بازسازی خانه
مراحل بازسازی خانه کدام‌اند
دسامبر 3, 2018
بهترین‌های طراحی داخلی
بهترین‌های طراحی داخلی
دسامبر 25, 2018

نکته‌هایی درباره غرفه سازی در تهران

غرفه سازی در تهران

غرفه سازی در تهران و نکته هایی در مورد آن

تهران شهر بزرگی است که هر ساله تعداد زیادی نمایشگاه داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، فرهنگی و… در چند مرکز نمایشگاهی دائمی و موقت آن برگزار می‌شود. برای برگزاری تمام این نمایشگاه‌ها شرکت‌کنندگان باید در فضایی که طبق قوانین نمایشگاه در اختیار آن‌ها قرار گرفته، غرفه خود را بسازند و برپا کنند. در این میان صنعت غرفه سازی در تهران اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

مراکز نمایشگاهی متعددی در تهران هستند که مهم‌ترین آن‌ها نمایشگاه بین‌المللی تهران، مصلای تهران که سال‌‌هاست به عنوان مکان موقت بسیاری از نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود، شهر نمایشگاهی آفتاب، بوستان گفت‌وگو، برج میلاد و… هستند.

برای شرکت‌ها و سازمان‌های مهم داخلی و خارجی اهمیت دارد که در نمایشگاه‌ها غرفه سازی حرفه‌ای انجام دهند و نمایش خوب و کاملی، متناسب با نام و برندشان از خود نشان دهند.

در این نوشته کمی درباره غرفه سازی در تهران و قوانین مراکز نمایشگاهی برای غرفه سازی می‌خوانید. با هم نگاهی می‌اندازیم به  قوانینی که در حوزه غرفه سازی در تهران وجود دارد.

قوانین غرفه سازی در تهران

۱. استفاده از ابزار برش و دستگاه جوش بالاتر از ۵۰ آمپر، اره برقی، پمپ باد بالاتر از ۲۰ لیتر، پیستوله رنگ‌پاشی و ابزار مشابه این‌ها در نمایشگاه مجاز نیست. این قانون در راستای این اصل است که ساخت و ساز در داخل نمایشگاه ممنوع شود و سازه‌های آهنی، چوبی، گچی، سیمانی و… همگی پیچ و مهره‌ای و پیش‌ساخته باشند.

۲. ورود هر نوع مصالح ساختانی مثل گچ، سیمان، شن و ماسه، پوکه، خاک، آسفالت، تیغه گچی، بلوک و مثل این‌ها برای غرفه سازی در محیط‌های نمایشگاهی تهران ممنوع است.

۳. تردد خودروهای غرفه‌سازان در داخل نمایشگاه ممنوع است. این قانون شامل خودروهایی است که وسایل سنگین را حمل می‌کنند، مگر وانت و خودروهای باری.

۴. ضایعات ناشی از ساخت غرفه در هر مرحله ساخت باید از محل ساخت خارج شوند.

۵.  غرفه پس از نمایشگاه باید طی مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت تخریب و از محل خارج شود. بر جا گذاشتن ضایعات، جریمه‌های نقدی در پی دارد.

۶. ورود پیک موتوری به داخل نمایشگاه روز قبل از افتتاحیه ممنوع است.

۷.  در هر مرحله با صلاح‌دید مدیران طراحی و غرفه‌آرایی طرح غرفه می‌تواند تغییر کند و با استانداردهای مورد نظر مطابق شود.

مقاله مرتبط:  از بریف تا ساخت؛ راهنمای کامل ساخت غرفه نمایشگاهی (قسمت چهارم)

۸.  آن قسمت از دیواره غرفه که از غرفه مجاور قابل دیدن است، باید با بنر خام پوشانده شود.

۹. برای صدور مجوز ساخت و ساز به مقداری پول نقد و چک‌های تضمین نیاز است. در بعضی موارد برای تأییدیه طرح هم مبلغی جداگانه دریافت خواهد شد.

۱۰. هزینه برق مصرفی غرفه به عهده غرفه ساز یا مشارکت‌کننده است.

اگر قصد دارید  در نمایشگاهی در تهران شرکت کنید و نیاز به غرفه سازی در تهران دارید، پیشنهاد ما این است که برای اولین قدم، از مشاوره متخصصان ما در شرکت طراحی ملل دیزاین استفاده کنید.

اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید، ما در تمام مراحل غرفه سازی در تهران از طراحی تا اجرا در کنار شما خواهیم بود. اگر هم سابقه شرکت در نمایشگاه را دارید، از کار در کنار حرفه‌ای‌های طراحی غرفه نمایشگاهی لذت خواهید برد.

غرفه سازی در نمایشگاه‌های تهران

نمایشگاه بین‌المللی تهران موقعیتی ویژه دارد و هر سال تعداد زیادی نمایشگاه در آن برگزار می‌شود. به همین علت، صاحبان صنایع و شرکت‌ها اغلب مایل هستند که در رویداد‌های معتبر این نمایشگاه بین‌المللی شرکت کنند و در آن غرفه داشته باشند.

آن‌ها برای این مهم به شرکت‌های طراحی و غرفه سازی در تهران نیاز دارند تا ماموریت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی متناسب با تصویر برند خود را به آن‌ها بسپارند.

افراد و سازمان‌ها با هدف کسب درآمد، جذب مشتریان بیشتر و بازاریابی و فروش از طریق حضور در نمایشگاه‌ها برای شرکت در نمایشگاه‌های تهران و برای طراحی غرفه نمایشگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند.

سبک خاص بازار اقتصادی کشور ما و نوع عملکرد بازاریابی و فروش در آن باعث رونق این نمایشگاه‌ها شده است و به تبع آن کسب و کار غرفه‌سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی در این میان به وجود آمده و رونق گرفته است.

در این بازار افراد گوناگونی به سمت کار طراحی غرفه و ساخت غرفه در نمایشگاه روی آورده‌اند. شرکت‌های مهم و بزرگ ترجیح می‌دهند که کار غرفه سازی نمایشگاهی خود را در نمایشگا‌ه‌های تهران به دست خبرگان این صنعت بسپارند تا بهترین نتیجه را از شرکت در نمایشگاه‌های تهران بگیرند.

معیارهایی برای تشخیص شرکت‌ها غرفه‌ سازی برتر وجود دارد که شما باید آن‌ها را بشناسید و کار را به بهترین نحو به دست کاردان بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟