آموزش طراحی غرفه‌ های نمایشگاهی
در آموزش طراحی غرفه ‌های نمایشگاهی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
مارس 5, 2019
بازسازی خانه‌های کلنگی
بازسازی خانه‌های کلنگی
مارس 18, 2019

در بازسازی خانه های فرسوده با چه مسائلی روبه‌رو می‌شوید؟

بازسازی خانه های فرسوده

در بازسازی خانه های فرسوده با چه مسائلی روبه‌رو می‌شوید؟

خانه های قدیمی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابیت‌هایی دارند که در خانه های جدید پیدا نمی‌شود. اما وقتی نوبت بازسازی آن‌ها می‌رسد، باید بدانید که با کار آسانی روبه‌رو نیستید و باید پذیرای مشکلاتی هم باشید. در اینجا به چند مشکل بزرگ در بازسازی خانه‌ های فرسوده اشاره می‌کنیم تا وقتی با آن‌ها مواجه شدید تعجب نکنید.

لوله‌کشی و برق‌کشی قدیمی در بازسازی خانه‌ های فرسوده

برق‌کشی و لوله‌کشی از مشکلات شایع خانه های قدیمی است. خانه های قدیمی عموماً از لوله‌های گالوانیزه برای لوله‌کشی آب و فاضلاب استفاده می‌کردند. مشکل این لوله‌ها این است که در طول زمان می‌گیرد یا می‌پوسد. به همین علت در طول بازسازی خانه ‌های فرسوده مجبورید این لوله‌ها را با لوله‌های پی‌وی‌سی یا مسی جایگزین کنید.

برق‌کشی خانه های قدیمی هم معمولاً با زندگی‌های مدرن متناسب نیست. مثلاً در سرویس بهداشتی این خانه‌ها جای برق برای خشک‌کن در نظر گرفته نشده است. به علاوه سیستم این برق‌کشی‌ها کشش لازم برای استفاده از چند وسیله برقی هم‌زمان را ندارد. برای مثال اگر به طور هم‌زمان از مایکرویو و قهوه‌جوش استفاده کنید، امکان دارد برق برود.

استفاده از مواد غیرایمن

اگر چند دهه از عمر خانه شما می‌گذرد، به احتمال زیاد در رنگ دیوارها از سرب و در کف‌پوش و سقف و سیستم تهویه آن از پنبه نسوز استفاده شده است. البته این دو ماده در حالت معمولی خطری ندارند، ولی اگر خراش ببینند یا کنده شوند، مواد خطرناکی‌اند که بهتر است حذف آن‌ها را در بازسازی خانه‌تان در نظر بگیرید.

مقاله مرتبط:  راهنمای بازسازی خانه با هزینه کم

ناموجود بودن موادی که در ساخت خانه قدیمی شما استفاده شده است

خانه های قدیمی با استانداردهای متفاوت و موادی کاملاً متفاوت از خانه های امروز ساخته شده است. وان‌های حمام خانه های قدمی کوچک‌ترند، درها باریک‌ترند و اتاق‌ها نیز کوچک‌ترند. اگر می‌خواهید در بازسازی خانه قدیمی خود، ویژگی‌های خاص خانه را حفظ کنید، یافتن موادی که کاملاً با بقیه خانه هماهنگ باشد کار مشکلی است. مثلاً به درها و پنجره‌های با قاب چوبی نیاز دارید که کاملاً با استانداردهای امروز فرق دارد.

 برخی هم ترجیح می‌دهند در بازسازی خانه های فرسوده از موادی کاملاً مثل مواد استفاده ‌شده در خانه استفاده کنند که کار پرخرجی است و البته دیگر نام این کار نوسازی نیست، بلکه ترمیم و نگهداشت خانه قدیمی است.

طراحی‌های قدیمی مثل راهروهای بلند و اتاق‌های کوچک

نگاهی به فیلم‌های قدیمی کافی است تا دریابید ویژگی‌هایی که در خانه های جدید به دنبال آن هستید به طور قابل ملاحظه‌ای با آنچه در خانه های قدیمی می‌بینید متفاوت است.

چیزهایی مثل اتاق‌های خواب‌های مستر با دستشویی و حمام و کمد داخل اتاق، طرح اوپن برای فضای بین آشپزخانه و اتاق نشیمن و غذاخوری و… را هیچ وقت در خانه های قدیمی نمی‌یابید.

در آن زمان، صاحبان خانه های بزرگ معمولاً کارگرها و نوکرهایی داشتند که در خانه با آن‌ها زندگی می‌کردند و هر کدامشان یک اتاق خواب داشتند. اتاق‌ خواب‌هایی کوچک و عموماً بدون کمد دیواری که حتی امکان اضافه کردن کمد به اتاق هم وجود ندارد.

بنابراین و با توجه به این نقشه‌های قدیمی، در بازسازی خانه های فرسوده، پیدا کردن فضایی برای بزرگ کردن اتاق‌ها و تغییر نقشه ساختمان مشکل است. پس اگر قصد دارید علاوه بر نوسازی، خانه‌تان را مدرن هم بکنید، نیاز دارید با یک معمار یا مهندس ساختمان مشورت کنید.

همکاران ما در شرکت ملل دیزاین آماده خدمت‌رسانی به شما در این زمینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟