دکوراسیون رستوران
ایده‌های 2018 دکوراسیون رستوران که برای شما الهام بخش است
اکتبر 30, 2018
دکوراسیون داخلی دفتر
5 دلیل اهمیت دکوراسیون داخلی دفتر کار
اکتبر 31, 2018

چرا طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مهم است؟

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

چرا طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مهم است؟

هنگامی که در مورد رستوران فکر میکنید اغلب همزمان منو رستوران به فکرتان می رسد. آیا غذای رستوران کافی است تا مشتری خرید خود را تکرار کند؟ اگر چه نظر برخی افراد مثبت است، اما اکثریت می دانند که تجربه ای که آن رستوران برای ما می سازد فراتر از تنها غذایی است که در آن رستوران مشتریان میل می کنند و اهمیت بیشتری دارد. طراحی دکوراسیون رستوران آن چیزی است که مشتریان را برای تکرار مراجعه به ما تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله می خوانید که چه چیزی در مورد طراحی داخلی در یک رستوران فول سرویس یک تجربه مثبت را ایجاد می کند یا به آن آسیب می رساند.

  1. طرح ورودی

اگر زمان بسیار کوتاهی در ورودی یک رستوران توسط مشتریان سپری می شود اما از مهمترین قسمت هایی است که در طراحی باید به آن پرداخته شود.  چرا که قسمت ورودی اولین نقطه ی بنای رستوران است که توسط مشتریان دیده می شود و اولین و مهمترین تاثیر را روی مشتریان دارد و تقریبا حدود  2-3 دقیقه  طول میکشد تا نظر مشتری را شکل دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

 

وقتی صحبت از ورودی رستوران می کنیم، منظورمان حتی در نظر گرفتن در ورودی و دستگیره‌های در به عنوان عوامل مهم است. چرا که شما قطعاً نمی خواهید که مشتریان برای ورود به زحمت بیافتند و اذیت شوند.

همچنین شما حتما این مساله را در نظر میگیرید که هنگاهی که مشتریان به در ورودی نزدیک می شوند چه احساسی دارند. به عنوان مثال، اگر شما در یک فضایی هستید که در بارش سنگین برف و بارارن احتمال نفوذپذیری دارد، نصب سایبان بالای در ورودی به ایجاد اطمینان در مشتریان در زمان انتظار ورود کمک می کند.

 

  1. ترکیب گیاهان

اگر چه معمولا رستوران ها از گیاهان برای تزیین ورودی رستوران استفاده می کنند تا یک راه ورودی فریبنده و جذاب را بسازند، اما خوب است که بدانید استفاده از گیاهان تنها به استراحت مشتریان کمک می کند بلکه به تنظیم دما و رطوبت فضا کمک می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

  1. نور

وقتی به انتخاب نور رستوران می پردازیم، گزینه های زیادی وجود دارند که می توان به کار گرفته شود. بعضی از رستوران ها ترجیح می دهند از بالای هر میز یک منبع نور مجزا نصب کنند، بعضی ترجیح می دهند روی هر میز شمع تعبیه شود تا فضای اطراف را روشن کند،. صرف نظر از نوع منبع نوری که انتخاب می شود، این مساله مهم است که بدانید نور رستوران نقش مهمی را در ایجاد یک فضای راحت برای مشتریان بازی میکند.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

نور رستوران، در شکل گیری شخصیت برند یک رستوران تاثیر زیادی دارد. بنابراین زمانی استفاده از لوازم تولید نور، نیاز دارید تا مطمئن شوید که سبک هایی را انتخاب کرده اید با سبک طراحی شما  رستوران شما همخوانی دارد.

مقاله مرتبط:  نکاتی که برای بازسازی خانه ۱۰۰ متری باید بدانید

در نهایت، زمانی که نوری را برای رستوران خود انتخاب می کنید، این مهم است که برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. به این معنی که، نورهایی مختلفی که هارمونی فضای رستوران حفظ میکند و فضا را برای مشتریان و کارکنان دلپذیر می کنند در نظر گرفته شود.

  1. تهویه

از آنجا که رستوران ها به دود، بخار و گرمای زیاد حساس هستند، ضروری است که یک سیستم تهویه مناسب برای حفظ ایمنی مشتریان، کارکنان و بهداشت مواد غذایی تعبیه شود. تهویه مناسب همچنین به کاهش دمای، حذف چربی و کاهش هزینه ها کمک می کند. هنگام  انتخاب تجهیزات تهویه ، هود، فن، سیستم های تنظیم هوا و سیستم های جلوگیری از آتش سوزی را در نظر داشته باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

  1. گزینه های صندلی

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

مبلمان در رستوران از فاکتورهای با اولویت بالاست. اگر مهمانان در هنگام انتظار غذای خود، احساس راحتی نداشته باشند، احتمالا آخرین بار خواهد بود که آنها در رستوران شما در انتظار غذا بمانند.

برای انتخاب نوع مبلمان رستوران خود به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:

  • شکل مبلمان
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

برای انتخاب مبلمان برای رستوران خود باید به فضایی که داریم توجه داشته باشیم. باید توجه داشته باشیم که کارکنان و مشتریان به راحتی و بدون برخود با یکدیگر و رفت و آمد داشته باشند. با توجه به این مساله مبلمان مربعی شکل در استفاده بهینه از فضا مناسب‌تر است.

  • سبک مبلمان

به طور معمول رستوران ها ترکیبی از صندلی‌های قابل حمل را انتخاب می‌کنند.

  • کیفیت مبلمان
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

هنگامی مبلمان رستوران را انتخاب می کنیم، نه تنها نیاز است تا اطمینان حاصل کنید که آن راحت است، بلکه نیاز است که اطمینان داشته باشیم که ارگونومیک است.

اگر شما مبلمان های با شکوه یا مبلمان سخت انتخاب کنید، در زمان انتخاب برای رستوران نیاز است نوعی از مبلمان انتخاب شود که اسباب راحتی مشتریان فراهم سازد. همچنین شما نیاز دارید تا فضای رستوران را با توجه به سیتم نور آن، فضای ورودی آن، هماهنگی وسایل و  امکانات رستوران برای مشتریان دلپذیر بسازید. اگر به تمام فاکتورهای گفته شده در طراحی دکوراسیون رستوران بپردازید، نه تنها رستورانی خواهید داشت که مشتریان از آن لذت ببرند بلکه رستوران شما را ترجیح خواهند داد.

با ما در بلاگ ملل دیزاین همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟