نکات کلیدی و مهم در طراحی دکوراسیون رستوران
ژانویه 13, 2020
غرفه‌ ماکسیما
غرفه‌ ماکسیما چه مزیت هایی دارد؟ چگونه یک غرفه‌ ماکسیما بسازیم؟
ژانویه 17, 2020

موقعیت غرفه در میزان موفقیت شما در نمایشگاه چه تاثیری دارد ؟؟!!

در روزگاری که در آن زندگی می‌کنیم، بسیاری از شرکت‌ها برای فروش و معرفی کالا یا برند خود، نیاز به تبلیغ دارند تا بتوانند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند. یکی از بهترین روش‌های تبلیغ استفاده از نمایشگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی است که در طی سال برگزار می‌شوند. شما برای استفاده از این نمایشگاه‌ها می‌توانید غرفه‌ای تهیه نموده و به تبلیغ خود بپردازید. یکی از نکات مهم در برپایی غرفه، موقعیت مکانی غرفه در نمایشگاه است. شرکت ملل دیزاین در این مقاله قصد دارد تا مواردی که در مورد موقعیت مکانی حائز اهمیت است را به اطلاع شما برساند. پس با ما همراه باشید‌.

خیلی از افراد از اهمیت موقعیت غرفه‌ها در نمایشگاه آگاهی دارند و برخی دیگر از آن بی‌خبر هستند. در هر حال نمی‌توان منکر نقش مهم این موضوع شد.

 

عوامل موفقیت غرفه چیست؟

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از موضوعات مهم به هنگام دایر کردن غرفه، موقعیت مکانی آن است. البته منظور ما این نیست که موضوعات دیگر را فراموش کرده و فقط به موقعیت مکانی غرفه خویش فکر کنید.

 

در موفقیت یک غرفه عوامل بسیار زیادی دخیل هستند که با رعایت اصولی این موارد، به موفقیت خواهید رسید و اگر ناشیانه پا به این راه بگذارید هم مجبور به پرداخت هزینه‌ای گزاف خواهید شد و هم ممکن است برند خود را به نابودی بکشانید.

 

عواملی که در موفقیت غرفه دخیل هستند:

 

  • موقعیت مکانی غرفه
  • زیبایی و جلوه غرفه
  • غرفه‌آرایی
  • انتخاب درست نوع عرفه
  • نورپردازی
  • استفاده از افراد شایسته در غرفه مورد نظر

 

این عوامل و عوامل متعدد دیگر در موفقیت غرفه شما تاثیر دارد که ما فقط به اهمیت موقعیت غرفه خواهیم پرداخت.

 

در اهمیت موقعیت مکانی غرفه، همین بس که بسیاری از شرکت‌های مطرح، بعد از مشخص شدن مکان غرفه خود و دانستن این مطلب که موقعیت غرفه‌شان جای خوبی نیست، به صورت کلی از شرکت در نمایشگاه انصراف می‌دهند.

 

(این را نیز بدانید که موقعیت غرفه لزوما به منظور پیروزی و یا شکست شما نیست. بسیاری از غرفه داران موقعیت خوبی برای غرفه نداشتند اما به پیروزی رسیدند چون سایر نکات غرفه‌داری را رعایت کردند. برعکس این موضوع هم صادق است).

 

برای درک بهتر این موضوع که موقعیت مکانی غرفه پُر اهمیت است، لحظه‌ای با خود بیندیشید که شما جزو بازدیدکنندگان از یک نمایشگاه هستید. کدام غرفه‌ها بیشتر به چشم شما می‌آیند؟ غرفه‌هایی که جنب درب‌های ورودی و خروجی‌اند؟ و یا غرفه‌هایی که در طبقات دوم و سوم نمایشگاه‌ها، به دور از درب‌های ورود و خروج و در میان شلوغی و ازدحام هستند؟

 

پاسخ سوال بالا کاملا واضح است. اگر غرفه در نزدیکی به درب‌های ورودی و خروجی باشد و نیز یک غرفه جزیره‌ای واقع در مرکز طبقه اول باشد، قطعا احتمال برنده شدن شما در رقابت بین غرفه‌ها افزایش خواهد یافت.

 

در این بین لازم است بدانید در کنار موقعیت مکانی غرفه، نکته دیگری که به شما کمک خواهد کرد نوع غرفه خواهد بود. برای مثال یک غرفه جزیره‌ای یا چند وجهی قطعا راندمان بالاتری نسبت به غرفه‌های تک وجهی خواهند داشت.

مقاله مرتبط:  بهترین شرکت غرفه سازی که باید بشناسید

 

 

چرا باید به موقعیت مکانی یک غرفه توجه کنیم؟

دلایلی متعددی در اهمیت موقعیت غرفه دخیل هستند که در اینجا به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • موقعیت مکانیِ خوب غرفه باعث می‌شود کالای خود را بهتر و راحت‌تر معرفی کنید.

 

  • باعث می‌شود ارتباط تاثیرگذارتری بین غرفه‌دار و بازدیدکننده به وجود بیاید.

 

  • در حالتی که مکان غرفه شما مناسب‌تر است، بازدیدکنندگان بیشتری متوجه حضور شما در نمایشگاه خواهند شد.

 

  • در این حالت که غرفه شما مکان مناسب‌تری دارد، جذب مشتریان بهتر انجام شده و در این حالت اعتماد به نفس کارکنان و پرسنل در غرفه افزایش خواهد یافت.

 

با وجود تمام مواردی که در بالا ذکر شد، شرکت ملل دیزاین مجددا به شما تاکید می‌نماید که تنها راه موفقیت غرفه نمایشگاهی، موقعیت مکانی آن نیست.

آیا همیشه باید به موقعیت مکانی غرفه اهمیت داد؟

شاید شما و شرکت‌تان جزو آن دسته از غرفه‌داران هستید که برای بار اول پا به یک نمایشگاه می‌گذارید. بار اولی که در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید باید بیشتر به فکر تجربه‌اندوزی باشید.

 

یعنی چشمان خود را خوب باز کنید تا بدانید دفعات بعد، برای حضور در نمایشگاه، بهتر است چه اقداماتی را انجام دهید. پس برای بار اول می‌توانید سرمایه گذاری زیادی روی موقعیت غرفه نداشته باشید و پس از اینکه به نتایج دلخواه خود رسیدید، برای دفعات بعد، توجه کنید که کجا به غرفه‌داری می‌پردازید.

 

یکی از مسائلی که در مورد موقعیت غرفه باید به آن توجه کنید این است که به محض مشخص شدن موقعیت مکانی غرفه خود، حتما به نمایشگاه مراجعه کرده و موقعیت آن‌ را با دقت بررسی کنید.

 

از جمله مسائلی که به هنگام برپایی نمایشگاه و در روز افتتاحیه پیش می‌آید این است که شما غرفه را از قبل مشاهده نکرده‌اید و ناگهان با چیزی روبه‌رو می‌شوید که اصلا مطابق با خواسته شما نیست.

 

مثلا ممکن است با ورود به محوطه خود، متوجه شوید که یک ستون بزرگ در وسط غرفه است که کار شما و چینش ویترین‌هایتان را با اختلال مواجه خواهد کرد. در این لحظه شما نه زمان کافی برای تغییر غرفه دارید و نه توانایی فسخ قرارداد. پس به این گونه موارد به خوبی دقت کنید.

 

در انتخاب موقعیت غرفه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

  • اولا نقشه نمایشگاه را به خوبی بشناسید و بدانید که موقعیت چه نقطه‌ای در نمایشگاه قلب تپنده نمایشگاه است.

 

  • پس از موافقت نمایشگاه برای حضور غرفه شما، پلانی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که موقعیت غرفه شما را مشخص خواهد نمود. علاوه بر توجه دقیق به این نقشه، به صورت حضوری نیز در نمایشگاه حاضر شده و موقعیت مکانی خود را برانداز کنید.

 

نتیجه‌گیری

مطابق مقاله‌ای که شرکت ملل دیزاین در مورد اهمیت موقعیت مکانی در اختیارتان گذاشت، دانستید که بررسی بیشتر در مورد حضور در بزرگترین ویترین‌ تجاری که همان نمایشگاه است، شانس شما را افزایش خواهد داد.

 

یکی از مواردی که بررسی شما را می‌طلبد، انتخاب موقعیت مکانی غرفه شما در نمایشگاه است. پس از انتخاب یک غرفه مناسب در یک جای خوب از نمایشگاه، سایر عوامل موثر در موفقیت غرفه را بررسی، و آن‌ها را اعمال نمایید تا به موفقیتی عظیم برای شرکت خود دست یابید.

برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان طراحی غرفه و  غرفه سازی کلیک کنید

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده مللتماس با طرح و ایده ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟