نمایشگاه بین المللی
معرفی انواع نمایشگاه ها برای غرفه‌سازی
ژانویه 2, 2020
10 ایده خلاقانه برای منحصر به فرد کردن دکور کافی‌ شاپ شما!!!
ژانویه 7, 2020

همه چیز درباره غرفه‌ سازی مدولار !! مزایا،معایب و انواع

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی برای معرفی خود، تبلیغ شرکت و نیز فروش کالاهایشان راه بسیار مناسبی یافته‌اند که همان برپایی غرفه‌های مختلف در نمایشگاه‌هاست. مردم نیز به برپایی چنین نمایشگاه‌هایی علاقه زیادی نشان می‌دهند چون در این نمایشگاه‌هاست که می‌توانند به صورت رو در رو و بدون ابهام کالاهای خود را خریداری کنند (این دقیقا برعکس خریدهای اینترنتی است، که مشتری بعد از دریافت کالا، ممکن است جنس، کیفیت و یا ظاهر آن‌ را نپسندد). اما یکی از مشکلاتی که به واسطه شرایط‌ اقتصادی خاص جامعه، شرکت‌ها با آن روبه‌رو هستند، هزینه گاها زیادِ غرفه‌سازی است. بنابراین برای حل این مشکل، شرکت ملل دیزاین تصمیم دارد در این مقاله یکی از راه‌های غرفه‌سازی ارزان را که همان غرفه‌ سازی مدولار است، به شما توضیح دهد. پس ما با همراه شوید.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، زمانی که شما به عنوان غرفه‌دار از یک نمایشگاه درخواست جایی برای برپایی غرفه خود می‌کنید، دو راه برای دایر کردن نمایشگاه خود دارید. یک راهتان استفاده از غرفه‌های مدولار و یک راه دیگرتان استفاده از غرفه‌های خودساز است. برای انتخاب یکی از این دو راه، یکی از شرایط مهمی که باید در نظر بگیرید، محل غرفه مور نظر است. به این منوال که اگر متراژ غرفه درخواستی شما بالا باشد و یا این که محل قرار گرفتن آن غرفه در محلی پربازدید از نمایشگاه باشد، به احتمال زیاد نمایشگاه اجازه استفاده از غرفه مدولار را به شما نخواهد داد.

اما چه تفاوتی بین غرفه‌ سازی مدولار و غرفه‌ سازی خودساز وجود دارد؟

در غرفه‌سازی خودساز، شرکت یا فردی که تمایل به برپایی غرفه دارد، به سراغ غرفه‌ساز مورد نظر خود رفته و پس از بستن قرارداد با گروه غرفه‌ساز، کار غرفه‌سازی شروع می‌شود. گروه کارگزار با حضور یک طراح و با در نظر گرفتن این نکته که کارفرمایش غرفه دو بعدی می‌خواهد و یا سه‌ بعدی، کار خود را با استفاده از مصالح و متریالی که معمولا قابلیت استفاده مجدد ندارند، شروع خواهد کرد.

در روش مدولار مهم نیست متراژ غرفه شما چقدر باشد. بلکه یک کاربر از قبل، سازه‌ها را خریداری نموده و یا آن‌ها را اجاره کرده است و کارفرما با توجه به قوه تخیل خود و قدرت دیزاینی که در ذهن دارد می‌تواند غرفه خود را در زمانی بسیار کوتاه در نمایشگاه برپا سازد‌ و وسایل و تجهیزاتش را در آن جای دهد.

شرکت‌ها با خریداری کردن این مدل از سازه‌ها، می‌توانند از آن‌ها نگهداری به عمل آورند و در نمایشگاه‌های بعدی نیز از آن‌ها استفاده نمایند. چرا که بسته بندی، جمع و پهن کردن این سازه‌ها ساده است‌.

غرفه‌ سازی مدولار

برای یافتن راهی که با پرداخت هزینه مناسب، به برپایی یک غرفه برای شرکت خود یا معرفی کالای خود دست یابید، بهترین گزینه استفاده از غرفه‌ سازی مدولار است.

به صورت کلی دو نوع غرفه در نمایشگاه‌ها وجود دارند:

  • غرفه‌هایی که به وسیله افراد برگزارکننده نمایشگاه ساخته می‌شود.

 

  • غرفه‌هایی که افراد شرکت کننده در نمایشگاه به صورت سفارشی از غرفه‌سازان تحویل می‌گیرند.

 

اگر غرفه پیش‌ساخته شما از جنس پروفیل آلومینیوم برپا شده باشد، غرفه مدولار نام خواهد گرفت. غرفه‌های مدولار مزیت‌های زیادی دارند. از جمله:

مقاله مرتبط:  راهکار های غرفه‌ سازی ارزان

 

  • نصب کردن غرفه‌های مدولار نسبت به سایر غرفه‌ها بسیار ساده‌تر است.

 

  • در این روش، غرفه مورد نظر شما در مدت زمان کوتاه‌تری ساخته خواهد شد و از این جهت راندمان بالایی دارد.

 

  • این نوع از غرفه‌سازی جزو غرفه‌سازی‌های ارزان به حساب می‌آید. زیرا از متریال تقریبا ارزان در ساخت آن استفاده می‌شود. به این ترتیب شرکت شما را از لحاظ مالی، کمتر در معرض آسیب قرار خواهد داد.

 

  • علاوه بر هزینه‌های غرفه‌سازی، یکی از هزینه‌های عمده‌ای که متوجه شرکت‌هاست، هزینه ذخیره‌سازی، نیروی کار و حمل و نقل است. غرفه‌های مدولار به خاطر بسته‌بندی فشرده، در این هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کند.

 

  • راحتی و سرعت بالا در نصب این گونه از غرفه‌ها به مزیت‌های آن افزوده است.

 

  • از طرفی تعرفه ساخت این نوع از غرفه‌ها به نسبت پایین است.

 

  • این نوع از غرفه‌ها به راحتی با تغییر کردن فضا و ابعاد سازگار می‌شوند.

 

معایب غرفه‌ سازی مدولار

  • پس از اتمام نمایشگاه‌ شما باید به فکر انبار کردن کل تجهیزات نمایشگاه باشید.

 

  • بر خلاف غرفه‌هایی که سفارشی هستند، این نوع از غرفه‌ها، آزادی کاملی برای طراحی خاصی که در ذهن شماست، نخواهد داشت.

 

انواع غرفه سازی مدولار

ما به طور کلی دو نوع غرفه مدولار داریم

  1. غرفه مدولار ویژه
  2. غرفه مدولار سالنی

 

غرفه مدولار سالنی

غرفه‌های مدولار سالنی غرفه‌هایی هستند که برای جا دادن به شرکت‌های مختلف و نمایش محصولات آن‌ها استفاده می‌شود و نیز برای مجزا ساختن مکان شرکت‌های مختلف‌. همچنین این نوع از غرفه‌ها دارای طراحی مشابه و هم شکل هستند.

در واقع، حداقل نیاز یک شرکت کننده در نمایشگاه، که همان داشتن یک فضای مستقل از سایر غرفه‌ها و سرویس دادن به بازدیدکنندگان است توسط این نوع از غرفه‌های مدولار سالنی قابل انجام است.

 

غرفه مدولار ویژه

غرفه‌های مدولار ویژه از جمله غرفه‌هایی هستند که برخلاف غرفه‌های سالنی، بزرگ، جادار و دارای اشکال مختلف و بسیار زیبا هستند که شما می‌توانید با توجه به نوع کالا یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، نوع غرفه مورد نظر خود را سفارش دهید. ظاهر جذاب این غرفه‌ها که به واسطه استفاده از شیشه‌های مختلف و تزیینی و وسایل گرافیکی مختلف تولید می‌شود، زیبایی و جذابیت خاصی به غرفه شما خواهد بخشید.

 

 

اجزای اصلی غرفه‌های مدولار چیست؟

غرفه‌های مدولار از سر درِ غرفه، میز، صندلی، پریزهای برق، میز اطلاعات، استند، بدنه و المان‌هایی به صورت افقی و عمودی و موارد بسیار زیاد دیگر تشکیل شده است که می‌توان آن‌ها را با هزینه‌ای اندک نسبت به سایر غرفه‌ها برپا نمود.

 

نتیجه‌گیری

در تمام جهان نمایشگا‌ه‌های مختلفی طی سال برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها به دنبال غرفه‌هایی هستند که بتوانند از سایر رقبای خود پیشی گرفته و چشم‌ها را با جذابیت، زیبایی و تفاوت‌های خود خیره نموده و مشتریان مختلف را به سمت خود بکشانند.

 

همان طور که شرکت ملل دیزاین در این مقاله به شما نشان داد، دو راه برای برپایی غرفه‌های خود دارید که هر کدام مزایا و معایبی دارند. یکی از این دو روش، روش غرفه‌ سازی مدولار است که مزایای بسیار زیادی دارد. شما با توجه به بودجه شرکت خود، و همچنین نوع کالایی که قصد تبلیغ آن را دارید می‌توانید از غرفه‌ سازی مدولار استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان غرفه سازی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟