معماری داخلی
ترفندهایی برای طراحی معماری داخلی
ژوئن 23, 2019
طراحی دکوراسیون کافه
نمونه‌هایی از طراحی دکوراسیون کافه مدرن در سراسر دنیا
ژوئن 25, 2019

سبک دکوراسیون آسیایی چه خصوصیاتی دارد؟

سبک دکوراسیون

سبک دکوراسیون

المان‌های مختلفی از سبک دکوراسیون آسیایی برای قرن‌ها بر دکور غربی اثر گذاشته است. امروزه ما آنقدر به این تأثیرات آسیایی عادت کرده‌ایم که حتی متوجه نمی‌شویم که از کجا آمده‌اند.

سبک دکوراسیون آسیایی برگرفته از سنت‌های ژاپنی، چینی، کره‌ای و ویتنامی است. در واقع آسیایی در اینجا به معنی شرق دور است و به یک کشور یا یک فرهنگ محدود نمی‌شود.

بدون اینکه همه آن‌ها را یکنواخت بپنداریم، مبلمان آسیایی به طور کلی می‌تواند بسیار تزئین شده با سطوح حکاکی شده و رنگ‌های تند، خطوط ساده، یا بدون هیچ نوع تزئیناتی با رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش باشد.

وقتی که دکوراسیون شرقی خود را می‌سازید، می‌توانید از میان المان‌های مختلف انتخاب کنید. چیزی که بیش از هر چیز دیگری به عنوان یک خصیصه به چشم می‌آید، حس تعادل، هارمونی و نبود در هم ریختگی است.

سبک دکوراسیون

سبک دکوراسیون

رنگ‌های الهام‌بخش درسبک دکوراسیون آسیایی

سیاه و سرخ رنگ‌هایی هستند که وقتی به یک دکور الهام گرفته از فرهنگ آسیایی فکر می‌کنیم، در ذهن می‌آیند.

این دو رنگ بخصوص در دکوراسیون الهام گرفته از طراحی داخلی چینی به چشم می‌خورد. بر اساس سنت‌های چینی رنگ قرمز خوش‌شانسی و خوشبختی می‌آورد.

در یک اتاق دراماتیک الهام گرفته از طراحی چینی رنگ قرمز بسیار خوب عمل می‌کند. شما تنها به یک قطعه احتیاج دارید تا به فضا رنگ و روح ببخشید.

اگر قرمز رنگ شما نیست، سیاه به جای آن خیلی خوب عمل می‌کند. این بخصوص وقتی درست است که سبک دکوراسیون شما بیشتر به سمت ژاپنی گرایش دارد. چون بیشتر رنگ‌ها به سمت سایه‌های خاکستری، کرم، سبز و رنگ‌های طبیعت می‌رود.

برای قطعات شاخص مبلمان می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر، پررنگ‌تر و درخشان‌تر استفاده کنید. طلایی و نقره‌ای هم برای برجسته کردن کاربرد دارند. شما ممکن است این تم رنگ را در کفپوش‌ها یا در تزئینات ظریف اسباب و اثاثیه ببینید.

سبک دکوراسیون

رنگ‌ها در سبک دکوراسیون آسیایی

جنس و بافت در سبک دکوراسیون آسیایی

بافت نقشی غیر قابل چشم‌پوشی در سبک آسیایی دارد. سطوح می‌توانند صاف و درخشان باشند. کفپوش چوبی می‌تواند پولیش شود، رنگ شود یا رنگ جلا بخورد.

مقاله مرتبط:  ویلا مدرن یا کلاسیک، مساله این است!

متریال محبوب در این سبک برای استفاده در کف، بامبو است. در سطوح اشیا، کاغذ و ورقه‌های طلایی و نقره‌ای کاربرد فراوان دارد. پرده‌ها و فرش‌ها ابریشم، کنفی یا حصیری هستند.

چطور از یک مبلمان تأثیرگذار سبک آسیایی استفاده کنیم

راحت‌ترین راه برای ایجاد تغییر یا تقویت یک سبک دکوراسیون استفاده از یک عنصر اثرگذار است. اگر می‌خواهید امتحان کنید که از سبکی خوشتان می‌آید یا نه هم، این راه خوبی برای فهمیدنش است.

یک بالش بزرگ یا یک پاف چیزی است که به راحتی می‌توانید به استایل اتاق اضافه کنید و تغییری کلی در نمای اتاق ایجاد کنید.

وقتی به سبک آسیایی دکور می‌کنید، اضافه کردن چند بالش روی زمین فکری درخشان است. انتخاب‌های زیادی در جنس، رنگ، طرح و موتیف پارچه برای این بالش‌ها پیش روی شماست.

سبک دکوراسیون

قطعات شاخص در سبک دکوراسیون آسایی

پاراوان‌های سبک آسیایی

جداکننده فضا یا پاراوان یا پرده تاشو چیزی است که در سبک آسیایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید انواع پر نقش و نگار و پر از جزئیات درخشان یا انواعی با صفحه‌های کاغذی ساده را برگزینید.

اگر بخواهید پاراوان شما اثری چشمگیر در فضا داشته باشد، می‌توانید از رنگ‌های درخشانی که در این سبک استفاده می‌شوند مثل قرمز، سیاه، طلایی، نقره‌ای و دیگر تن‌های جواهرات استفاده کنید.

استفاده از تابلوهای خوشنویسی

عناصر اثرگذاری از دکوراسیون شرقی را می‌توانید در دیوارکوب‌ها و تابلوها هم نشان دهید. کالیگرافی یا خوشنویسی شرق آسیا به زیبایی‌اش مشهور است. شما می‌توانید آثار چاپی و تابلوهایی از این هنر را قاب بگیرید و روی دیوارتان نصب کنید.

برای مشاوره بیشتر درباره سبک‌های دکوراسیون با متخصصان ما در ملل دیزاین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟