9 نکته مهم و کلیدی در طراحی دکور رستوران
دسامبر 3, 2019
باید ها و نباید های طراحی رستوران مدرن چیست؟!
دسامبر 16, 2019

نکات مهم در انتخاب بهترین متریال غرفه سازی چیست؟!

غرفه سازی نمایشگاهی کوثر در نمایشگاه ساختمان

امروزه برای فروش بسیاری از کالاهای ضروری و غیر ضروری، و همچنین معرفی شرکت‌های مختلف، احتیاج به نمایشگاه‌هایی داریم که حاوی غرفه‌های مختلف و متنوع است. بنابراین لازم است بدانیم که چطور این غرفه‌ها را احداث کنیم.

و اما یکی از ضروریات در این مسئله، نوع متریال کاربردی است که به وسیله آن می‌توان به بهترین نحو، یک نمایشگاه را دایر نمود.

شرکت طرح و ایده ملل در مقاله پیش رو مطالب مفیدی را برای شما مهیا نموده است تا به کمک آن بتوانید در انتخاب بهترین متریال غرفه‌سازی انتخابی شایسته داشته باشید.

غرفه سازی در نمایشگاه درب و پنجره (شرکت پاتیران)

 

اهمیت انتخاب نوع متریال غرفه سازی

از آن جا که رویکرد‌های متفاوتی برای برپایی هر نمایشگاه وجود دارد، افراد برای استفاده از غرفه‌هایشان در نمایشگاه‌های مختلف، باید نوع متریال کاربردی را بشناسند و در انتخاب آن‌ها دقت به خرج دهند.

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در غرفه سازی اهمیت دارد، طراحی غرفه و نیز متریال آن است. فراموش نکنیم بهترین متریال غرفه‌ سازی، متریالی است که در همه زمینه‌ها کارایی خوبی داشته باشد. اما عواملی که در خوب بودن متریال یک غرفه نقش دارد شامل موارد زیر است:

  • کیفیت بالا
  • بادوام بودن
  • جذاب بودن برای مشتری
  • باز شدن و جمع شدن به طور آسان و…

 

شرکت‌هایی که در نمایشگاه‌ها به عنوان غرفه‌دار حاضر می‌شوند، به دنبال فرصتی برای معرفی کالا یا خدمات خود به سایرین، و همچنین به دنبال افزایش محبوبیت در بین مردم هستند. لذا برای معرفی خود به نحو احسن، باید به موضوع انتخاب بهترین متریال غرفه‌سازی دقت کامل داشته باشند.

 

متریال غرفه سازی چیست؟

امروزه برای غرفه‌سازی از متریال نوین استفاده می‌کنیم. در زمان‌های پیشین برای برپایی هر غرفه از مواد و وسایلی استفاده می‌شد که ساخت آن‌ها بسیار زمان‌بر بود. علاوه بر این، پس از اتمام نمایشگاه مورد نظر، جمع آوری آن با سختی‌های زیادی همراه بود. در دوره‌های اخیر، متریال جدید، کمک شایانی به غرفه‌سازان کرده است. همچنین این متریال جدید علاوه بر زیبایی، دارای استحکام قابل قبول و نصب آسان و جمع‌آوری راحت‌تری نسبت به گذشته هستند. استحکام این متریال باعث شده تا طول عمر و مقاومت آن‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

 

به صورت کلی برای ساخت غرفه از موادی نظیر نئوپان، چوب، ام‌دی‌اف و تخته‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. در ادامه مطلب، هر کدام از این متریال غرفه سازی را برای شما شرح خواهیم داد.

غرفه سازی نمایشگاهی کوثر در نمایشگاه ساختمان

 

 

ام‌دی‌اف

قبل از توضیح این نوع متریال، باید بدانیم که ام‌دی‌اف یک تخته فیبر است که از روش خشک تولید می‌شود. ام‌دی‌اف، خود انواع مختلفی دارد که در قیمت آن تاثیرگذار است. ام‌دی‌اف را در غرفه‌سازی روکش می‌کنند. دلیل این امر این است که هم دوام آن بالاتر رود و هم به زیبایی‌اش افزوده گردد. مهم‌ترین روکش ام‌دی‌اف در غرفه‌سازی، روکش ملامینه است.

 

ام‌دی‌اف قابلیت شکل‌پذیری داشته و نسبت به چوب‌های دیگر سبک‌ است‌. از طرفی نسبت به رطوبت مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد. اما فراموش نکنید که غرفه‌سازی با این نوع متریال، قیمت کار شما را بالاتر خواهد برد البته قیمت آن نسبت به چوب مناسب‌تر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نئوپان

یکی از اصلی‌ترین متریالی که در ساخت غرفه از آن استفاده می‌شود نئوپان است. اما نباید فراموش کرد که نئوپان نیز مانند اجناس دیگر، کیفیت‌های متفاوتی دارد. برخی از نئوپان‌ها جنس مرغوبی ندارند، یا نازک و شکننده هستند و یا کیفیت مناسبی برای رنگ‌آمیزی ندارند.

مقاله مرتبط:  بهترین شرکت غرفه سازی که باید بشناسید

 

بعضی از نئوپان‌ها در گذشته، بارها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و زیبایی و دوام لازم برای استفاده مجدد در یک غرفه جدید را ندارند. چه کنیم؟ کاملا مشخص است، برای جذب بیشتر مشتریان و بالابردن کیفیت کار خود، مطلوب است از نئوپانی با کیفیت بالا استفاده نمایید. یعنی جنسی را انتخاب نمایید که صاف‌تر بوده و توانایی لازم برای برش خوردن را داشته باشد.

 

دقت کنید که اگر میزان ناخالصی‌های نئوپان زیاد باشد نیز، توانایی برش خوردن را نخواهد داشت. از طرفی نئوپان‌های صاف، رنگ‌آمیزی زیباتری نیز به خود خواهند گرفت و شکل زیباتر و شیک‌تری را به غرفه شما خواهند بخشید.

 

از طرفی اگر تمایل به استفاده مجدد از نئوپان‌هایتان که در نمایشگاه‌های قبلی به کار گرفته شده‌اند را دارید، از آن‌هادر زیرسازی و کف (در زیر به آن اشاره خواهیم کرد) غرفه استفاده نمایید. مواردی که در بالا ذکر شد، باعث تفاوت در قیمت نئوپان‌های مختلف شده و کیفیت غرفه‌سازی شما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

 

 

کف‌سازی

کف‌سازی در واقع روشی است که در آن، راهرو از فضای غرفه شما جدا خواهد شد. کف‌سازی غرفه‌ها با زیر سازی فلزی و روکش های پارکت و موکت پرز بلند انجام می‌شود. که با توجه به نوع طراحی و نوع کاربری غرفه از یکی از این دو جنس برای پوشش استفاده می شود. برای زیبایی بیشتر، روی کف، می‌توانید از کف ال‌ای‌دی و یا ایده های خاص و خلاقانه هم استفاده کنید.

 

بهترین متریال غرفه سازی که برای جذب مشتری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید چیست؟

مهم‌ترین نکته در جذب مشتری به سمت یک غرفه، زیبایی و شیک بودن آن است. بر همین اساس، یکی از مهم‌ترین متریالی که در غرفه‌های مختلف برای فروش و عرضه کالا می‌توان در این زمینه از آن‌ها بهره برد، ابزار و ادواتی هستند که به غرفه شما جلوه داده و به واسطه زیبایی خود، مشتریان مختلف و بازدیدکنندگان را به سوی غرفه شما سرازیر کنند.

 

از جمله این متریال می‌توان به نورپردازی‌های زیبا، دیوارهایی با تزیین‌های شیک (برای مثال دیوارهای تزیین شده با سنگ آنتیک)، وسایلی برای تزیین، لایت‌باکس‌هایی در راهروها، استفاده از کانتر یا میز اطلاعات و… اشاره نمود. لذا اگر به ظاهر غرفه خود اهمیت می‌دهید بهترین متریال را برای رسیدن به این هدف انتخاب نمایید.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، متوجه شدیم که غرفه‌های موجود در نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در معرفی شرکت‌ها، فروش محصولات و کالاهای گوناگون دارند. بنابراین برای دریافت بازدهی بالا از برپایی غرفه خود، باید نکاتی را رعایت کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب بهترین متریال در ساخت غرفه است. شرکت ملل دیزاین می‌تواند بهترین راهنمای شما در انتخاب بهترین متریال غرفه‌سازی با توجه به بوجه و کاربردها و ویژگی‌های کسب و کار شما باشد.

 

یکی از بهترین متریال در ساخت غرفه، ام‌دی‌اف و نئوپان و ماکسیما (آمیخته‌ای از ام‌دی‌اف و آلومینیوم) هستند. زیرا در نمایشگاه‌ها و نیز در غرفه‌سازی عمومیت بیشتری دارند و خود شامل انواع متفاوت‌اند.

 

سعی کنید جنسی از این دو را انتخاب کنید که هم از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و هم قیمت مناسب‌تری داشته باشند. از طرفی برای افزایش بازدهی غرفه خود می‌توانید از متریال دیگری نظیر گل در گل‌آرایی، شیشه و آجر نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟