هزینه غرفه سازی و راهکار های کاهش قیمت
نوامبر 5, 2019
9 نکته مهم و کلیدی در طراحی دکور رستوران
دسامبر 3, 2019

ایده‌ های غرفه سازی برای جذب مخاطب بیشتر در نمایشگاه ها

غرفه سازی در نمایشگاه خودرو (پردازش نگار راشین)

صنعت غرفه سازی و نمایشگاه، در چند دهه اخیر جزء یکی از محبوب‌ترین صنعت‌ها به شمار می‌آید. اما نکته قابل‌توجه در مورد صنعت ذکر شده این است که چگونه می‌توان از آن در جهت بهبود کیفیت تبلیغ برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟ تعداد کثیری از ایده‌ های غرفه سازی یکی از کاتالیزگرهایی هستند که سبب شده تا این صنعت بتواند قدمی مثبت در جهت پیشرفت کسب و کار مشارکت‌کنندگان نمایشگاه بردارد.

زمانی که شما مشارکت‌کننده عزیز برای معرفی کسب و کار خود وارد نمایشگاه می‌شوید این اولین قدم برای تبلیغ ، غرفه نمایشگاهی شما است. اما چگونگی حضور شما در نمایشگاه، و نوع رقابت با رقبا سؤال اصلی تمامی مشارکت‌کنندگان است.

در واقع ابتدا ظاهر و زیباسازی توسط المان‌های بصری، شما را در معرفی و تبلیغ کمک خواهد نمود.آنچه شما و کسب وکارتان را برای حضور در نمایشگاه خاص می‌کند داشتن هدف و ایده‌ های نو در غرفه سازی است.

این امر می‌تواند هم به‌توسط خود شما و هم با مشارکت و مشورت یک گروه از طراحان خبره میسر گردد.

نادیده نگیرید که شما مشارکت‌کنندگان با مخاطبانی سروکار دارید که به سبب تغییر نوع شیوه زندگی عموماً اطلاعات زیادی داشته و بیشتر در اجتماع حضور دارند به همین منظور برای آنکه بتوانید آنان را اغوا کنید تا از غرفه شما و کسب‌وکارتان دیدن نمایند باید تمام تلاش خود را به‌کارگیرید.

بهتر است به این نکته توجه کنیم، ازآنجاکه برپایی نمایشگاه در طول چند دهه بسیار گسترش‌یافته است و البته مخاطبان چه از نوع عام و چه از نوع خاص حضور پررنگ و با دقتی در این نمایشگاه‌ها داشته‌اند به همین علت شایسته نیست که از طراحی و ایده‌ های همیشگی و عادی در غرفه سازی خود استفاده کنید، اگر هم راهبرد شما بدین‌صورت است بهتر بوده تاکمی چاشنی ایده پردازی‌های نو را وارد آن کنید تا متمایز از دیگر مشارکت‌کنندگان حضور یابید.

با تعیین هدف و البته به‌کارگیری خلاقیت می‌توان یک سبکی نو و منحصر به فرد برای تبلیغ کسب و کار خود در نمایشگاه ابداع نمود.

برای تحقق این امر خلاقیت حرف اول را می‌زند و پس‌ازآن دقت در انتخاب نوع غرفه می‌تواند تأثیر بسزایی در به ثمر نشستن ایده‌ های غرفه سازی بگذارد.

برای به‌کارگیری ایده در غرفه سازی نیاز نیست هزینه‌های گزاف متحمل شوید بلکه تنها نکته قابل‌تأمل، برخورداری از اطلاعات کامل و به‌روز در مورد غرفه سازی خواهد بود.

نکات کلیدی و کاربردی برای ایده‌ های غرفه سازی:

  • به‌کارگیری محصول برای چیدمان و استفاده در غرفه:

    غرفه سازی نمایشگاهی شادان در نمایشگاه ساختمان

در طراحی غرفه‌های نمایشگاهی یکی از راهبردهای اصلی در ایده‌ های غرفه سازی این است که از محصولات و تولیدات کسب و کار خود در طراحی و دکوراسیون داخلی غرفه استفاده کنید.

با این کار نشان می‌دهید که با مخاطب روراست هستید و از تقابل محصولات و تعامل آنان با مخاطب هیچ هراسی ندارید.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما لوازم برقی است حتماً از وسایل مصرفی خود در غرفه استفاده کنید تا مخاطب نحوه عملکرد و البته کیفیت محصول شما را در لحظه‌ای که وارد غرفه شما می‌شود ببیند.

اطمینان خاطر یکی از نکاتی است که سبب می‌شود تا مخاطب جذب کسب و کار شما گردد.

به هنگام استفاده از محصولات خود در دکوراسیون و طراحی غرفه در نظر داشته باشید که مکانی را انتخاب کنید تا بیشتر تحت دید مخاطب بوده و تاثیرگزار تر واقع گردد.

 

 

 

 

  • جادوی رنگ در ایده‌ های غرفه سازی

    غرفه سازی نمایشگاه لوازم خانگی (سالی نو)

همان‌طور که می‌دانید این رنگ‌ها هستند که ظاهر یک غرفه را زیبا و یا بالعکس از نظر دور می‌کنند پس در انتخاب رنگ و ترکیب آنان دقت کنید.

برای انتخاب رنگ اولین نکته، توجه به رنگ اصلی و همیشگی در برند کسب و کار شما است. بهترین کار این بوده که رنگ اصلی غرفه با برند شما یکسان باشد و با ترکیب رنگ‌های دیگر فضای غرفه به تبع سلیقه شما تغییر کند.

در انتخاب رنگ هم می‌توانید از رنگ‌های ملایم وهم از ترکیب رنگی متضاد استفاده کنید.

رنگ‌های ملایم کمک می‌کنند تا محصولات شما بیشتر نمود داشته باشند و فضایی آرام را برای مخاطبان تدارک ببینید، اما استفاده از رنگ‌های متضاد باید به‌گونه‌ای انجام شود که برای جلوه محصولات با مشکل مواجه نشوید.

 

 

 

 

 

  • استفاده از کف سازی های منحصر به فرد برای ایده‌ های غرفه سازی

    غرفه سازی نمایشگاهی کوثر در نمایشگاه ساختمان

در نمایشگاه‌ها، به کف سازی دقت آن‌چنانی نمی‌شود، شما می‌توانید باکمی تمرکز و پردازش ایده‌ های نو و البته مطابق با بودجه برنامه ریزی شده یک گام موفقیت‌آمیز برای غرفه سازی خود از دیگر مشارکت‌کنندگان جلو باشید.

در نظر بگیرید که اگر کف غرفه خود را با توجه به استاندارد نمایشگاه چند سانتی بالا بیاورید و کف سازی را متناسب با طراحی و دکوراسیون غرفه خود انجام دهید، می‌توانید تأثیر قابل‌توجهی را در ذهن مخاطب با توجه به هماهنگی دکوراسیون و فضاسازی غرفه خود برجای بگذارید.

هماهنگی و تقابل در نگرش طراحی، خود سبکی مطمئن در ایده‌ های غرفه سازی به شمار می‌آید.

 

 

 

 

 

 

  • انتخاب نوع غرفه سازی

مورد انتخاب نوع غرفه سازی یکی از درگیری‌های مهم مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها به شمار می‌آید، که البته باکمی تحقیق و مشورت با شرکت‌های غرفه سازی این مهم نیز به‌آسانی حل می‌شود.

در واقع ایده‌ های غرفه سازی برای غرفه‌های نمایشگاهی در دو مرحله انجام می‌شود:

1-انتخاب نوع غرفه سازی

2-انتخاب طراحی و چیدمان غرفه

انتخاب نوع غرفه سازی خود بسته به المان‌های متفاوتی بوده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بودجه و سپس توجه به نوع کسب و کار است.

در هنگام برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه قبل از موعد مقرر این شما مشارکت‌کننده عزیز هستید که مشخص می‌کنید برای معرفی کسب وکار خود چه میزان از بودجه را صرف خواهید نمود.

با توجه به اینکه انواع غرفه سازی به 2 دسته خاص و پیش‌ساخته تقسیم می‌شود درنتیجه برنامه‌ریزی شما هم در راستای این انتخاب قرار خواهد گرفت.

در غرفه سازی از نوع خاص، مشارکت‌کننده می‌تواند با توجه به ایده، سلیقه و طبق نیاز خود وسایل و غرفه را آماده نماید.

در این نوع غرفه سازی ایده‌ های غرفه سازی بسیار دخیل هستند و مشارکت‌کننده با همکاری یک شرکت مجرب غرفه سازی که کارگاه اختصاصی دارد، به هدف خود خواهد رسید.

در غرفه سازی پیش‌ساخته اما ایده پردازی کمی کمرنگ می‌شود ولی همچنان بی‌بهره از ایده‌ های غرفه سازی نخواهد ماند.

در انتخاب طراحی و چیدمان، استفاده از ایده‌ های غرفه سازی نو و خلاقانه با کمی دقت و ظرافت می‌تواند سبکی جدید و البته انحصاری برای برند شما محسوب شود، که این امر خود بستگی به سلیقه و نوع کسب و کار مشارکت‌کننده خواهد داشت.

  • پرسش و پاسخ یکی از ایده‌ های غرفه سازی

شما برای آنکه با مخاطبان ارتباطی صمیمی و در راستای شناساندن کسب و کار ایجاد کنید بهتر است مخاطبان را به پرسش و پاسخ در مورد محصولات خود در غرفه دعوت کنید.

با این عمل متوجه نیاز و سلیقه مخاطب می‌شوید و البته مقدمه‌چینی برای جذب مخاطب در نمایشگاه‌های بعدی خواهید کرد.

  • استفاده از تخفیف‌های نمایشگاهی

در برخی نمایشگاه‌ها، طبق سیاست‌های نمایشگاهی تمامی کسب و کار های حاضر در نمایشگاه باید تخفیفت یکسان برای مخاطبان قائل شوند.

اما شما می‌توانید علاوه بر این تخفیف‌های همگانی، تخفیف برای خرید مبالغ بالاتر و یا اشانتیون‌های مناسب را برای مخاطبان، در دوره حضورتان در نمایشگاه قرار دهید.

این عمل سبب می‌شود تا در ذهن ناخودآگاه مخاطب بمانید و البته به اطرافیان آنان نیز معرفی شوید.

  • شعارهای تبلیغاتی و استند ها

تمامی دنیا برای آنکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند کسب و کار خود را به صورت اجمالی به مخاطبان معرفی کنند از جملات مختصر، مفید و هوشمندانه برای این امر استفاده می‌کنند.

استند ها می‌تواند یکی از وسایل کمک‌کننده و البته ایده‌ای قابل توسعه برای معرفی و جذب مخاطب باشند.

جلوی درب ورودی غرفه خود با قرار دادن استندهای تبلیغاتی سبب می‌شوید که، مخاطبان در حال حرکت با دیدن جملات کوتاه اما کلیدی با کسب و کار شما آشنا شوند.

  • تبعیت از الگویی یکنواخت در غرفه سازی

یکی از ایده‌ هایی که برای غرفه سازی به‌تازگی مطرح می‌گردد این بوده که بهتر است برندهای حاضر در نمایشگاه یک الگوی یکنواخت و همیشگی برای غرفه‌های خود در نظر داشته باشند در این صورت بهتر و پررنگ‌تر در ذهن مخاطب می‌مانند.

به‌عنوان مثال اگر رنگ غرفه را قرمز و مشکی انتخاب می‌کنید، هر بار که در نمایشگاه حضور می‌یابید همین تم رنگی را رعایت شود حال با سازه‌های متفاوت، وسایل متغیر و طراحی با پتانسیل بیشتر، اما سعی کنید همیشه از یک راهبرد استفاده کنید تا در ذهن مخاطب حک شوید.

تمامی نکاتی که در باب ایده‌ های غرفه سازی مطرح‌شده است دلیل بر این امر بوده که می‌توان با به‌کارگیری آنان در نمایشگاه آن‌چنان که شایسته است حضور یابید.

غرفه‌های نمایشگاهی هرکدام با هر ابعاد و هر سازه‌ای در نهایتاً 5 الی 6 گروه متفاوت قرار می‌گیرند اما نکته‌ای که سبب تغییر غرفه‌های نمایشگاهی می‌شود استفاده از ایده‌ های نمایشگاهی بکر و متمایز از دیگران است.

همگی غرفه داران سعی دارند که از این راهبردها و ایده‌ های غرفه سازی استفاده کنند اما غرفه دارانی موفق می‌شوند، مخاطبان بیشتری را به سمت غرفه خود جذب نمایند که با امکانات یکسان بتوانند بهترین ایده‌ها را برای غرفه خود به کار ببرند.

مشارکت‌کنندگان در غرفه‌های نمایشگاهی توجه داشته باشند که هرچه در ایده‌ های غرفه سازی خود دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهند درنتیجه می‌توانند مخاطبان را بهتر در غرفه‌های در حال برگزاری و البته برای نمایشگاه‌های بعدی جذب نمایند.

 

تماس برای دریافت مشاوره رایگان و  ارتباط یا کارشناسان غرفه سازی

تلگرام طرح و ایده ملل اینستاگرام طرح و ایده ملل لینکدین طرح و ایده ملل توئیتر طرح و ایده ملل

 

مقاله مرتبط:  8 عامل تأثیرگذار بر موفقیت در نمایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟