طراحی اتاق خواب
ایده‌هایی برای طراحی داخلی اتاق خواب
ژوئن 22, 2019
سبک دکوراسیون
سبک دکوراسیون آسیایی چه خصوصیاتی دارد؟
ژوئن 24, 2019

ترفندهایی برای طراحی معماری داخلی

معماری داخلی

معماری داخلی

چه هنگامی که به تازگی به یک خانه جدید نقل مکان کرده‌اید و چه زمانی که می‌خواهید برای ایجاد تغییر و تحول معماری داخلی خانه خود را تغییر دهید؛ همیشه ترفندهایی وجود دارد که طراحان معماری داخلی به کار می‌برند و شما از طریق آن‌ها می‌توانید با کمترین هزینه و مطابق با سلیقه خود معماری داخلی منزل خود را متحول کنید.

به نمونه‌هایی از این ترفندها اشاره خواهیم کرد.

۱. اتاق‌های کوچک را با رنگ‌های روشن و ملایم رنگ کنید تا بزرگ‌تر به نظر برسند

اتاق‌های کوچک معمولاً دلگیرتر به نظر می‌رسند. اما اگر در معماری داخلی آن‌ها کمی دقت کنید، می‌توانید حداکثر استفاده را از فضای موجود در آن‌ها ببرید.

وجود پنجره‌های بزرگ و دیوارهایی به رنگ روشن و به کار بردن چند آینه در این اتاق‌ها، فضای بصری را افزایش داده و آن را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهند.

بالعکس، استفاده از رنگ‌های تیره در معماری داخلی باعث می‌شود که فضای داخلی خانه کوچک‌تر به نظر برسد و حتی نورپردازی و قرار دادن آینه هم کمکی به بزرگ‌تر شدن آن نخواهد کرد.

۲. ترکیب لوازم کهنه و قدیمی در معماری داخلی

هیچ اشکالی در قرار دادن یک کاناپه مدرن در کنار یک صندلی قدیمی خانوادگی وجود ندارد. برای موفقیت در طراحی معماری داخلی، باید وسایل و مبلمان شما طوری انتخاب شده و در کنار هم قرار بگیرند که در نهایت، منعکس‌کننده شخصیت و سبک زندگی شما باشند.

مقاله مرتبط:  چند نمونه طراحی داخلی ویلای کوچک فوق العاده زیبا

وجود یک صندلی قدیمی که از پدربزرگ شما به یادگار مانده، می‌تواند خاطرات زیادی برایتان تداعی کند و وجود یک کاناپه مدرن که به تازگی خریده‌اید، داستان‌های فراوانی از زندگی کنونی شما بازگو خواهد کرد؛ از لحاظ معماری داخلی، در ترکیب این دو با یکدیگر هیچ اشکالی وجود ندارد.

۳. از مبلمان راحتی دارای کاور استفاده کنید

هر چند برخی معتقدند استفاده از مبلمان راحتی دارای کاور در معماری داخلی منازل کار چندان درستی نیست، اما این مبلمان در حقیقت، ابزاری فوق‌العاده هستند.

با استفاده از این مبلمان می‌توانید ظاهر منزل خود را مطابق با فصل‌ها تغییر دهید. با تغییر کاور این مبلمان به راحتی می‌توانید ظاهری پیچیده به فضای داخلی منزل خود بدهید.

در ضمن، نگران کثیف شدن مبلمان نیز نخواهید بود. مبلمان راحتی دارای کاور گزینه‌ای مناسب برای اتاق‌هایی است که کودکان بیشتر در آن‌ها حضور دارند.

۴. قرار دادن سبدهای حصیری در منزل

استفاده از سبدهای حصیری روشی اقتصادی و مدرن برای اضافه کردن لوازم در معماری داخلی اتاق است. این سبدها را می‌توان برای نگهداری کتاب، مجله، اسباب‌بازی، حوله، پتو و… به کار برد.

همچنین، با قرار دادن سبدهای حصیری روی پیشخوان آشپزخانه و نگهداری میوه و سبزی در آن طرحی نو در معماری داخلی منزلتان ایجاد خواهید کرد.

۵. ایجاد فضای سبز در معماری داخلی منزل

از گل‌ها و گیاهان در طراحی معماری داخلی منزل استفاده کنید. گل‌ها و گیاهان را در همه جای خانه قرار دهید.

گیاهان ابزاری کم‌هزینه برای طراحی معماری داخلی هستند و به فضای داخلی منزلتان رنگ و معنا می‌بخشند.

این موجودات زیبا نه‌تنها به منزل شما شور و نشاط می‌بخشند، بلکه هوا را تصفیه کرده و میزان رطوبت هوا را تنظیم می‌کنند. هیچ خانه‌ای بدون گل و گیاه زیبا نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟