بازسازی خانه های فرسوده
در بازسازی خانه های فرسوده با چه مسائلی روبه‌رو می‌شوید؟
مارس 6, 2019
دکوراسیون رستوران سنتی
دکوراسیون رستوران سنتی
مارس 19, 2019

بازسازی خانه‌های کلنگی

بازسازی خانه‌های کلنگی

بازسازی خانه‌های کلنگی

در دنیای امروزی، برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای خراب کردن خانه‌ها و ایجاد هزینه‌های اضافی، اقدام به بازسازی خانه‌های کلنگی خود کنند.

این موضوع موافقان و مخالفان بسیاری دارد. مخالفان بازسازی خانه‌های کلنگی، این خانه‌ها را جزء بافت فرسوده شهری می‌دانند و معتقدند که این خانه‌ها باید به طور کامل تخریب شوند.

اما به عقیده موافقان این موضوع، بازسازی خانه‌های کلنگی فرصتی است تا هم خاطرات قدیمی که این خانه‌ها با خود به همراه دارند حفظ شود و هم اینکه در زمان و هزینه‌های افراد صرفه‌جویی می‌شود.

البته این موضوع به اوضاع و احوال هر خانه بستگی دارد و برای همه خانه‌ها نمی‌توان یک نظریه کلی صادر کرد.

بازسازی خانه‌های کلنگی را چگونه شروع کنیم؟

بازسازی خانه‌های کلنگی یا عدم بازسازی و تغییر دکوراسیون آن تصمیمی است که به اوضاع و احوال خاص هر خانه بستگی دارد. بازسازی خانه‌‌های کلنگی اگر به طرز صحیح انجام نشود، ممکن است منجر به ایجاد آسیب‌های جدی و غیرقابل پیش‌بینی در این خانه‌ها شود.

البته در هنگام وقوع بلایایی همچون آتش‌سوزی، سیل یا زلزله خانه‌ها به طور کامل تخریب می‌شوند و باید کاملاً بازسازی شوند. به هر حال، می‌توانید به بازسازی خانه‌های کلنگی به عنوان یک فرصت برای اصلاح یا بهبود شرایط و ویژگی‌هایی که قبلاً در خانه نادیده گرفته شده‌اند، نگاه کنید.

همچنین می‌توانید در بازسازی این خانه‌ها ویژگی‌ها و امکانات جدیدی در خانه‌های کلنگی ایجاد کنید یا برخی از آن‌ها را در نقشه جدید حذف کنید.

مقاله مرتبط:  رازهای بازسازی منزل که نمیخواهند بدانید

برای بازسازی خانه‌های کلنگی افراد حرفه‌ای و کارشناس را استخدام کنید

بهترین اقدام برای بازسازی خانه‌های کلنگی این است که کار را به یک مهندس معمار بسپارید تا خانه را مناسب شما و نیازهای خانواده‌تان طراحی کند.

موضوعاتی مانند تعداد اتاق‌ها، تعداد حمام‌ها و دستشویی‌ها و امکانات موجود در فضای بیرونی ساختمان و حیاط خانه برخی از نکات اساسی هستند که باید راجع به آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.

شما می‌توانید با توجه به شاخص فضای طبقات درباره تعداد طبقات خانه تصمیم بگیرید. شرایط آب و هوایی نقش اصلی را در تعیین مواد و مصالح ساختمانی مورد استفاده در بازسازی خانه‌های کلنگی ایفا می‌کند.

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها با فردی تحت عنوان پیمانکار قرارداد می‌بندند و تمام امور مربوط به بازسازی خانه را به وی می‌سپارند.

با انعقاد قرارداد با پیمانکار، کنار آمدن با کارگران و امور مربوط به تهیه مواد و مصالح ساختمانی آسان‌تر خواهد بود. علاوه بر این، با انجام این کار یک بازه زمانی ثابت برای بازسازی خانه ایجاد می‌شود.

با کمک گرفتن از یک فرد کارشناس در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. تنها موضوعی که باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که از کارشناسان معتبر و باسابقه کمک بگیرید.

ساکنان قبلی خانه‌های کلنگی و ساکنان جدید آن

در صورتی که اقدام به بازسازی خانه‌ کلنگی می‌کنید که خودتان ساکن آن هستید، می‌توانید اظهار نظرهای بهتری درباره نیازهای خانه و کمبود‌های موجود در آن بدهید. در نتیجه، قادر خواهید بود تا در حین بازسازی خانه، تغییراتی که دوست دارید در آن ایجاد کنید. اما در صورتی که ساکن قبلی خانه نباشید، می‌توانید به آن به عنوان یک بوم نقاشی جدید نگاه کرده و در آن اثری هنری خلق کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟