بازسازی خانه‌های کلنگی
بازسازی خانه‌های کلنگی
مارس 18, 2019
بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی
بازسازی خانه‌های قدیمی ایرانی
مارس 22, 2019

دکوراسیون رستوران سنتی

دکوراسیون رستوران سنتی

دکوراسیون رستوران سنتی

موفقیت یک رستوران سنتی تنها به غذاهایی که در آن سرو می‌شود و نوع برخورد خدمه و کارکنان رستوران، محدود نمی‌شود. هر چند موضوعات مورد اشاره در موفقیت رستوران اهمیت فراوانی دارند، اما اینکه دکوراسیون رستوران سنتی چگونه چیده شده باشد و افراد مختلف در آن چه احساسی داشته باشند نیز مهم است و نقش اساسی در تجربه مشتری از رستوران سنتی ایفا می‌کند.

 به همین دلیل، نباید از دکوراسیون رستوران سنتی و راحتی و زیبایی آن غافل شد.

طراحی دکوراسیون رستوران سنتی نسبت به طراحی دکوراسیون رستوران‌های مدرن دشوارتر است؛ دلیل این موضوع را هم شاید بتوان جزییات فراوان و ظرافت‌های دقیق در انجام این کار دانست.

بنابراین، بهتر است برای طراحی دکوراسیون رستوران سنتی خود به کارشناسان خبره در این زمینه مراجعه و با آن‌ها مشورت کنید.

عناصر مهم در دکوراسیون رستوران سنتی

رستوران سنتی در هر منطقه، شهر و کشور بازتاب فرهنگ، هنر و آداب و رسوم مردم آن منطقه، شهر و کشور است. بنابراین، باید دقت کافی در طراحی دکوراسیون سنتی به کار گرفته شود.

در واقع، مشتریان با مشاهده و درک عناصر مختلف به کار رفته در دکوراسیون رستوران سنتی در پی ریشه‌های آن و آداب و رسوم نهفته در آن خواهند بود.

  • مواد و مصالح طبیعی: طراحی دکوراسیون رستوران سنتی بیتشر الهام گرفته از طبیعت موجود در هر منطقه و شهر است. بهتر است در طراحی خود از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و موادی مانند آن، که در طبیعت آن منطقه یا شهر بیشتر به چشم می‌خورد، استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که به جزئیات هر کدام و نحوه چیدمان آن‌ها دقت کافی داشته باشید. دیوارها و کفپوش‌های شما نباید تداعی‌کننده یک فضای مدرن باشد.
  • مبلمان کلاسیک: در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی باید از وسایل و مبلمان سنتی و کلاسیک استفاده کنید. به کارگیری مبلمانی مدرن در دکوراسیون رستوران سنتی اصلاً توصیه نمی‌شود؛ چرا که استفاده از این نوع مبلمان فضایی مدرن ایجاد کرده و شما را از هدف اصلی‌تان دور می‌سازد.
  • ترکیب رنگ‌ها: عنصر مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی نباید از آن غافل بود، ترکیب رنگ‌های موجود در رستوران است. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، کرم و آبی فیروزه‌ای که رنگ‌هایی ملایم هستند، برای طراحی دکوراسیون رستوران سنتی مناسب‌تر هستند. توجه داشته باشید که این ترکیب رنگ تنها شامل دیوارها، کفپوش‌ها و مبلمان نمی‌شود، بلکه بهتر است تمام عناصر موجود در رستوران حتی لباس کارکنان و خدمه نیز هماهنگ با این ترکیب رنگ باشند.
  • تزیینات داخلی: استفاده از تزیینات داخلی در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی نقش مهمی ایفا می‌کند. شما می‌توانید این کار را با توجه به نظرات کارشناسان مربوط و با استفاده از صنایع دستی منطقه یا شهری که رستوران در آن واقع است، تابلوهایی با طراحی و نقاشی‌های قدیمی و یا گلدان‌های سفالی انجام دهید.
  • نورپردازی: نورپردازی در جلب نظر مشتریان و ایجاد آرامش خاطر برای آن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کند. با استفاده از یک نورپردازی زیبا و خلاقانه می‌توانید دکوراسیون زیبایی که ایجاد کرده‌اید را بیش از پیش در معرض دید مشتریان قرار دهید.
  • عناصر تکمیل‌کننده دکوراسیون رستوران سنتی: برای اینکه طراحی دکوراسیون رستورانتان تکمیل شود می‌توانید از عناصر مکملی مانند موسیقی استفاده کنید. با پخش موسیقی‌های محلی در رستوران سنتی خود یک خاطره به یادماندنی و زیبا در ذهن مشتریان باقی خواهید گذاشت.
مقاله مرتبط:  اصول طراحی رستوران با تلفیق سبک مدرن و سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟