پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری
معرفی پروژه‌های برتر طراحی داخلی اداری
می 19, 2019
غرفه سازی ارزان
چند ایده برای غرفه سازی ارزان
می 25, 2019

با ایده‌هایی ساده و ارزان تفاوت قبل و بعد بازسازی خانه را احساس کنید

قبل و بعد بازسازی خانه

قبل و بعد بازسازی خانه

بازسازی و نوسازی خانه از کارهای مورد علاقه خانه‌دارهاست. تغییر مدل خانه و تعویض و نوسازی بعضی قسمت‌های خانه نه تنها حال و هوای خانه را عوض می‌کند و حالت نو‌بودن به خانه می‌دهد، بلکه می‌‌تواند قیمت خانه را افزایش دهد. نوسازی خانه‌های قدیمی معمولا باعث می‌شود با دیدن تفاوت قبل و بعد بازسازی، تصمیم بگیرید در همان خانه قدیمی بمانید و از تعویض خانه صرف نظر کنید. گاه بازسازی خانه هزینه‌های هنگفتی دارد که بعضی افراد ترجیح می‌دهند از خیر آن بگذرند. با این حال راه‌های ارزان و مقرون به صرفه‌ای نیز هست که می‌توان استفاده کرد و تفاوت محسوس قبل و بعد بازسازی خانه را درک کرد. در ادامه چند ایده خلاقانه در این مورد را با هم می‌خوانیم.

اتاق‌ها را رنگ بزنید

یکی از راه‌های ارزان نوسازی خانه رنگ‌‌کردن اتاق‌ها است. راهی ساده که می‌تواند حس و حال همه اتاق‌های خانه را بدون هزینه زیادی عوض کرد. رنگ تقریبا ارزان و استفاده از آن آسان است، به‌ویژه رنگ پلاستیک. بنابراین می‌توانید خودتان هم اتاق‌ها را رنگ بزنید. با این حال اگر فکر می‌کنید از عهده‌اش برنمی‌آیید، می‌توانید از نقاش حرفه‌ای برای انجام این کار استفاده کنید.

نصب ابزار یا گچ‌بری از پیش آماده

نصب ابزارهای گچ‌بری از پیش آماده بالای دیوارها از بهترین ایده‌های نوسازی خانه است. به ویژه ابزار معروف به تاج که دیوارها را به سقف وصل می‌کند و از جنس‌های چوب و پلاستیک و… است. این روشی عالی برای تزئین خانه و تغییر ظاهر آن بدون خرج کردن زیاد است. فرایند نصب هم ساده است و اگر دقتتان خوب باشد و حوصله داشته باشید گاه خودتان هم از عهده‌اش برمی‌آیید.

مقاله مرتبط:  لیست کارهای بازسازی؛ صفر تا صد مراحل بازسازی

کابینت‌های آشپزخانه را رنگ کنید

آشپزخانه یکی از اولین انتخاب‌های افراد برای نوسازی است و احتمالا یکی از دلایلش این است که بیشتر از قسمت‌های دیگر خانه استفاده و کثیف می‌شود. تعویض کابینت‌ها معمولا هزینه زیادی دارد؛ ولی رنگ کردن آن‌ها می‌تواند روشی ارزان‌تر برای تغییر ظاهر آشپزخانه و نو و نوارکردن آن باشد.

تعویض فرش یا موکت راه‌پله‌ها

تعمیر و نوسازی راه‌پله‌ها هم عموما گران است. اما تعویض فرش یا موکت راه‌پله‌ها می‌تواند این حس را بدهد که راه‌پله‌ها کاملا نو شده‌اند. این فرش و موکت‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به رنگ دیوارها و سایر وسیله‌ها انتخاب کنید.

چیدمان مبلمان و وسایل خانه را عوض کنید

مبلمان و سایر وسایل خانه سهم بزرگی در ظاهر خانه دارند؛ اما خرید مجدد آن‌ها بسیار هزینه‌بر است و بودجه کم به افراد اجازه نمی‌دهد مبل یا تخت‌خواب یا آباژور جدیدی بخرند. به همین دلیل است که نباید قدرت تغییر چیدمان و دکوراسیون را دست کم بگیرید. درواقع با تغییرات ساده‌ای در نحوه چیدمان مبلمان و دیگر وسایل خانه می‌شود حال و هوای کاملا جدیدی به خانه داد. یک اتاق می‌تواند حس کاملا متفاوتی، حتی با همان وسایل قدیمی داشته باشد. این کار را می‌توانید در اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و حتی اتاق ‌خواب‌ها انجام دهید و نتیجه آن را ببینید. امتحان کنید، مجانی است!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟