طراحی دکوراسیون اداری مدرن
پنج طراحی دکوراسیون اداری مدرن
دسامبر 27, 2018
دکوراسیون اداری
نمونه‌های موفق طراحی دکوراسیون اداری خاص
دسامبر 29, 2018

اشتباهات در مراحل بازسازی خانه و راه‌های جلوگیری از آن

مراحل بازسازی خانه

مهم‌ترین اشتباهات در مراحل بازسازی خانه و راه‌های جلوگیری از آن

مراحل بازسازی خانه می‌تواند سخت و پیچیده باشد. به راحتی ممکن است که در دام اشتباهات بیفتید و  هزینه‌های هنگفت روی دستتان بماند و تازه، نتیجه کار مطابق خواست شما نشود.

ولی نگران نباشید. اگر از مشورت متخصصان بهره‌مند باشید، از اشتباهات رایج در طول مراحل بازسازی خانه مصون می‌مانید. متخصصان ما در شرکت طراحی ملل دیزاین برای کمک به شما در هر مرحله از بازسازی خانه آماده هستند.

اینجا چهار اشتباه رایج در مراحل بازسازی خانه و نکاتی برای جلوگیری از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چطور در بازسازی خانه خود از اشتباهات دور بمانید.

۱. از این شاخه به آن شاخه پریدن در مراحل بازسازی خانه

این یکی از رایج‌ترین اشتباهات در بین صاحبان خانه‌ای است که به تازگی به مکان جدید آمده‌اند و می‌خواهند همه چیز خانه را بازسازی کنند. پروژه بازسازی بدون برنامه‌‌ریزی قبلی گسترش پیدا می‌کند و دو برابر و سه برابر می‌شود. به خودتان می‌آیید و می‌بینید وسط یک به هم ریختگی بی‌پایان هستید.

گیر کردن در میان مراحل بازسازی خانه اغلب به جای اینکه به رضایت شما از تغییرات جدید بینجامد، به خستگی و کلافگی و این حس که کار این خانه هیج وقت تمام نمی‌شود، می‌رسد.

خوشبختانه این مشکل راه‌حل پیچیده‌ای ندارد. به جای اینکه چند پروژه مختلف را در بازسازی خانه به طور همزمان شروع کنید، روی یک مورد تمرکز کنید و تلاش کنید روی برنامه‌ریزی خود باقی بمانید.

واقعیت این است که همه مراحل بازسازی خانه استرس‌زا هستند. تمرکز روی یک بخش به جای اینکه به کلی خانه را به هم بریزید، کمک می‌کند هم کمتر استرس به شما وارد شود و هم بودجه‌تان ته نکشد.

۲. فکر کنید خودتان از عهده بازسازی خانه بر می‌آیید

هیچ شکی در این نیست که بازسازی خانه کار گران‌قیمتی است. استخدام یک طراح داخلی یا یک معمار یا شرکت طراحی، مصالح و… صورتحساب‌های زیادی روی دستمان می‌گذارند. پس خیلی عجیب نیست که برخی از ما به فکر این می‌افتیم که خودمان دست به کار شویم.

مقاله مرتبط:  در بازسازی خانه های فرسوده با چه مسائلی روبه‌رو می‌شوید؟

این تصمیم فقط وقتی فکر خوبی است که شما مهارت‌های لازم را در همه مراحل بازسازی خانه داشته باشید. اگر قرار است بر اساس حدس و گمان پیش بروید و در طول کار یاد بگیرید که باید چه کار کنید، توی دردسر افتاده‌اید و احتمالاً با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهید شد.

این موضوع درباره محدودیت‌هایی است که شما دارید. تا به حال در پروژه ساختن یک خانه مشارکت داشته‌اید؟ آیا به کارهای یدی و فنی علاقه و درآن‌ها مهارت دارید؟ آیا تخصصی در زمینه‌هایی مثل برق‌کشی یا لوله‌کشی دارید؟ اگر پاسخ شما به همه سؤال‌های بالا منفی است، به خودتان لطف کنید و از یک متخصص دعوت به همکاری کنید!

۳. ارزان‌ترها را انتخاب کنید

وقتی که بالاخره تصمیم گرفتید که از متخصصان بازسازی خانه کمک بگیرید، اولین کار این است که برآورد هزینه‌ها را از آن‌ها بخواهید. احتمالاً آن‌ها به شما چند انتخاب می‌دهند.

طبیعی است که وسوسه می‌شوید کم‌هزینه‌ترین پیشنهاد را انتخاب کنید تا صرفه‌جویی بیشتری کرده باشید. اما به این فکر کنید که قیمت پایین همیشه به یک دلیلی پایین است. ممکن است کمی هزینه بیشتر کیفیت خیلی بیشتری برای شما به همراه بیاورد.

پس مصالح یا خدمات ارزان‌تر لزوماً به نفع شما نیستند.

۴. برآورد اشتباه هزینه‌ها

اتفاق بدی که در بیشتر مراحل بازسازی خانه می‌افتد این است که هزینه‌ها طبق پیش‌بینی‌ها پیش نمی‌رود. متأسفانه تعمیرات کاملاً طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌روند. آخرین چیزی که هر کسی در میانه بازسازی خانه‌اش احتیاج دارد، یک اتفاق ناگهانی و یک خرج از پیش تعیین نشده است.

بهترین راه مقابله با این اتفاق این است که در برآورد هزینه‌ها بدترین حالت را در نظر گیرید و برای آن آماده باشید.

پس هم در بودجه و هم در زمانبندی، ۱۵ تا ۲۰درصد افزایش را از همان ابتدا در نظر بگیرید.

آیا شما هم در مراحل بازسازی خانه‌تان اشتباهاتی مرتکب شده‌اید؟ آیا نکته‌ای هست که ما در این نوشته آن را از قلم انداخته‌ایم؟ آن را با ما در کامنت‌ها در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟