غرفه سازی نمایشگاهی قهوه سانتوس در فستیوال قهوه
مصالح غرفه سازی ارزان و راه های کاهش هزینه های غرفه سازی!
دسامبر 29, 2019
نمایشگاه بین المللی
معرفی انواع نمایشگاه ها برای غرفه‌سازی
ژانویه 2, 2020

ایده‌ های طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه

حضور در صنعت کسب‌وکارهای رستورانی به‌خصوص کافی‌ شاپ نیاز به علم و البته کمی چاشنی خلاقیت دارد. امروزه تعداد کافی‌ شاپ‌ ها آن‌قدر زیاد شده است که حق انتخاب برای مخاطب بسیار بالا است، به همین منظور اگر شما قرار می‌باشد که کسب‌وکاری را در این حیطه مشخص، راه‌اندازی نمایید باید با نگرشی متفاوت و البته ایدئال وارد عرصه شوید و به طراحی کافی شاپ خلاقانه بپردازید. درواقع کثرت تعداد کافی‌ شاپ‌ ها منجر به این امر هم شده که مخاطب همواره در حال مقایسه کیفیت و البته نوع هدف شما برای این کار باشد درنتیجه بهترین راهکار برای موفقیت تعیین هدف است. تعیین هدف بدین منظور بوده که شما مشخص کنید این کسب‌وکار را  برای یک گروه خاص و یا عوام شروع می‌کنید. در این صورت تمامی المان‌ها و ایده‌های شما سمت و جهتی نو گرفته و در راستای تحقق اهداف شما خواهند بود.

امروزه طراحی کافی‌ شاپ‌ ها به چند دسته تقسیم می‌شود:

1-مدرن

2-سنتی

3-مینی مال

4-کلاسیک

هرکدام از گروه‌هایی که در بالا نام ببرده شده است به‌گونه‌ای مجزا نیازمند طراحی و ایده پردازی هستند.

می‌توان با در نظرگیری هر یک و یا ترکیب هرکدام با یکدیگر، طرح و ایده‌ای نو و البته منحصر به کافی‌ شاپ خودتان داشته باشید.

کلمه منحصربه‌فرد در ایده پردازی برای طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه می‌تواند نکته طلایی برای پیشرفت و معرفی برند کسب‌وکارتان باشد.

علت بیان این حرف به 2 منظور است:

1-حضور مخاطب ممکن است تنها برای نوشیدن و یا خوراک باشد.

در این صورت حتماً مخاطب شما یک رهگذر است که تنها برای رفع نیاز خود وارد کافی‌ شاپ شده ، در این صورت شما تنها با طراحی و ایده پردازی منحصربه‌فرد می‌توانید او را مجاب کنید که برای دفعه‌های بعد نیز کافی‌ شاپ شما را انتخاب کند.

2-حضور مخاطب ممکن است برای تجربه مکان و حس‌های تازه باشد.

اگر مخاطب شما در این گروه قرار داشته باشد، پس باید تمامی المان‌ها، نکات و ریزه‌کاری‌های این کسب‌وکار را رعایت کنید تا بتوانید مخاطب را جذب نمایید.

ایده‌های طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه

برای طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه، تمامی رقبای شما نیز از المان‌های اصلی که در ادامه ذکر می‌شود، استفاده می‌کنند اما تفاوت شما با یکدیگر در میزان خلاقیت و ایده پردازی‌های منحصربه‌فرد است.

طراحی کافی‌ شاپ با استفاده از تلفیق مدل‌های متفاوت

شما برای اینکه مخاطبانی در سطح وسیعی از تعداد را به سمت کافی‌ شاپ خود جذب نمایید می‌توانید از طرح‌ها به‌صورت تلفیقی استفاده کنید

به‌عنوان‌مثال تلفیق مدرن و مینی مال و همچنین تلفیق کلاسیک و سنتی به‌نوعی هم جدید و ایده پردازی خلاقانه محسوب می‌شود و هم می‌تواند برای شما سودآور باشد.

تفاوت چشمگیر ترکیب رنگ‌ها در ایده پردازی

تمامی ما از جادوی رنگ‌ها باخبر هستیم، درواقع این رنگ‌ها هستند که حس و تجربه‌ای خاص را برای ما در هر مکانی رقم می‌زنند.

از رنگ‌های نو و بکر برای رنگ‌آمیزی کافه خود استفاده کنید، سعی کنید طرح‌های متفاوت را پیداکرده و برای طراحی دیوارها از آنان بهره گیرید.

به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید کافی‌ شاپ آرامش‌دهنده و روح‌نواز باشد باید از ترکیب رنگ‌های ملایم و تیره استفاده کنید، البته نه به‌صورت افراطی ولی ایجاد تعادل در این دو می‌تواند شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کند.

ترکیب رنگ کرم و مشکی،خاکستری- ترکیب رنگ لیمویی،سرمه‌ای، ترکیب رنگ قهوه‌ای و مشکی

مقاله مرتبط:  10 ایده خلاقانه برای منحصر به فرد کردن دکور کافی‌ شاپ شما!!!

اما اگر می‌خواهید کافه شما پر از انرژی و هیجان باشد باید از رنگ‌های گرم و هیجان زا استفاده کنید

رنگ‌های گرم سبب تولید آدرنالین در خون می‌شوند به همین منظور ترکیب رنگ‌های

قرمز و نارنجی، فسفری و لیمویی، و یا هرکدام از این‌ها با مشکی و رنگ‌های خنثی مانند خاکستری می‌تواند شما را در تحقق هدفتان یاری کند.

 

شخصی‌سازی کافی‌ شاپ برای یک هنر و یا حرفه خاص

این متد به‌تازگی در این کسب‌وکار رونق پیداکرده و البته مشتریان کثیر و منحصربه‌فرد خود را نیز توانسته جذب نماید.

اگر شما فردی هستید که به موسیقی علاقه‌مندید می‌توانید از المان‌هایی همچون گرامافون و صفحه‌های واقعی، گیتار، پیانو و سازه‌ای دیگر در طراحی استفاده کنید و اگر این سازها قابل‌استفاده هم باشند که دیگر با یک تیر دو نشان زده‌اید.

اگر شما فردی هستید با گرایش‌های ادبی، در کافه خود کتابخانه‌ای داشته باشید که به‌صورت رایگان کتاب‌ها را برای مطالعه در کافه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، قفسه روزنامه‌های روز را در جلوی درب ورودی قرار دهید تا عصرها و صبح‌ها مشتریان مخصوص به خود را بتوانید جذب نمایید.

استفاده از المان‌های طبیعی مانند گل و گیاه در طراحی کافی شاپ خلاقانه

این المان را هیچ کافی‌ شاپی نمی‌تواند نادیده بگیرد چراکه گل و گیاه از همان ابتدا جزء ملزومات طراحی و ایده پردازی کافی‌ شاپ در همه جای دنیا محسوب می‌شود.از سر میزها گرفته تا درب ورودی یک امر بدیهی و جدایی‌ناپذیر است.

اما برای آنکه خلاقیت در طراحی و ایده پردازی شما کامل شود، می‌توانید گلدان‌های کوچک را از سقف آویزان کنید، دیوارهای کاذب برای طراحی قرار دهید و روی آن‌ها را با گل‌های پیچک تزیین نمایید.

البته این نکته قابل تأمل است که نگهداری گل‌ها(دما و مقدار آب) باید با حساسیت ویژه‌ای همراه باشد تا بتوانید در زیباسازی کافی‌ شاپ از آن‌ها نهایت بهره را ببرید.

 

 

تکمیل ایده پردازی های نو برای طراحی کافی شاپ خلاقانه به کمک نورپردازی

نورپردازی یکی از المان‌هایی است که سبب می‌شود تا تمامی زحمات شما به هنگام طراحی کافی‌ شاپ خلاقانه هدر نرود.

به‌عنوان‌مثال اگر در گوشه‌ای از کافی‌ شاپ خود از یک گلدان و یا تابلو خاص و گران‌قیمت استفاده می‌کنید، با ترکیب یک نورپردازی عالی و منحصر به همان نقطه می‌توانید نظر مخاطبان را بر آن جذب نمایید.

می‌توانید بر سر هر میز یک چراغ از سقف آویزان کنید البته با در نظرگیری ارتفاعی که برای مخاطب مشکل‌آفرین نباشد.

از ریسه‌های کوچک رنگی و یا تک‌رنگ در طراحی سقف کافی‌ شاپ خود استفاده کنید.

 

 

 

 

 

مکان بار و یا آشپزخانه در طراحی کافی شاپ خلاقانه

این امر کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به نوع دکوراسیون و طراحی کافی‌ شاپ دارد اما یکی از نکات قابل‌توجه در باب جذب مخاطب تأثیر در ضمیر ناخودآگاه به کمک حس بویایی است.

یکی از نوشیدنی‌های گرمی که منجر به حضور مشتریان در کافی‌ شاپ می‌شود، قهوه است.

طبق مطالعات انجام‌شده بیشترین بوی مطلوب از دیدگاه مخاطبان در کافی‌ شاپ، بوی قهوه است، پس به‌جای استفاده از خوش‌بوکننده‌های مصنوعی در فواصل زمانی معین، بوی قهوه را جایگزین کنید.

به همین منظور بهتر است قسمت بار و یا آشپزخانه کافه از سالن اصلی دور نباشد، این راه خود یکی از المان‌های جذب مشتری نیز محسوب می‌شود چون با آماده‌سازی آنان در تیررس مشتری، به آنان اطمینان خاطر می‌دهید.

 

شرکت طرح و ایده ملل با کمک تیم طراحی و اجرایی متخصص و با سابقه شما را در امر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی کافی شاپتان همراهی می نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟