دکوراسیون رستوران سنتی
دکوراسیون رستوران سنتی
مارس 19, 2019
دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی
هفت المان الهام‌بخش در دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی
مارس 22, 2019

بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

خانه‌های قدیمی ایرانی اغلب سرشار از زیبایی‌هایی هستند که از معماری گذشته ایرانی بر جای مانده است. این خانه‌ها علاوه بر اینکه خاطرات تلخ و شیرین ایرانیان را در خود دارند، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هم هستند. امروزه بسیاری از افراد و سازمان‌های مختلف اقدام به بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی می‌کنند.

از این راه، تاریخ و فرهنگ و هنر نهفته در بنای این خانه‌ها حفظ شده و به آیندگان منتقل می‌شود. همچنین، می‌توان با بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی و تلفیق معماری و طراحی داخلی مدرن، آن‌ها را به موزه‌هایی مدرن تبدیل کرد.

تفکر و مشورت لازمه بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

برای بازسازی خانه بهتر است ابتدا با متخصصان و کارشناسان مختلف در این رابطه مشورت کنید و نظرات مختلف آن‌ها را جویا شوید. سپس به تحقیقاتی در این زمینه در فضای مجازی بپردازید و با تجربیات سایرین در این رابطه آشنا شوید.

در نهایت، با دیدی جامع‌تر نسبت به طراحی جدید خانه اقدام کنید. استفاده از تجربیات افرادی که قبلاً اقدام به بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی کرده‌اند، نه تنها شما را با فضای چنین کاری آشنا می‌کند، بلکه از این راه با نرخ تقریبی هزینه‌های مربوط به انجام این کار و مواد و مصالح مورد نیاز نیز آشنا می‌شوید.

تغییرات کوچک و مهم در بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

در بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی می‌توان با استفاده از یک تغییر کوچک و به ظاهر ساده سبکی جدید ایجاد کرد. عناصری در معماری داخلی خانه‌های قدیمی ایرانی وجود دارند که در بازسازی می‌توان آن‌ها را حذف کرده یا تغییر داد.

مقاله مرتبط:  بازسازی آشپزخانه قدیمی

به عنوان مثال، اکثر خانه‌های قدیمی ایرانی آشپزخانه‌هایی بزرگ داشته‌اند که درها و پنجره‌های مختص به خود داشتند، اما امروزه آشپرخانه‌ها در اکثر خانه‌های مدرن به صورت اپن طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین، می‌توانید با حذف تنها یک دیوار از آشپزخانه خانه خود آن را به شکلی مدرن‌تر طراحی کنید.

با این کار به سادگی هم از فضای داخلی خانه بیشتر استفاده کرده‌اید و هم با استفاده از مبلمانی متناسب با آن می‌توانید فضایی سنتی و در عین حال مدرن ایجاد کنید.

راهروها مثال دیگری برای این موضوع هستند. در خانه‌های قدیمی ایرانی معمولاً راهروهای بسیاری وجود داشته است. با حذف این راهروها و نورپردازی مناسب می‌توانید از فضای داخلی ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشید.

حذف باغچه‌ها اقدامی نادرست در بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی

برخی از افراد تصور می‌کنند که لازمه بازسازی خانه‌های قدیمی این است که عناصری مانند باغچه‌ها را از آن حذف کنند.

این افراد در بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی اقدام به حذف باغچه‌ها و گل‌ها و گیاهان موجود در آن‌ها می‌کنند. اما باید گفت که حذف گل‌ها و گیاهان از خانه‌های قدیمی اقدامی نادرست است؛ چرا که اولاً با حذف این موجودات از خانه‌ها به طبیعت صدمات جدی وارد کرده‌اید، ثانیاً وجود گل‌ها و گیاهان در خانه به آن روح و زندگی می‌بخشد.

پیشنهاد می‌شود که در بازسازی خانه‌های قدیمی ایران حتی‌الامکان از حذف باغچه‌ها و گل‌ها و گیاهان موجود در آن‌ها بپرهیزید. خانه‌ای پر از گل‌ها و گیاهان مختلف افراد را بیش از پیش به خاطرات خوش گذشته خود در خانه‌های ایرانی خواهد برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟