غرفه‌های نمایشگاهی پرداخته و سپس به انواع مصالح پرکاربرد در این صنعت بپردازیم.

نمایشگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی که در داخل و خارج از کشور تاسیس می‌شوند از جمله بزرگ‌ترین ویترین‌هایی هستند که شرکت‌های مختلف می‌توانند از آن‌ها برای تبلیغ کار خود استفاده نمایند، کالاهای خود را به فروش برسانند و یا برند خود را به عموم مردم بشناسانند.

پس برای موفقیت در این عملیات، بهتر است زیر و بم کار را بدانید و پیروزی خود بر رقبا را در این میدان تضمین نمایید. پیش از هر کاری باید اطلاعات جامعی از غرفه‌داری بدانید.

 

این که انواع غرفه‌ها چه هستند؟ مکان غرفه چه اهمیتی دارد؟ مصالح غرفه‌سازی چیست؟ ارزان‌ترین متریال در غرفه‌سازی چه هستند؟ و سوالاتی از این قبیل.

 

در ابتدای امر باید این را بدانید که برای شروع برپایی غرفه، و شرکت در هر نمایشگاهی، باید نوع غرفه‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب نموده و سپس به سراغ مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی بروید.

 

ما به صورت کلی دو نوع غرفه داریم:

 

  1. غرفه‌های خودساز: که مطابق با کار شما و منحصراً برای خودتان ساخته می‌شود.

 

  1. غرفه‌های پیش‌ساخت: از قبل ساخته شده‌اند و با توجه به نوع احتیاج‌تان به غرفه، می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی چه هستند؟

 

نئوپان از مصالح غرفه سازی

نئوپان

خرده چوب‌هایی که از درختان بر جای می‌ماند با چسب مخلوط شده و پس از طی چند مرحله به نئوپان تبدیل می‌شود.

در واقع یکی از پرکاربردترین مصالح در غرفه‌سازی نئوپان است. زیرا از آن در تولید کانتر، تولید قفسه‌های مختلف، تزیین غرفه با نیمکت‌هایی از این جنس و سایر موارد استفاده می‌شود.از طرفی استفاده از نئوپان مرقون به صرفه بوده و همچنین این جنس، قابلیت شکل‌پذیری نیز دارد.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از سازه‌های نئوپان در مکان‌های مرطوب مناسب نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لترون

لترون همان نئوپانی است که روکش شده است. به این ترتیب با ظاهری زیباتر نسبت به نئوپان و نیز قیمت مطلوب، جزو صدرنشینانِ متریال غرفه‌سازی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آلومینیوم: اگر شما داوطلب استفاده از غرفه‌های پیش‌ساخت نظیر مدولار، ماکسیما و یا اسپیس فریم هستید، حضور این فلز به عنوان یک متریال اصلی و کاربردی ضروری خواهد بود.

 

اگر از نئوپان در ساخت غرفه خود استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که نئوپان جزو اجناسی است که رنگ پذیری بالایی دارد و ما در استفاده از نئوپان، برای زیبایی غرفه خود، نیاز به رنگ‌آمیزی داریم. پس یکی دیگر از مصالح پرکاربرد در ساخت غرفه، رنگ است.

 

شیشه سکوریت در غرفه سازیشیشه سکوریت یکی دیگر از مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی ست که محبوب دل‌ها نیز هست. دلیل این امر آن است که به هنگام برپایی نمایشگاه، احتمال شکستن شیشه‌های غرفه‌تان وجود دارد و این جنس به سختی می‌شکند و در صورت شکسته شدن، قطعات آن کاملا بی‌خطر هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

می‌توان گفت یکی از پرکاربرد ترین وسایل در غرفه‌سازی، نورپردازی است. در برپایی غرفه، ما بیش از هر چیز با چشم مخاطب سروکار داریم. پس باید بتوانیم چشم‌ او را به غرفه خود خیره کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات در غرفه‌سازی نورپردازی آن است که شرکت ملل دیزاین در مقاله‌ای دیگر، به طور مفصل به آن پرداخته است. نورپردازی درست و اصولی می‌تواند غرفه شما را منحصر به فرد کند‌.

مقاله مرتبط:  مصالح غرفه سازی ارزان و راه های کاهش هزینه های غرفه سازی!

 

 

یکی از مواردی که در غرفه‌سازی از اهمیت بالایی برخوردار است، کف‌سازی است. پس زمانی که به فکر مصالح پرکاربرد در غرفه‌سازی هستید، باید به این مورد نیز توجه فرمایید. چون انتخاب‌های متفاوتی برای کف‌‌ِ غرفه‌ وجود دارد و این شما هستید که می‌توانید بین همه گزینه‌ها یک گزینه ایده‌آل برگزینید.

 

انواع مصالح در کف‌سازی

 

  • موکت: از پرکاربردترین مصالح در کف‌سازی هر غرفه، می‌توان به موکت اشاره کرد. اکثر غرفه‌داران این گزینه را برمی‌گزینند چون هم قیمت مناسبی دارد و هم می‌توان بارها از آن استفاده نمود.

 

  • استیج: یکی از مصالحی که به تازگی استفاده از آن رایج شده استیج است که به غرفه شما ارتفاع، زیبایی و جذابیت می‌بخشد. شما در انتخاب استیج دو راه دارید. هم می‌توانید آن را اجاره کنید (در صورتی که می‌خواهید فقط یک یا دو بار در نمایشگاه، آن هم به صورت سالانه شرکت کنید) و هم می‌توانید آن را خریداری کنید (در صورتی که به صورت دائم در نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنید).

 

 

 

 

یکی از مسائلی که برای برپایی غرفه باید به آن دقت لازم را مبذول دارید، استفاده از وسایلی است که برای هر غرفه‌داری لازم و ضروری است و برای معرفی شما، پرسنل و غرفه‌تان و همچنین برای اینکه در اذهان مخاطبان‌تان جاودان بمانید لازم است، لوگوهای تبلیغاتی، هدایا و کاتالوگ‌هایی ست که شما را به همه معرفی می‌کند.

 

لوگوی تبلیغاتِ شما که در واقع معرف شما به مشتریان است، باید در همه جای غرفه از جمله لباس‌های پرسنل، هدایایی که به مشتریان تقدیم می‌کنید و همچنین کاتالوگ‌هایتان، به چشم بخورد.

 

یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در غرفه‌سازی که باید حتما از آن استفاده کنید، کاتالوگ است. برخی اوقات با وجود توضیحاتی که پرسنل غرفه به مخاطبین می‌دهند، این اطلاعت فراموش می‌شود و یا طبقه‌بندی‌شان در ذهن مشتری به هم می‌ریزد.

 

بنابراین می‌توانید از کاتالوگ‌هایی که حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده است استفاده کنید تا مشتری در صورت نیاز به آن مراجعه نمایند‌.

 

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا به تفصیل برایتان بیان شد، شما به مصالح دیگری نیز جهت برپایی غرفه نیاز دارید. این تجهیزات شامل میز، صندلی، استند، کانتر، تلوزیون و… می‌باشد.

 

نتیجه‌گیری

یک پله صعود برای شما که از آن می‌توانید به عنوان راهی برای پیشرفت کار خود، و نیز معرفی کالایتان به سایر مخاطبان استفاده کنید، برپایی غرفه در نمایشگاه است. البته غرفه‌ای که با مصالح و متریال خوب و درخور شان شما ساخته شده باشد. همان‌طور که شرکت ملل دیزاین در بالا نیز اشاره کرد، ابتدا باید نوع غرفه خود را مشخص نموده و سپس به فکر مصالح کاربردی خود باشید.

 

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد می‌توانید از مصالح دیگری که در غرفه‌سازی به موفقیت شما کمک می‌کند نیز استفاده نمایید. کارهایی شبیه گل آرایی. وجود این گزینه لازم نیست اما حضورش به پیشرفت کار شما کمک خواهد کرد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟